جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

شغل های پردرآمد ایران در سال 1400

24 خرداد 1401
شغل های پردرآمد ایران در سال 1400

به گزارش بانک اول وقتی صحبت از مشاغل پردرامد می شود مطمئنا ذهن همه افراد به سراغ پزشکان، دندانپزشکان، جراحان، خلبانان و وکلا می رود. باید بگوییم درست است که این مشاغل درآمد بالایی را وارد زندگی فرد می کنند. اما برای دستیابی به این مشاغل باید مسیری دشوار طی نمود. از طرف دیگر همه افراد شانس پذیرش در این مشاغل را ندارند. مطمئنا، درآمد سالانه یک متخصص زیبایی بالغ بر دو میلیارد تومان خواهد بود. اما برای کسب مهارتی که بتواند این درآمد را برای فرد به دنبال داشته باشد باید تجربه ای فراوان داشت. به عبارت ساده، پزشک جراح و متخصص زیبایی در سنین بالای ۴۵ سال و با تجربه ۱۰ تا ۱۵ ساله می تواند این درآمد را داشته باشد.

در مورد وکیل، خلبان، دندانپزشک نیز قضیه به همین صورت است. و تجربه ای که می تواند درآمدی بالا برای آنها به دنبال داشته باشد مستلزم صرف عمر و زمانی طولانی است. اما ما مشاغلی را پیشنهاد می کنیم که در مدت زماین بسیار کوتاهتر سودی بالا نصیب شما کند.

شاید متعجب شوید وقتی نگاهی به لیست شغل های پردرآمد در ایران بیاندازید. مطمئنا با مشاغلی مواجه خواهید شد که اصلا به ان فکر نکرده اید. از سوی دیگر راه اندازی بسیاری از این مشاغل نیاز به سرمایه بسیار اندکی دارد.  وقتی از راه اندازی با سرمایه اندک صحبت می کنیم به معنی عدم نیاز به تجربه نیست. بلکه در این مشاغل بیش از آنکه به سرمایه متکی باشید به دانش و مهارت فردی یا گروهی متکی هستید. البته برای کسب این مهارت ها نیاز به سپری کردن عمر زیاد یا حتی تخصص دانشگاهی ندارد. کافی تجربه و توان کافی برای اجرای این شغل ها را داشته باشید. با این حال، آموزش آکادمیک برخی از این مهارت ها می تواند در هموار کردن مسیر درآمدزایی به شما کمک کند.

مشاغل پردرآمد

با توجه به تغییر سبک زندگی، نیازهای مردم و علایق آنها متفاوت شده است. به همین دلیل شغلی هایی که در گذشته دور وجود خارجی نداشتند به یک ضرورت اساسی تبدیل شده اند. ما در ادامه به معرفی درآمدزاترین مشاغل در ایران و جهان خواهیم پرداخت:

توریسم درمانی

بله کاملا درست است. یکی از شغل های پردرآمد بدون سرمایه به حوزه درمان اختصاص می یابد. البته درمانی که قدرت ارزآوری داشته باشد. با توجه به پیشرفت های رخ داده در حوزه پزشکی و سلامت در ایران می توانید تمرکز خود را به جلب بیماران سایر کشورها متمرکز کنید.  زیرا هزینه درمان در یاران در مقایسه با سایر نقاط جهان کمتر است و از سوی دیگر، امکانات و خدمات درمانی کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای همسایه و سایر نقاط جهان در رتبه بالاتر قرار دارد. پس اگر دارای تخصص در حوزه پزشکی هستید یا اینکه سرمایه لازم برای تاسیس یک مرکز درمانی را در اختیار دارید می توانید به آینده و سودآوری این صنعت اطمینان داشته باشید. مطمئنا سرمایه گذاری در این حوزه سبب از بین رفت سرمایه شما نخواهد شد.

توریسم درمانی

کشاورزی و دامپروری نوین

یکی از صنایعی که در تمام طول تاریخ از ضرورت بالایی برخوردار است، صنعت کشاورزی و دامپروری است. اما به یاد داشته باشید با توجه به بحران آب و بحران های اقتصادی، امروزه نمی توان با روش های سنتی به سود قابل قبول در صنعت کشاورزی و دامپروری دست یافت. اما استفاده از روش های نوین کاشت، آبیاری و حتی شیوه های گلخانه ای، یا بذرها و نهال های اصلاح شده می تواند خسارت احتمالی در بخش کشاورزی را به صفر رسانده و سوددهی را به بالاترین حد ارتقا دهد. در صنعت دامپروری نیز استفاده از گونه های اصلاح نژاد شده می تواند ضرر و زیان را به کمترین حالت برساند. به همین دلیل، سرمایه اولیه به سرعت باز خواهد گشت و سود بالایی به دست خواهد آمد.

کشاورزی مدرن

برنامه نویسی

اگر به دنبال شغلی پردرآمد و بدون نیاز به سرمایه هستید باید به سراغ برنامه نویسی بروید. مطمئنا در تمام نقاط جهان برنامه نویسی رتبه اول را در لیست شغلی های پردرامد بدون سرمایه به خود اختصاص خواهد داد. برای راه اندازی این شغل کافی است مهارت اولیه و پایه برای برنامه نویسی را داشته باشید. با یک لپ تاپ یا یک کامپیوتر می توانید در خانه، خوابگاه یا هرجای دیگر اقدام به انجام این کار کنید. سرمایه اولیه این شغل اراده و زمان است. شما باید در طول روز وقت زیادی برای برنامه نویسی صرف کنید. اما مطمئن باشید انرژی شما هدر نمی رود.

تحقیقات انجام شده در حوزه کسب و کار نشان داده اند که برنامه نویسی دارای تجربه سه ساله یعنی جوانی در حدود سنین ۲۲ تا ۲۵ سال می تواند ماهانه درآمدی بالغ بر ۲۰ میلیون تومان در ماه داشته باشد. اهمیت این موضوع، زمانی مشخص می شود که شما متوجه می شوید برای راه اندازی این شغل حتی به سرمایه ای به اندازه راه اندازی یک دکه روزنامه فروشی یا یک فلافلی ساده نیز نیاز نخواهید داشت. اگر به کامپیوتر علاقه دارید ما پیشنهاد می کنید از بین تمام شغل های پردرآمد جهان و ایران، برنامه نویسی را به شما پیشنهاد می کنیم.

تولید محتوا

مطمئنا در سال های گذشته اگر می خواستیم لیست جامع از شغل هایی که در ایران نیست بیان کنیم، تولید محتوا چه به صورت متنی و چه تصویری در بالای لیست قرار می گرفت. اما امروزه شرایط کمی متفاوت است. به دلیل شرایط حاکم بر اغلب جوامع و از آنجا که مردم اغلب وقت خود را در شبکه های مجازی می گذارند و بیش از گذشته با کامپیوتر و وب سایت ها سروکار دارند، تبلیغات در این شبکه ها و وب سایت ها به یک اولویت تبدیل شده است.

اما نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که افراد تمایل ندارند برای تبلیغات زمان زیادی صرف کنند. پس باید محتواها به گونه ای باشند که قدرت جذب مخاطب را داشته باشند. زیرا جلب مخاطب به معنی یافتن یک مشتری جدید است. این امر سبب شد که شغل تولید محتوا پا به عرصه بگذارد. این شغل نیز در لیست مشاغل پردرآمد بدون سرمایه قرار دارد. زیرا شما با در اختیار داشتن یک لپ تاپ ساده می توانید این کار را راه اندازی کنید. کافی است که نیاز مخاطب را بشناسید تا بتوانید بر اساس آنها محتوای مناسب را تولید کنید. درآمد حاصل از این شغل مختلف است. با توجه به مهارت و توانمندی نویسنده، میزان درآمد متغیر خواهد بود. اما به هر حال تولید محتوا در دسته مشاغل پردرآمد ایران قرار دارد.

ارایشگری

مشاغل خاص و پردرآمد

در ادامه به بیان لیستی از مشاغل عجیب اما پردرآمد ایران خواهیم پرداخت:

- دلالی یا واسطه گری

- آرایشگری

- بازاریابی آنلاین

- توزیع مواد غذایی

- فروش یا تبلیغ محصولات در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام

- طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل

- تاسیس آشپزخانه

سخن پایانی

ما سعی کردیم در این مقاله به معرفی شغل های پردرآمد ایران بپردازیم. اما توصیه ای که به شما می کنیم پیش بینی تمام شرایط است. برای مثال، به بیماری کرونا دقت کنید. این بیماری بسیاری از کسب و کارها را از رونق انداخت. اما سبب رونق کسب و کارهای مجازی و اینترنتی شد. حال اگر فردی تمهیدات لازم برای مقابله با هر اتفاقی را اندیشیده باشد در هیچ شرایطی از نظر مالی با مشکل مواجه نمی شود. توصیه می کنیم شرایط کاری را منعطف انتخاب کنید تا بتوانید تغییرات لازم برای مواجهه با شرایط غیر مترقبه را اعمال کنید. این امر سبب خواهد شد با افت و خیز در مسیر کسب درآمد مواجه نشوید.

اخبار مرتبط
اینستاگرام تنها راه برای درآمدزایی در فضای آنلاین نیست اما اگر به این نتیجه رسیده‌اید که پلتفرم درستی برای شماست، لازم است درباره راه‌های مختلف درآمدزایی از محتوای خود بدانید.
پیمان مولوی در پاسخ به این پرسش که بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۳ چیست؟ افزود: ما می‌گوییم هیچ بازار بهتری وجود ندارد و این‌ها، همه جزو خطای دسته‌بندی است وی اظهار داشت: هر کسی به صورت متناوب چه در دلار، چه در طلا، چه در املاک و مستغلات و چه در خودرو و حتی در سهام با ریسک آن حضور داشته باشد، از ریال خود می‌توان محافظت کند. این اقتصاددان تصریح کرد: در این حالت، به صورت متوسط باید خرید شود، به خصوص در طلا باید این اتفاق بیفتد.
شیطنت‌های ماه‌های پایانی سال گذشته در بازار ارز و طلا، برای سرمایه‌گذاران دلار و سکه نهایتا منجر به بازدهی سالانه ۲۹ درصدی شد. نرخ تورم براساس داده‌های رسمی در ۱۴۰۲ کمی بیش از ۳۲ درصد است
بسیاری از ثروتمندترین کشورهای جهان در میان کوچکترین کشورهای جهان قرار دارند به‌طوری که اقتصاد آنها در مقایسه با تعداد ساکنان آنها بسیار بزرگ است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
من سن
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

تورا خدا مردمو نخوندونید مگه پول نباشه شغلی هم توایران مانده، کانال خوب بانک اول شما چرا، ؟البته با عرض پوزش شماهم یک رسانه هستید ،منتظرت میخوام

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها