جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

ایران خودرو مشخصات رانا پلاس پانوراما ۶ دنده را رسماً اعلام کرد+تصویر

24 خرداد 1401
 ایران خودرو مشخصات رانا پلاس پانوراما ۶ دنده را رسماً اعلام کرد+تصویر

به گزارش بانک اول گروه صنعتی ایران خودرو مشخصات رسمی رانا پلاس پانوراما (سقف شیشه‌ای) را با جعبه دنده ۶ سرعته دستی بر روی وبسایت خود بارگذاری کرد. گفته می‌شود که در هفته‌های آتی، نسخه جدید این سدان کلاس B به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

رانا پلاس پانوراما ۶ دنده با کد کلاس ۶۱۵۰۲ در کارخانه ایران خودرو تولید می‌شود و در بحث قوای محرکه تفاوت‌های قابل توجهی با رانا پلاس ۶۱۰۱۵ دارد.

رانا پلاس پانوراما

نسخه جدید این سدان ملی به پیشرانه TU۵ پلاس مجهز است که به گفته ایران خودرو ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر برای رانا پلاس پانوراما ۶ دنده تولید می‌کند. پیش از این گفته می‌شد که TU۵ پلاس بر روی تارا و رانا پلاس ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر دارند. اما گویا در تطبیق نهایی اسب بخار بیشتری از این پیشرانه استخراج شده و از سویی با کاهش ۶ نیوتن متر گشتاور نسبت به EC۵ و TU۵ پلاس اولیه، بازه بهره برداری از گشتاور بهبود پیدا کرده است.

سیستم انتقال قدرت رانا پلاس پانوراما از نوع ۶ دنده دستی (MT۶) است که در شرکت نیرو محرکه تولید می‌شود. ضرایب دنده‌های این سیستم انتقال قدرت به شرح زیر است:

دنده یک: ۳٫۵۸

دنده دو: ۲٫۰۴

دنده سه: ۱٫۲۹

دنده چهار: ۰٫۹۷

دنده پنج: ۰٫۷۶

دنده شش: ۰٫۶۰

دنده عقب: ۴٫۱۷

در مشخصات رسمی رانا پلاس پانوراما ۶ دنده اعلام شده است که این خودرو به دو کیسه هوا، تریم داخلی پارچه، فرمان کمکی برقی، سقف شیشه‌ای ثابت با سایه بان دستی (مشابه به پژو ۲۰۷ i و پژو ۲۰۷ i صندوق دار)، تهویه دستی، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، ترمز دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و… مجهز است.

آن طور که گفته می‌شود، فعلاً تولید اولیه رانا پلاس با ویژگی‌های جدید در کارخانه ایران خودرو آغاز شده است و احتمالاً این خودرو در تابستان ۱۴۰۰ عرضه رانا پلاس پانوراما ۶ دنده دستی را به صورت رسمی آغاز می‌کند.

 

اخبار مرتبط
نسل چهارم هیوندای توسان فعلی از سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده عرضه شد. اکنون این شاسی بلند جمع و جور بالاخره برای مدل سال ۲۰۲۵ فیس لیفت شده است. اگرچه ممکن است در نمای بیرونی بدون تغییر به نظر برسد، اما تغییرات اندکی در جلوپنجره و قسمت پایینی سپر وجود دارد که باعث می‌شود توسان عریض‌تر به نظر برسد.
تورم وسایل نقلیه از ابتدای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۲ درصد بوده است که ادامه‌ این روند برای بازار خودرو در سال ۱۴۰۳ نشان از رشد ۳۹درصدی قیمت‌ها در بازار خودرو دارد.
ساینا دنده‌ای ساده یکی از ارزان‌ترین سواری‌های صفرکیلومتر است و ۳۸۰ میلیون قیمت دارد. کوییک دنده‌ای ۳۸۵ میلیون فروخته می‌شود و قیمت تیبا صندوقدار به ۳۹۰ میلیون تومان رسیده است.
با انتشار گزارش تلفیقی ۶ ماهه شرکت ایران خودرو مشخص شد که جمع کل زیان انباشته صنعت خودروسازی از مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است. از این میزان ۱۰۶ هزار میلیارد تومان مربوط به ایران خودرو ۸۹ هزارو ۵۲۷ میلیارد تومان مربوط به گروه سایپا و ۲۰ هزارو ۵۸۷ میلیارد تومان مربوط به پارس خودرو است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها