پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

حذف الزام استفاده از کارت بانکی متعلق به صادرکننده چک در زمان ثبت در “سامانه مدیریت چک صیاد"

24 خرداد 1401
حذف الزام استفاده از کارت بانکی متعلق به صادرکننده چک در زمان ثبت در “سامانه مدیریت چک صیاد"

به گزارش بانک اول ، بر این اساس، صادرکنندگان چک می‌توانند با استفاده از تمامی کارت‌های معتبر صادر شده توسط شبکه بانکی کشور و بهره‌مندی از رمز دوم پویا، چک‌های خود را از طریق “برنامک‌های موبایلی” در سامانه یادشده «ثبت»، «تأیید» و یا «انتقال» دهند.

اخبار مرتبط
مبلغ چاپ شده بر روی سفته در راستای پرداخت عوارض و مالیات‌های دولتی تعیین شده است و دلالتی بر میزان اشتغال ذمه صادرکننده ندارد؛ بنابراین در صورت عدم تکمیل آن، میزان دین صادرکننده، مشخص نبوده و دعوی مطالبه وجه آن مسموع نیست
یکی از مهم‌ترین مزایا چک صیادی، امکان استعلام از وضعیت اعتباری صاحب چک پیش از معامله است.این کار از طریق سامانه صیادی و کد ۱۶ رقمی روی چک انجام می‌شود.
اسماعیل محمدجانی ضمن تشریح آخرین وضعیت عملیاتی‌سازی ابزارهای نوین تأمین مالی زنجیره تأمین مانند اوراق گام و فاکتورینگ از عملیاتی‌سازی ابزار «برات الکترونیکی» در آینده نزدیک و هم‌چنین اجرایی‌سازی ابزار جدید تأمین مالی با عنوان «کارت رفاهی متصل به اوراق گام» در سال جاری خبر داد.
در زمان دریافت هر فقره چک از شخص صادرکننده، باید در مورد نقد شدن آن کاملاً مطمئن شوید. همان‌طور که گفتیم، وضعیت نقدینگی چک صیادی برعکس چک‌های قدیمی قابل بررسی است. در واقع برخلاف گذشته، می‌توانید از خوش‌حسابی صاحب چک و وضعیت اعتباری او مطمئن شوید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات