شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

خودرو بخریم یا بفروشیم؟

24 خرداد 1401
خودرو بخریم یا بفروشیم؟

به گزارش بانک اول اخبار و شایعات مذاکرات وین قیمت دلار را در بازار ایران تا کانال ۲۰ هزار تومان عقب راند.

هرچند که انتشار خبری مبنی بر بن بست مذاکرات احیای برجام دوباره دلار را به کانال قیمت ۲۱ هزار تومان برگرداند اما در حال حاضر بازارهای موازی ارز مانند طلا و خودرو و… هم تحت تاثیر این بازار قیمت عوض می‌کنند.

در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی تا ۲۵ میلیون تومان و در بازار خودروهایی خارجی تا ۸۰ میلیون تومان برای خودروهایی مانند سانتافه و پاجرو کاهش قیمت داشته است.

بهای انواع پراید هم اکنون بین ۱۱۰ تا ۱۲۴ ، تیبا ۱۲۵ و کوئیک دنده‌ای ۱۴۵ میلیون تومان است.

۲۰۶ تیپ دو ۱۹۸ تا ۲۰۰ میلیون تومان و مدل صندوقدار آن ۲۴۵ میلیون تومان است.
این کاهش قیمت در شرایطی رخ می‌دهد که دوشنبه این هفته شورای رقابت پس از شش ماه مجوز افزایش قیمت ۹ درصدی را برای خودروهای داخلی صادر کرد اما بازار بدون آنکه به این مصوبه واکنشی نشان بدهد تحت تاثیر ریزش دلار و البته رکود بازار خودرو سیر نزولی در پیش گرفت.

حالا با این اتفاقات بسیاری برای خرید یا فروش خودروی خود مردد هستند.
کارشناسان صنعت خودرو اما اعتقاد دارند که ریزش قیمت خودرو هیجانی است و حتی در صورت احیای برجام خودروسازان نخواهند توانست به سرعت تولید خود را ترمیم کنند و البته بازگشت خودروسازان خارجی به ایران زمان بر خواهد بود.

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو پیش ازاین گفته است که در صورت احیای برجام بیشترین ریزش قیمت مربوط به خودروهای خارجی است که در مقاطعی با دلار ۵۰ هزار تومانی هم قیمت گذاری شدند.

او ریزش قیمت در بازار خودروی داخلی را هم مقطعی و کوتاه مدت می‌داند و می‌گوید که رشد نقدینگی و بنیان اقتصاد کشور به سرعت ترمیم نخواهد شد و بنابراین قیمت دلار هم پس از پشت سر گذاشتن جو هیجانی بازار در محدوده قیمت فعلی تثبیت شده و سایر بازارها نیز از همین کلیت متاثر می‌شوند.

برای مطالعه بیشتر گزارش فهرست قیمت احتمالی تعدادی از خودروهای داخلی در سال ۱۴۰۰ را بخوانید.

اخبار مرتبط
گارانتی خودرو در جهان قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد و برای نخستین بار شرکت فورد در سال ۱۹۰۸ به منظور ادای احترام به حقوق مشتری و نشان دادن کیفیت خودروهای تولیدی، محصول فورد T را ۹ ماه گارانتی کرد. پس از آن به‌تدریج دیگر خودروسازان هم به بحث گارانتی خودرو ورود کردند و امروزه اغلب خودروسازان مطرح جهانی برای محصولات تولیدی خود خدمات پس از فروش گسترده‌ای ارائه می‌دهند.
در حال حاضر قیمت حواله های پژو پارس در بازار آزاد بین ۲۲۰ الی ۲۹۰ میلیون تومان اعلام می‌شود. خودرویی که بسیاری برای تحویل آن به مشکل خورده بودند حالا در بازار آزاد با قیمت های عجیب و غریب حواله‌هایش به فروش می‌رسد.
بک X۳ پرو دارای ظاهری زیبا با جزئیاتی مانند جلوپنجره با گرافیک عمودی، سپر جلو با ورودی هوای عریض، و چراغ‌های جلو و عقب زیبا است. ابعاد آن کوچک با فضای باری معادل ۴۰۰ لیتر است. از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۲ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که با گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر به طور متوسط ۶.۱ لیتر است. کابین آن ساده و زیبا با داشبوردی با خطوط افقی و نمایشگر ایستاده است.
ایران‌خودرو شرایط فروش جدید پژو‌پارس در ۱۴۰۳ را اعلام کرد. همچنین شرایط فروش جدید آریزو ۶ نیز اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها