جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

روش جالب پرداخت وام در بانک آینده/ بانک مرکزی کجاست؟

24 خرداد 1401
روش جالب پرداخت وام در بانک آینده/ بانک مرکزی کجاست؟

به گزارش بانک اول دریافت وام یکی از راحت ترین روش های راه اندازی کسب و کارف خرید اقلام مورد نیاز و حتی ادامه تحصیل است.

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته شما با اعتبار حساب و یا وثائقی چون ملک می توانید در عرض چند ساعت به راحتی وام با نرخ 2 تا 4 درصد آنهم بصورت کارمزد دریافت کنید.

البته نرخ رشد اقتصادی، نرخ بهره و سایر موارد بانکداری این کشورها قطعا با ایران قابل مقایسه نیست.

حتی در کشورهای همسایه چون امارات هم شبکه بانکی کشور حرفی برای گفتن ندارد!

اما با همین وضعیت شبکه بانکی با توجه به اخبار منتشر شده در سال های اخیر، متوجه گرفتن وام های میلیاردی توسط اشخاص و شرکت ها بوده ایم که برخی منجر به دستگیری شده است.

اما گذشته از این مسائل شما به عنوان یک فرد عادی که نیازمند وام البته نه میلیاردی هستید، باید برای اخذ وام پول هم به بانک بدهید!

این روش ابتکاری در بانک های ایران کاملا یکطرفه بوده و یک برنده بیشتر ندارد آنهم بانک است!

بعنوان مثال اگر شما وام در حد 200 میلیون تومان از بانک آینده می خواهید باید اولا همراه خود مبغ قابل توجهی پول داشته باشید تا آن را سپرده کنید!

بانک به شما 18 درصد سود سالانه می دهد و حداکثر دو درصد بیشتر از سود سپرده از شما سود می گیرد!

شما به جر سپرده بلند مدت برای دریافت وام مذکور باید گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی، جواز کسب، کپی سند ملکی و گواهی تاییده سکونت از دفتر الکترونیک قضایی میانگین حساب هم با خود همراه داشته باشید.

فراموش نکیند که نباید در زمان تقاضای وام از بانک خصوصی آینده آنهم با سپرده خودتان، وامی از بانک آینده داشته باشید.در ضن باید قسط معوقه بانکی هم نداشته باشید.

اگر این مدارک را داشتید باید 25 درصد مبلغ وام یعنی 50 میلیون تومان هم مسدود کنید تا بانک به شما 200 میلیون تومان وام بدهد!

این روش جالب و ابتکاری به بانک هم پول ارزان تر می دهد و هم از شما سود هم می گیرد!

متاسفانه این روزها این نوع پرداخت وام که ظالمانه هم هست در بانک های دیگر هم باب شده است.بانک مرکزی بهتر است برای نجات بانک ها از کمبود منابع و مردم راهکار بهتری را پیاده کرده و با این روش های ابتکاری بانک ها مقابله کند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان بانک هایی که در پایان سه ماه اول امسال مورد بررسی نهایی قرار گرفته اند به همراه اطلاعات تسهیلات کلان غیرجاری به تفکیک هر بانک به روزرسانی و منتشر شد.
بانک اول - در حال حاضر مشتریان بانک‌ها می‌توانند از طریق درگاه‌های اینترنت و موبایل ۲۳ بانک مبتنی بر شماره شبا، روزانه ۱۰ میلیون تومان و در داخل شعب بانک‌ها نیز ۱۵ میلیون تومان جابجا کنند.
بانک اول - معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد:‌ با توجه به پایان مهلت ارزیابی بانک‌های متخلف در زمینه عدم رعایت نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری مدت‌دار، شش بانک از نرخ‌های تعیین شده تخطی کرده‌اند که پرونده یکی از آنها در حال ارسال به هیات انتظامی بانک‌ها است.
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست بدهکاران بانکی حداکثر تا دو هفته آینده به صورت رسمی بر روی تارنمای این بانک منتشر می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها