پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

تنها یک ضامن برای دریافت وام ازدواج کافی است

24 خرداد 1401
 تنها یک ضامن برای دریافت وام ازدواج کافی است

به گزارش بانک اول، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بااشاره به مشکلات پیش روی ازدواج جوانان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های حمایتی که به ویژه در شرایط اقتصادی کنونی ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان انقلاب و همچنین شیوع بیماری کرونا می‌تواند به حل برخی از مشکلات سر راه ازدواج جوانان کمک کند، اعطای وام ازدواج به جوانان است.

او با بیان اینکه امسال مبلغ وام ازدواج برای جوانان ۷۰۰ میلیون ریال برای هر یک از زوجین با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است، افزود: طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به متقاضیانی که سن ازدواج آن‌ها در زوج‌ها زیر ۲۵ سال و در زوجه‌ها زیر ۲۳ سال باشد، مبلغ یک میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می‌گیرد.

دادستان کرمانشاه با تاکید براینکه بانک‌ها باید همراهی لازم را با جوانان برای پرداخت وام ازدواج داشته باشند، اعلام کرد: متاسفانه حسب گزارش‌های رسیده بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی و بانک‌ها بر خلاف ضوابط و مقررات و به بهانه نداشتن بودجه از پرداخت این تسهیلات امتناع می‌کنند.

او افزود: همچنین طبق این گزارشات برخی بانک‌ها با اقدامات غیرقانونی از قبیل اخذ بیش از یک ضامن در پرداخت تسهیلات ازدواج و الزام به ارائه چک بابت ضمانت از مزدوجین، سخت گیری می‌کنند که این عمل خلاف قانون است.

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید برای ضمانت صرفاً یکی از سه مورد اعتبار سنجی شامل یک ضامن، سفته و یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند و از هرگونه تعیین ضوابط غیرقانونی و استناد به بخشنامه‌های داخلی پرهیز کنند.

کرمی تاکید کرد: طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آن‌ها بعد از یکم فرودین سال ۱۳۹۷ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده اند، با اولویت نخست پرداخت کند.

کرمی اضافه کرد: بانک‌های عامل حق تعیین ضوابط غیر قانونی برای پرداخت وام ازدواج خارج از چهارچوب‌های مصوب را نداشته و نباید به بهانه نداشتن بودجه از پرداخت وام ازدواج خودداری و یا متقاضیان را مجبور به ثبت نام مجدد و اعلام بانک دیگر کنند.

دادستان یادآورشد: بانک‌ها باید هر دو ماه یکبار تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را جهت بررسی و پیگیری به معاونت حقوقی عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه منعکس کنند و خودداری از انجام وظایف قانونی و عدم گزارش اقدامات صورت گرفته مستوجب پیگرد قضایی خواهد بود.

اخبار مرتبط
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.
اگر دستگاه کارت‌خوان بانک ملی دارید، این طرح برای شما مناسب است؛ جزئیات برخی از شرایط مورد نیاز برای گرفتن وام با دستگاه کارت‌خوان بانک ملی را در پایین ببینید: افتتاح حساب قرض‌الحسنه در بانک ملی با حداقل سپرده‌ی ۵۰میلیون تومانی گذشت حداقل ۶ماه از افتتاح حساب داشتن ۳ماه گردش حساب بانکی بعد از افتتاح حساب (راهنمای دریافت آنلاین گردش حساب بانک ملی)
وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که دولت برای آغاز زندگی مشترک جوانان درنظر گرفته است و هرساله تعداد زیادی از زوجین، این وام را دریافت می‌کنند. اما چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم؟ کدام بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها