پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

آیا قیمت طلا همچنان افزایشی باقی خواهد ماند؟

24 خرداد 1401
 آیا قیمت طلا همچنان افزایشی باقی خواهد ماند؟

به گزارش بانک اول اونس طلا همچنان در زیر 1900 دلار در حال معمله بوده و نقره نیز در نزدیکی 27.6 دلار قرار دارد که نشان دهنده عدم تمایل معامله گران و سرمایه گذاران برای ریسک است.

بازار های سهام جهانی نیز مانند طلا، تغییر زیادی را تجربه نکردند که می توان مهم ترین دلیل ان را ریسک گریزی سرمایه گذاران و مردم و تمایل آنها به نگهداری پول نقد دانست.

در حال حاضر سرمایه گذاران در انتظار داده های اقتصادی مهم ایالات متحده در روز پنجشنبه هستند. قرار است در روز پنجشنبه داده های مربوط به قیمت تمام شده کالا های مصرف کنندگان منتشر شود که نشان دهنده میزان افزایش تورم است.

 

پیش بینی ها حاکی از افزایش تورم ماه مه نسبت به ماه گذشته میلادی است که می تواند نگرانی ها از افزایش تورم را تشدید کرده و سرمایه گذاران را بیش از پیش به سمت خرید طلا سوق دهد.

سرمایه گذاران نگرانند که همراه با افزایش تورم فدرال رزرو سیاست های اقتصادی خود را تغییر دهد که تاثیر بسیار زیادی بر روی بازار طلا و دیگر فلزات گرانبها خواهد داشت.

در بازار های دیگر نیز ما شاهد باقی ماندن قیمت نفت نایمکس در نزدیکی بالا ترین سطح 2.5 ساله خود در 70 دلار هستیم. شاخص دلار نیز یک رشد نسبی را تجربه کرده است. بازده خزانه داری ایالات متحده نیز در عدد 1.531 قرار دارد.

از نظر فنی نمودار های طلا همچنان نشان دهنده صعودی بودن قیمت در کوتاه مدت هستند. بالا ترین مقاومت طلا همچنان بالا ترین قیمت آن در ماه ژوئن یعنی 1919 دلار است.

طلا برای رسیدن به مقاومت 1919 دلار ابتدا لازم است تا از مقاومت های خود در سطوح 1906 و 1912 دلار عبور کند که آن را به بالا ترین هدف صعودی نزدیک می کند.

در صورتی که طلا افت شدیدی را از خود نشان دهد ابتدا در نقطه 1883 دلار پشتیبانی خواهد شد. در شرایط افت بیشتر طلا به سمت حمایت بعدی خود در 1866 دلار سقوط کرده و حرکت نزولی در زیر این سطح حمایت قیمت طلا را به 1800 دلار خواهد رساند که حمایت اصلی ان به شمار می رود.

اخبار مرتبط
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت طلا اما افزایش یافت
یک اقتصاددان، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد.
رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست
اکنون تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های تورم ایالات‌متحده که اواخر این هفته منتشر می‌شود، می‌تواند زمان‌بندی اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در سال جاری روشن کند. قیمت طلا امروز در بازه محدودی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌های بیشتر در مورد سیاست فدرال‌رزرو بودند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها