ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

ثبت نقل و انتقال چک های صیادی در سامانه های بانک ملی ایران، در کوتاه ترین زمان

24 خرداد 1401
ثبت نقل و انتقال چک های صیادی در سامانه های بانک ملی ایران، در کوتاه ترین زمان

به گزارش بانک ول به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ثبت الکترونیکی نقل و انتقال چک های صیادی از اسفندماه سال گذشته در اپلیکیشن ایوا و شعب دیجیتال بانک مالی ایران (بام و نشان بانک) در دسترس مشتریان قرار گرفته است.

همچنین برای آن دسته از مشتریانی که امکان استفاده از سامانه بام و یا اپلیکیشن های مبتنی بر تلفن همراه را ندارند، امکان ثبت چک های یاد شده در سایت بانک وجود دارد.

سامانه پیگیری مبادلات چک بانک ملی ایران به نشانی https://sayad.bmi.ir در دسترس قرار گرفته است و مشتریان می توانند چک های صیادی را ثبت کرده و یا چک های ثبت شده را پیگیری کنند.

چک‌ها بدون ثبت در سامانه صیاد قابلیت پردازش در شبکه بانکی را ندارند و بانک‌ها از پرداخت وجه چک جدید ثبت نشده در سامانه یاد شده، امتناع خواهند کرد.

بر اساس قانون جدید چک، صادرکننده چک مکلف است اطلاعات آن شامل تاریخ، مبلغ و هویت ذی‌نفع را علاوه بر درج در برگه چک، در سامانه صیاد نیز وارد کند.

ذی‌نفع چک نیز در زمان تحویل چک جدید، موظف است به سامانه صیاد مراجعه کرده و با کنترل اطلاعات ثبت شده در سامانه با متن برگه چک در اختیار، مراتب تائید دریافت چک را اعلام کند.

اخبار مرتبط
در زمان دریافت هر فقره چک از شخص صادرکننده، باید در مورد نقد شدن آن کاملاً مطمئن شوید. همان‌طور که گفتیم، وضعیت نقدینگی چک صیادی برعکس چک‌های قدیمی قابل بررسی است. در واقع برخلاف گذشته، می‌توانید از خوش‌حسابی صاحب چک و وضعیت اعتباری او مطمئن شوید.
در ادامه هم سیاوش غیبی پور دیگر کارشناس اقتصادی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: افزایش شفافیت در حوزه معاملاتی که با چک‌های الکترونیکی شکل می‌گیرد علاوه بر مزیت‌هایی که برای خود افراد دارد در بحث‌های مالیاتی و موارد اقتصادی هم به کمک دولت خواهد آمد. همچنین می‌تواند به رونق معاملات و حتی کاهش بار ترافیکی و صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها نیز کمک شایانی کند.
رنگ ظاهری همه چک‌های صیادی جدید بنفش است، ولی رنگ‌بندی دیگری برای استعلام سابقه اعتباری صادرکنندگان چک صیادی وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌های پرداخت موبایل و سایت بانک مرکزی، وضعیت اعتباری صادرکننده چک را بررسی کنید.
امروزه که معاملات با چک بسیار زیاداند، احتمالا اعتماد به صاحب چک تا حدودی سخت باشد. به همین منظور بانک مرکزی در سامانه صیادی، خدمت استعلام خوش حسابی را ارائه نمود تا افراد با یک استعلام ساده، سابقه طرف معامله خود را بدانند و با خیال راحت چک را قبول یا رد کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها