ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

پرداخت سود بیش از ۱۸ درصد مشمول جریمه مالیات! /درآمد بانک‌ها محاسبه می‌شود

24 خرداد 1401
پرداخت سود بیش از ۱۸ درصد مشمول جریمه مالیات! /درآمد بانک‌ها محاسبه می‌شود

به گزارش بانک اول محمود علیزاده، معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی درباره  جریمه مالیاتی بانک های متخلف که بیشتر از سقف مجاز سود سپرده می دهند، اظهار کرد:  رعایت سود سپرده پرداختی به سپرده گذاران است که بر مبنای مصوبه شورای عالی پول و اعتبار باید صورت بگیرد و پرداخت‌های بیش از حد مجاز به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی نخواهد بود؛ و جریمه  تحت عنوان مالیات اخذ خواهد شد و برگشت هزینه صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: جریمه مالیاتی هم قسمتی است که  بانک ها مازاد از سقف مجاز سود پرداخت کرده باشند مشمول جریمه است.

معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی بیان کرد: در آمد را فقط در بخش پرداخت‌ها محاسبه می‌کنیم که هزینه‌های بانک محسوب می‌شود که  براساس سقف مصوب شورا‌ی پول و اعتبار خواهد بود. از ۱۵ و ۱۸ درصد و برای حساب‌های کوتاه مدت هم ۱۰ درصد سقف سود‌های پرداختی مجاز بانک هاست.

این مقام مسئول مالیاتی تصریح کرد: اگر بانکی به جای ۱۸ درصد ۲۰ تا ۲۲ درصد سود پرداخت کند و یا در حساب‌های کوتاه مدت به جای ۱۰ درصد مجاز ۱۵ درصد سود بدهد مازاد آن به عنوان هزینه‌ای غیر قابل قبول مالیاتی خواهد بود.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان بانک هایی که در پایان سه ماه اول امسال مورد بررسی نهایی قرار گرفته اند به همراه اطلاعات تسهیلات کلان غیرجاری به تفکیک هر بانک به روزرسانی و منتشر شد.
بانک اول - در حال حاضر مشتریان بانک‌ها می‌توانند از طریق درگاه‌های اینترنت و موبایل ۲۳ بانک مبتنی بر شماره شبا، روزانه ۱۰ میلیون تومان و در داخل شعب بانک‌ها نیز ۱۵ میلیون تومان جابجا کنند.
بانک اول - معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد:‌ با توجه به پایان مهلت ارزیابی بانک‌های متخلف در زمینه عدم رعایت نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری مدت‌دار، شش بانک از نرخ‌های تعیین شده تخطی کرده‌اند که پرونده یکی از آنها در حال ارسال به هیات انتظامی بانک‌ها است.
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست بدهکاران بانکی حداکثر تا دو هفته آینده به صورت رسمی بر روی تارنمای این بانک منتشر می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمدیان
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اداره مالیاتی بکنن که نمیدونن که دیگه سود 15 درصد وجود نداره سود بانک بین 16 تا 18 درصد حالا آمده مایاتم بره بگیره

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها