پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

ترکیه استفاده از ارزهای دیجیتالی در پرداخت را ممنوع کرد

24 خرداد 1401
ترکیه استفاده از ارزهای دیجیتالی در پرداخت را ممنوع کرد

به گزارش بانک اول بانک مرکزی ترکیه در مورد هشدار ریسک بالای تراکنش با ارزهای دیجیتال برای خرید کالا و خدمات هشدار داد و این تراکنش‌ها را ممنوع کرد. این ممنوعیت از 30 آوریل لازم‌الاجرا خواهد بود.

بانک مرکزی ترکیه در بیانیه‌ای که در روزنامه گازته ترکیه منتشر شد اعلام کرد: رمزارزها و سایر دارایی‌های دیجیتال را نمی‌توان به شکل مستقیم یا غیرمستقیم به عنوان ابزار پرداخت مورد استفاده قرار داد.

در این بیانیه بانک مرکزی همچنین آمده است: شرکت‌ها و ارائه‌کنندگان خدمات پرداخت نمی‌توانند مدل‌های تجاری خود را به شکلی ایجاد کنند که فضا یا ابزاری برای پرداخت با ارزهای دیجیتال ارائه کند.

بانک مرکزی ترکیه علت این اقدام جدید را فقدان نظارت و کنترل مرکزی بر ارزهای دیجیتالی اعلام کرده و هشدار داده است که این تراکنش‌ها ضررهای جبران ناپذیری برای افراد به وجود خواهند آورد.

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها