پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

سقوط ۱۰ درصدی قیمت بیت کوین

24 خرداد 1401
سقوط ۱۰ درصدی قیمت بیت کوین

به گزارش بانک اول به نقل از راشاتودی، روز سه شنبه در بحبوحه نگرانی ها از سیاست های پولی ایالات متحده و شدت گرفتن مقررات ارزهای رمزنگاری شده در چین، قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح طی یک هفته گذشته کاهش یافت. این ارز رمزنگاری شده اصلی در ساعت ۰۷:۰۵ به وقت گرینویچ با ۹.۷ درصد کاهش با قیمت ۳۲۳۱۸ دلار معامله شد.

این بزرگ ترین زیان روزانه بیت کوین از ۲۸ می است. سایر ارزهای رمزنگاری شده اصلی نیز در روز سه شنبه با ضرر معامله می شدند، در حالی که ۱۰ سرمایه برتر بازار طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۷.۳ تا ۱۲.۹ درصد کاهش یافته است.

تحلیل گران با اشاره به افزایش سرکوب تجارت و استخراج بیت کوین در چین، در تعطیلات آخر هفته گذشته، تنظیم کنندگان چینی تعدادی حساب مربوط به ارزهای رمزنگاری شده را در پلتفرم توئیتر مانند Weibo مسدود کردند.

جهان چو، از بخش مدیریت شرکت سرمایه گذاری ارز رمزنگاری Kenetic Capital، مستقر در هنگ کنگ، به کوین دسک گفت: چین همچنان به ارز رمزنگاری شده فشار می آورد و ممنوعیت های استخراج را با پاک کردن محبوب ترین پلت فرم رسانه های اجتماعی خود، Weibo انجام میدهد، که این نشان دهنده  سخت گیری پیرامون ارز رمزنگاری در چین است.

سرمایه گذاران هم این احتمال را دنبال می کنند که فدرال رزرو آمریکا بتواند از برنامه کاهش کمی نقدینگی خود جدا شود با این که برخی ادعا می کنند که بعید به نظر می رسد این سیاست پولی بر رمزارز و طلا تأثیر بگذارد.

این خبر مبنی بر اینکه وزارت دادگستری ایالات متحده اکثر ارزهای رمزنگاری شده را که خط لوله اصلی امریکا به هکرهای خود برای دسترسی مجدد به سیستم پرداخت کرده را پیدا کرده و بازپس گرفته نیز مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است.

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها