ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت / بازار در انتظار نتیجه جلسه سران قوا

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت / بازار در انتظار نتیجه جلسه سران قوا

به گزارش بانک اول مهدی رضایتی کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت  گفت: روز چهارشنبه بازار تحت تاثیر نتیجه جلسه سران سه قوه خواهد بود. البته نمی‌توان پیش‌بینی کرد که تاثیرات این جلسه بر بازار کوتاه مدت و یا بلندمدت است اما تمامی گروه‌ها و صنایع از این اتفاق سود خواهند برد.

رضایتی درباره راهکارهای تغییر وضعیت بازار گفت: در حال حاضر جمع شدن صف‌های فروش قفل شده مهم‌ترین اقدامی است که با تزریق نقدینگی از سوی نهادهای بیرونی باید به بازار اتفاق بیفتد. این کارشناس بازار در این باره افزود: باز کردن دامنه نوسان اقدام مهم دیگری است که وضعیت نابسامان بازار را تعدیل می‌کند با برداشته شدن دامنه نوسان و گسترش بازارگردانی برای بسیاری از سهم‌هایی که منفی و در صف فروش هستند بسیار مهم و مفید است به دلیل آنکه منابعی که از سوی دولت و بازارگردان‌ها به سهم‌ها منتقل می‌شود تا حد زیادی مشکل صف‌های فروش را حل می‌کنند.

این کارشناس بازار همچنین درباره دیگر راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی بازار گفت: با تعیین متغیرهای کلان اقتصادی مانند نرخ سود بانکی و تعادل در نرخ دلار توسط بانک مرکزی اقدامات مهم دیگری هستند که می‌توانند به بازار کمک کنند. در حال حاضر نرخ سود بانکی ۱۸ درصد، سیگنال بسیار خوبی را برای بازار مخابره می‌کند و بانک مرکزی باید مشخص کند که با کاهش تورم نرخ سود بانکی کاهش پیدا نکند زیرا سیگنال مثبتی برای بازار است.

وی درباره تاثیر تغییر نرخ تسعیر ارز بانک‌ها در بازار گفت: تغییر در این نرخ تاثیر بسیار کمی را بر بازار و صنایع گذاشت زیرا در عمل هم عدد قابل توجهی به لحاظ بنیادی و فاندامنتال برای بانک‌ها نبوده است.

رضایتی در بخش دیگری درباره پیش‌بینی بازار چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت بیان کرد: بعد از جلسه سران سه قوه، با توجه به وضعیت حال حاضر بازار و نبود تمایز میان سهم‌ها تمامی گروه‌ها از نتیجه این گردهمایی منتفع خواهند شد.

اخبار مرتبط
گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
تا اسفند سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود که مشکلی برای مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 3 اردیبهشت ماه 1403، مبلغ 5 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 1 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
به‌دنبال جدی شدن واگذاری سهام پرسپولیس به 6 بانک غیردولتی روز یک‌شنبه سازمان بورس این موضوع را غیرقانونی دانست و با ارسال نامه‌ای به بانک‌ها از آنها خواست در این‌باره توضیح دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها