جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

توصیه مهم به خریداران ارزهای دیجیتالی/محرک طلا نزولی شد

24 خرداد 1401
توصیه مهم به خریداران ارزهای دیجیتالی/محرک طلا نزولی شد

 قیمت طلای جهانی تحت تاثیر رشد بازدهی اوراق خزانه‌داری ده ساله و اظهارات وزیر خزانه‌داری آمریکا مسیر نزولی را دنبال کرد.

به گزارش بانک اول در برخی از نقاط دنیا مانند هندوستان برنامه‌هایی برای وضع ممنوعیت‌های قانونی علیه ارزهای دیجیتال طراحی می‌شود و در جایی دیگر قانونی بودن این دارایی‌ها در آینده اقتصاد جهان کاملا پذیرفته شده و توصیه‌هایی برای نحوه صحیح سرمایه‌گذاری روی آن می‌شود.

افت قیمت طلای جهانی

طلای جهانی در معاملات روز چهارشنبه کار خود را با قیمت حوالی 1783 دلار آغاز کرد و در ادامه تا سطح 1775 دلار پایین آمد.  افت قیمت طلا با رشد بازدهی اوراق ده ساله خزانه‌داری آمریکا و بازگشت آن به بالای سطح 1.6 درصد همراه بود. علاوه بر این شاخص دلار در روز چهارشنبه تقویت شد و این امر نیز می‌توانست در کاهش قیمت طلا تاثیرگذار باشد. وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز اعلام کرده است که افزایش نرخ بهره را محتمل نمی‌داند. کارشناسان اقتصادی اظهارات "جانت یلن" در این خصوص را در کاهش قیمت طلا موثر می‌دانند، زیرا تغییر ندادن نرخ بهره ناشی از آن است که فدرال رزرو نگرانی در مورد انتظارات تورمی ندارد.

محرک نزولی دیگر قیمت طلا پیشرفت واکسیناسیون و به تبع آن بازسازی اقتصادی است. انگلستان به زودی دوز سوم واکسن کرونا را به افراد بالای 50 سال تزریق می‌کند و آمریکا نیز زمینه‌های لازم برای واکسیناسیون افراد با سنین پایین‌تر را مهیا می‌کند.

بازار ارزهای دیجیتال

در بازار ارزهای دیجیتال بازدهی بیت کوین در 24 ساعت گذشته منفی بود. بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 56 هزار و 662 دلار و کمترین قیمت آن 52 هزار و 987 دلار بود. اتریوم، باینانس، دوج کوین و XRP در 24 ساعت و هفته گذشته بازدهی مثبت داشته‌اند. قیمت تلکوین که در مجموع سرمایه‌ای به اندازه 1.18 میلیارد دلار دارد در طول هفته گذشته بیش از سه برابر شده است.

سرنوشت ارزهای دیجیتال در هندوستان

سرنوشت ارزهای دیجیتال در هندوستان مبهم است. در سال 2018 برای نخستین بار بانک مرکزی هندوستان دعوی قانونی علیه مبادلاتی که با ارزهای دیجیتال انجام شوند، طرح کرد، این دعوی در سال 2020 به سود ارزهای دیجیتال خاتمه یافت و از آن پس ارزهای دیجیتال به صورت گسترده‌ای در هندوستان پذیرفته شدند و جای خود را باز کردند. در حالی که برخی آینده اقتصاد جهان را در دست‌های بیت کوین و تتر می‌بینند، عده‌ای معتقدند سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال تنها درگیر شدن با حقه پانزی است. به هر روی ارزهای دیجیتال در هند دوباره در معرض خطر ایجاد ممنوعیت قرار گرفته‌اند. در صورتی که این ممنوعیت‌ها به تایید مقامات قانون‌گذار برسد سرنوشت ارزهای دیجیتال در این کشور تغییر خواهد کرد.

توصیه‌ای برای کسانی که می‌خواهند به بازار ارزهای دیجیتال وارد شوند

در نقطه مقابل عده‌ای امروزه ارزهای دیجیتال را یک دارایی کاملا قانونی می‌دانند و سعی در انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت دارند. در سرمایه‌گذاری کوتاه مدت با نوسان شدید بازار ارزهای دیجیتال می‌توان از طریق خرید و فروش و نوسان‌گیری سود کسب کرد و در سرمایه‌گذاری بلند مدت ارزهای دیجیتال می‌توان تصور کرد که اگر مثلا 5 سال پیش یک بیت کوین خریده بودیم الان چقدر پول داشتیم. اما توصیه‌ای که در این مورد به کسانی که می‌خواهند به بازار ارزهای دیجیتال وارد شوند، می‌شود این است که حتی اگر بنا نباشد که هیچ ممنوعیت قانونی به وجود آید بیشتر از مبلغی که توانایی از دست دادنش را دارید در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنید.

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها