پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

چک‌های تضمینی جدید از پولشویی جلوگیری می‌کند

24 خرداد 1401
چک‌های تضمینی جدید از پولشویی جلوگیری می‌کند

به گزارش بانک اول، کاظم دلخوش شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به طرح مالکیت صنعتی، گفت: این موضوع به مخترعین و نوع حمایت از آنان برمی‌گردد و تجاری سازی علائم و اختراع بحث مهمی است و اختیاراتی را به برخی بخش‌ها دادیم که کار اختراع تثبیت شود.

وی با بیان اینکه سازمان‌هایی مانند صمت و وزارت علوم و بهداشت را در کنار ثبت اسناد قرار دادیم تا در ارتباط با اختراعات و تجاری سازی علائم کمک کننده باشند، افزود: این طرح در جهت حمایت جدی از مخترعین و تقویت جایگاه بین المللی ثبت و اختراع است‌.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس در ادامه با بیان اینکه حدود ۲۴۰ میلیون برگ چک در دست مردم و بازار است، بیان کرد: با توجه به شرایط کرونا و ضرورت به روز رسانی اطلاعات مردم در این زمینه، چک تضمین شده و جدید که از فساد در بخش پولی کشور جلوگیری می‌کند را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

دلخوش با اشاره به اینکه اگر شورای نگهبان این طرح را تأیید کند تا هفته آینده به دولت ابلاغ می‌شود، اضافه کرد: چک‌های تضمینی جدید از پولشویی، رانت خواری، آشفته شدن بازار جلوگیری و اقتصاد پولی را تقویت می‌کند اما مردم تا اطلاع ثانوی از هر دو چک می‌توانند استفاده کنند./مهر

اخبار مرتبط
یکی از مهم‌ترین مزایا چک صیادی، امکان استعلام از وضعیت اعتباری صاحب چک پیش از معامله است.این کار از طریق سامانه صیادی و کد ۱۶ رقمی روی چک انجام می‌شود.
اسماعیل محمدجانی ضمن تشریح آخرین وضعیت عملیاتی‌سازی ابزارهای نوین تأمین مالی زنجیره تأمین مانند اوراق گام و فاکتورینگ از عملیاتی‌سازی ابزار «برات الکترونیکی» در آینده نزدیک و هم‌چنین اجرایی‌سازی ابزار جدید تأمین مالی با عنوان «کارت رفاهی متصل به اوراق گام» در سال جاری خبر داد.
در زمان دریافت هر فقره چک از شخص صادرکننده، باید در مورد نقد شدن آن کاملاً مطمئن شوید. همان‌طور که گفتیم، وضعیت نقدینگی چک صیادی برعکس چک‌های قدیمی قابل بررسی است. در واقع برخلاف گذشته، می‌توانید از خوش‌حسابی صاحب چک و وضعیت اعتباری او مطمئن شوید.
در ادامه هم سیاوش غیبی پور دیگر کارشناس اقتصادی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: افزایش شفافیت در حوزه معاملاتی که با چک‌های الکترونیکی شکل می‌گیرد علاوه بر مزیت‌هایی که برای خود افراد دارد در بحث‌های مالیاتی و موارد اقتصادی هم به کمک دولت خواهد آمد. همچنین می‌تواند به رونق معاملات و حتی کاهش بار ترافیکی و صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها نیز کمک شایانی کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها