جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

آخرین خبرها از الکترونیکی شدن انتخابات شوراها و ریاست جمهوری ۱۴۰۰

24 خرداد 1401
آخرین خبرها از الکترونیکی شدن انتخابات شوراها و ریاست جمهوری ۱۴۰۰

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خوبی در امر برگزاری انتخابات الکترونیک فراهم شده گفت: امید داریم با روند رو به جلوی موجود بتوانیم در آینده‌ای نزدیک، همه انتخابات کشور را به صورت تمام الکترونیک برگزار کنیم. 

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در جریان بازدید از کارگاه آماده‌سازی تجهیزات الکترونیکی انتخابات کشور، با تشریح این موضوع که رویکرد وزارت کشور، متمرکز بر تقویت زیرساخت‌های الکترونیکی در امر خطیر برگزاری انتخابات است، گفت: امروز زیرساخت‌های الکترونیک خوب و قابل توجهی در کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک برقرار شده است. 

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به توافق صورت گرفته با هیئت نظارت مرکزی مجلس در خصوص برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در برخی کلانشهرها و شهرهای کشور، گفت: در انتخابات پیش روی شوراها در کلانشهرها به جز تهران، مراکز استان‌ها و تعدادی از شهرها از صندوق الکترونیک استفاده می‌شود. 

عرف با بیان اینکه امروز از نزدیک در جریان آخرین وضعیت به روزرسانی دستگاههای صندوق الکترونیک قرار گرفته ایم، تشریح کرد: خوشبختانه روند کار مثبت و رو به جلو است. 

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۳۳ هزار صندوق الکترونیک در کشور استفاده می‌شود که تا الان بیش از ۲۵ هزار صندوق به روزرسانی شده و امید داریم تا هفته آتی تمام دستگاه‌ها تجهیز و آماده روز انتخابات شوند. 

رئیس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود از ارسال دستگاههای صندوق الکترونیک به استان‌ها طی هفته‌های آتی خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها از سوی استانداری‌ها در شهرستان‌ها توزیع می‌شود. 

عرف همچنین گفت: امید داریم با این اقدام هم به بند ۱۲ سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری عمل کرده باشیم و هم گامی به سوی الکترونیکی کردن کامل انتخابات در کشور برداشته باشیم. 

رئیس ستاد انتخابات کشور ابراز امیدواری کرد: به امید خدا با روند رو به جلوی موجود، در آینده‌ای نزدیک در همه مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها انتخابات تمام الکترونیک برگزار می‌شود. 

عرف در خصوص مراحل برگزاری انتخابات الکترونیکی و اینکه شامل مرحله صندوق رای گیری شامل این فرآیند می‌شود؛ گفت: در گذشته، بدون صندوق الکترونیک هم ۲۴ مرحله از ۲۵ مرحله کلی انتخابات را الکترونیکی برگزار کردیم و این موضوع در انتخابات اسفند ماه سال ۹۸ هم انجام شد. 

وی در این خصوص گفت: در مرحله قبلی، انتخابات الکترونیک از احراز هویت تا مرحله شمارش آرا و اعلام نتایج صورت گرفت و تنها مرحله باقی مانده، صندوق الکترونیک بود. 

معاون وزیر کشور با بیان اینکه با آمدن صندوق الکترونیک، دیگر همه مراحل، کاملا الکترونیکی است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، هیات نظارت مرکزی با قرار گرفتن صندوق الکترونیک در برگزاری انتخابات شوراها موافقت کرد. 

وی اضافه کرد: در دوره قبل در ۱۳۹ شهر انتخابات الکترونیک صورت گرفته بود و در این دوره قرار بر این است که برگزاری انتخابات شوراها در کلان شهرها به جز تهران و تعدادی از مراکز استانها و شهرهای دیگر با صندوق الکترونیک انجام گیرد که این امر باعث افزایش سرعت عمل در شمارش آرا و اعلام نتایج می‌شود.

اخبار مرتبط
سرمایه‌گذاران اکنون منتظر گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند که قرار است در روز جمعه اعلام شود تا فدرال‌رزرو چه زمانی شروع به کاهش نرخ بهره کند.
بذرافشان تاکید کرد: «این اقدام بانک مرکزی با هدف جمع شدن رانت و رسیدن مواد اولیه به دست مصرف‌کننده نهایی بود و مشکل تولید‌کننده‌ها را در ارتباط با مواد اولیه حل کرده است.»
در حال حاضر برخی از فعالان بازار می گویند روز گذشته قیمت سکه در بازار نیمه تعطیل به دلیل رشد تقاضا و کمبود عرضه به صورت هیجانی بالا رفت.
بذرافشان درباره نوسان قیمت سکه های گرمی در طول سال گذشته گفت:نوسان خاصی نسبت به ابتدای سال نداشت و در آخرین روز 7 میلیون تومان نسبت به ابتدای سال ثابت ماند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها