شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

چرا باید پول اضافی‌مان را سرمایه‌گذاری کنیم؟

24 خرداد 1401
چرا باید پول اضافی‌مان را سرمایه‌گذاری کنیم؟

به گزارش بانک اول اگر بین سرمایه‌گذاری پولتان یا ذخیره آن در بانک شک دارید، این مطلب برای شما بسیار مفید است. نوع سرمایه‌گذاری یا اینکه پولتان را در چه جایی نگهداری می‌کنید به خودتان و هدف‌هایتان مربوط است. ما در اینجا اساس سرمایه‌گذاری و کنترل مالی را برای شما عزیزات توضیح می‌دهیم.

 

تفاوت بین سرمایه‌گذاری و ذخیره پول چیست؟

ذخیره به معنای این است که پول در جایی کنار بگذاریم و از آن برای خرید چیزهایی که لازم داریم استفاده کنیم یا در روز مبادا آن را به کار ببریم. ذخیره پول در واقع به معنی ذخیره پول در قالب محصولات نقدی یا ذخیره بانکی است.

 

سرمایه‌گذاری به معنای تلاش برای رشد پول و افزایش ارزش آن است. مثلا کسی که پول خود را در بازار سرمایه (بورس) یا در قالب کالاها و کسب و کارها نگه می‌دارد، سرمایه‌گذاری کرده است.

چه کسی باید پولش را ذخیره کند؟

نمی‌دانید که در ماه چقدر پول لازم دارید؟ از نرم افزارها یا برنامه‌های تامین بودجه استفاده کنید تا تصویر واضحی روبرویتان داشته باشید. قبل از هر سرمایه‌گذاری باید پول کافی برای مصرف ماهانه، پول برای مواقع ضروری و کمی حتی پول اضافه نگه دارید. به طور کُلی هر کسی باید پول‌هایش را مقداری ذخیره کند اما این پول ذخیره در بانک یا هر جای دیگر، با توجه به تورم بالا و ارزشی که خود پول دارد نباید بیش از حد انباشت شود و مازاد آن باید سرمایه‌گذاری شود.

آمادگی سرمایه‌گذاری را داشته باشید

به هر حال هر کسی باید با توجه به اهداف خود سرمایه‌گذاری کند اما باید آمادگی کافی را داشته باشد و در زمینه مورد نظر به صورت کوتاه مدت، میان مدت یا بلند مدت سرمایه‌‌گذاری کنید. سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت بسیار پرریسک هستند و به صورت درآمد به افراد سود می‌دهند اما سرمایه‌های میان مدت که مطمئن‌ترند بسیار قابل قبول، مطمئن و پرسودند. سرمایه‌گذاری میان مدت بین 2 تا 10 سال به طول می‌انجامد و برای اکثر افراد بهترین انتخاب است؛ البته مدت زمان سرمایه‌گذاری هر شخص باید به اندازه هدف او باشد.

اهداف سرمایه‌ گذاریتان را بشناسید

قطعا هر کسی از زندگی انتظارات مختلفی دارد و بر اساس آن اهداف مالی خود را متمرکز می‌کند. هر هدفی زمان خاصی را برای رسیدن می‌طلبد و باید استراتژی‌های مختلفی را برای آن در نظر گرفت. سرمایه‌گذاری یک شغل نیست که از آن انتظار رشد یک روزه یا سوددهی سریع را داشته باشید؛ یا اینکه انتظار داشته باشید که هیچگاه ضرر نکنید.

به نظر کارشناسان همه افراد باید سرمایه‌گذاری کنند و حتی اگر بلد نیستند در یک جای مطمئن ثروت خود را نگهداری کنند و از حداقل سود بهر ببرند. بنابراین توصیه می‌شود حتما آموزش ببینید، حتی ضرر کنید و هیچگاه پول‌هایتان را در بانک انبار نکنید. توجه داشته باشید که تمام ثروتمندان قطعا سرمایه‌گذاری می‌کنند.

اخبار مرتبط
با آغاز سال جدید، شاید بزرگ‌ترین سوال همه افراد این باشد که با سرمایه‌گذاری دارایی‏‌های خود در چه بازاری می‌توانند بیشترین بازده ممکن را کسب کنند.
کارآفرینان، میلیاردرها و خالقان شرکت‌ها و پروژه‌های موفق تجاری همواره الگویی برای بسیار از سرمایه‌گذاران خرد و مردم بوده‌اند. نقطه نظر این شخصیت‌ها در رابطه با نحوه انجام سرمایه‌گذاری، تجارت دارایی‌ها، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری در بازار برای بسیاری از افراد جذاب و قابل توجه است.
اگر شما هدف ثروتمندشدن در سر دارید،‌ آگاهی از طرز تفکر ثروتمندان و اینکه چگونه توانسته اند پولدار شوند برای رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند.
نشریه فوربس طبق روال گذشته، در سال 2024 نیز اقدام به معرفی ثروتمندترین افراد جهان کرده است، امسال رکورد تعداد میلیاردهای جهان شکسته شد و فوربس تعداد میلیاردرهای جهان در سال 2024 را دو هزار 781 نفر اعلام کرده است. میلیاردرها نقش بزرگی در اقتصاد جهانی، سیاست و رشد بشردوستی در میان ملت ها ایفا می کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها