پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

اسامی برندگان وام ده میلیونی بازنشستگان کشوری

24 خرداد 1401
اسامی برندگان وام ده میلیونی بازنشستگان کشوری

به گزارش بانک اول اسامی برندگان وام ده میلیونی بازنشستگان کشوری در سایت صندوق بازنشستگان کشوری منتشر می شود. مبلغ این وام 10 میلیون تومان با بازپرداخت 36 ماهه اسا. اقساط این وام حدود 300 هزار تومان است و نرخ کارمزد سالانه آن 4 درصد است. زمان واریز وام ده میلیونی بازنشستگان کشوری هنوز مشخص نیست.

صندوق بازنشستگی کشوری به منظور حمایت اجتماعی و اجرای طرح‌های رفاهی برای بازنشستگان کشوری، دورۀ جدید ارائه تسهیلات وام ضروری بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری را به اجرا می‌گذارد.

 

شرایط اعطای وام ده میلیونی بازنشستگان کشوری

میزان وام ضروری در این دوره ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است و تنها به متقاضیانی پرداخت می‌شود که از طریق حساب بانک صادرات حقوق بازنشستگی یا مستمری دریافت می‌کنند. وام با نرخ سود ۴درصد ارائه می‌شود و اقساط بازپرداخت آن ۳۶ ماهه (ماهانه ۰۰۰‘۰۰۰‘۳ ریال) خواهد بود.

مبلغ وام، پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی در  بانک صادرات ایران واریز می‌شود و واریز وام از طریق پیامک به اطلاع آن‌ها خواهد رسید.

افراد زیر مجاز به ثبت‌نام وام ضروری نیستند:

بازنشستگانی که کمتر از یک سال از صدور حکم بازنشستگی آنها گذشته باشد؛

همچنین وارث ذکور که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیران خارج می‌شود؛

متقاضیانی که حکم ترمیم حقوق در سال جاری برای آنها صادر نشده باشد.

در صورتی که چند نفر به عنوان وراث وظیفه‌بگیر باشند، وام ضروری تنها به یک نفر و به شرط جلب رضایت سایر وظیفه‌بگیران تعلق خواهد گرفت. به این منظور تکمیل «فرم تعهد وراث» ضروری است و تنها در صورت ارائه فرم تعهد وراث و تأیید مدیریت‌های صندوق بازنشستگی در مرکز استان درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت. همچنین درخصوص وراث صغیر و محجور، ارائه اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران در هنگام دریافت وام ضروری است.

ثبت نام در سامانه، الزاما حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد. پس از اتمام مراحل ثبت نام مدارک متقاضیان مورد بررسی قرار می‌گیرد، همچنین سوابق آنها درباره دریافت دیگر وام‌‌ها و تسهیلات مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر اساس این بررسی‌ها اولویت‌بندی درخواست کنندگان روشن خواهد شد و واجدین شرایط از طریق سامانه صندوق بازنشستگی اعلام می‌شوند.

مبلغ وام ضروری بازنشستگان کشوری سال 1400

 مبلغ تسهیلات در مرحله دوم نیز مانند مرحله نخست 10میلیون تومان خواهد بود که از طریق حساب بانک صادرات حقوق بازنشستگی یا مستمری دریافت می‌کنند.

بازپرداخت و سود وام ضروری بازنشستگان چقدر است؟

بازپرداخت وام ضروری بازنشستگان 36 ماهه

اقساط وام ضروری بازنشستگان حدود 300 هزار تومان

 نرخ کارمزد سالانه وام ضروری بازنشستگان 4 درصد

** پس از پایان مهلت ثبت نام وام ضروری و انجام فرآیندهای معمول، فقط به حساب افراد مشمول در بانک صادرات که درسیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/وظیفه دریافت می کنند، واریز خواهد شد.

 

کدام گروه مجاز به ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان نیستند؟

بازنشستگانی که کمتر از یک سال از صدور حکم بازنشستگی آنها گذشته باشد.

همچنین وارث ذکور که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیران خارج می‌شود.

متقاضیانی که حکم ترمیم حقوق در سال جاری برای آنها صادر نشده باشد.

توجه:در صورتی که چند نفر به عنوان وراث وظیفه‌بگیر باشند، وام ضروری تنها به یک نفر و به شرط جلب رضایت سایر وظیفه‌بگیران تعلق خواهد گرفت. به این منظور تکمیل «فرم تعهد وراث» ضروری است و تنها در صورت ارائه فرم تعهد وراث و تأیید مدیریت‌های صندوق بازنشستگی در مرکز استان درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت. همچنین درخصوص وراث صغیر و محجور، ارائه اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران در هنگام دریافت وام ضروری است.

راهنمای ثبت نام وام ضروری بازنشستگان سال 1400

خدامی یادآور شد: ثبت نام اینترنتی دومین مرحله دریافت این تسهیلات نیز روز گذشته (جمعه 31 اردیبهشت ماه 1400) در درگاه خدمات الکترونیک صندوق به پایان رسید و از امروز فرآیند دو هفته ای بررسی تقاضاهای ثبت شده و تعیین واجدین شرایط آغاز می شود.

گفتنی است، “حداقل حقوق دریافتی” و “تسویه بدهی وام های گذشته” دو شرط اصلی برای بررسی واجدین شرایط دریافت این تسهیلات است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری: مرحله دوم ثبت نام وام ضروری از روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه به مدت یک ماه از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها