چهارشنبه, 29 فروردین 1403 2024,April

یک سهم جدید برای سهام عدالتی ها

24 خرداد 1401
یک سهم جدید برای سهام عدالتی ها

به گزارش بانک اول پرتفوی سهام عدالت شامل ۴۹ شرکت است که از میان این شرکت ها، ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی هستند. در این راستا از زمانی که فرایند آزادسازی سهام عدالت صورت گرفت زمزمه های ایجاد یک هلدینگ برای ۱۳ شرکت غیربورسی نیز به گوش رسید و قرار بود که سهام داران عدالت، سهام دار هلدینگ مذکور شوند.

بر این اساس حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی از تشکیل "شرکت سرمایه گذاری امید ایرانیان" خبر داده است که درواقع این شرکت شامل همان ۱۳ شرکت غیربورسی و غیر فرابورسی می شود. بنابراین همه مشمولان سهام عدالت، چه افرادی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند و چه افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، سهام دار این شرکت خواهند شد.

شرکت سرمایه‌گذاری امید ایرانیان یک شرکت سرمایه‌گذار از ترکیب سهام چند شرکت است و هر دارنده سهام عدالت بر اساس ارزش اسمی سهامی که دارد (برگه‌های یک میلیون تومانی و ۵۰۰ هزار تومانی) از این شرکت سهم خواهد داشت.

۶ شرکت پتروشیمی شامل پتروشیمی ارومیه، پتروشیمی بندر امام (ره)، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی بیستون، پتروشیمی تبریز، پتروشیمی خوزستان، سه شهر صنعتی البرز، رشت و کاوه و چهار شرکت مشانیز، مگاموترو، ساختمان سد و تاسیسات آبیاری و دخانیات ایران، ۱۳ شرکتی هستند که در شرکت امید ایرانیان قرار دارند./ایسنا

اخبار مرتبط
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: ارائه ابزارهای لازم به بنگاه‌ها برای تأمین مالی یکی از اقداماتی بود که در سال‌های اخیر از طریق شرکت‌ سهامی عام پروژه‌ها برای مشارکت افراد حقیقی انجام دادیم. تاکنون دو پروژه به این شکل تأمین مالی شده، در پروژه اول ۱۰۰ هزار نفر شرکت کردند و ماه بعد به بهره‌برداری می‌رسد و در پروژه دوم هم ۸۰ هزار نفر مشارکت داشتند و در دست اجراست.
وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.
پس از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران در روزهای پایانی اسفندماه برخی افراد سود کمتری را در مقایسه با مرحله اول واریز در آذرماه دریافت کردند. یکی از دلایل آن بود که هشت شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکردند. در این خصوص سازمان بورس اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تامین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.
سود سهام عدالت ۱۴۰۱ در مرحله دوم بیست و چهارم اسفند ماه سال گذشته در مبالغ ۴۶۶ هزار تومان تا ۹۰۶ هزار تومان به حساب ۴۴ میلیون نفر دارنده این سهام واریز شد. امسال وراث سهام عدالت متوفیان هم سود دریافت کردند و به اندازه سهم خود و میزان سبد سهام عدالت متوفی، سود اعلام شده برای آن‌ها واریز شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها