ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

واکنش مخاطبان به پرداخت نشدن حقوق سربازان / «یک سال سربازی بدون حقوق!»

24 خرداد 1401
واکنش مخاطبان به پرداخت نشدن حقوق سربازان / «یک سال سربازی بدون حقوق!»

به گزارش بانک اول براساس اطلاعیه‌ای که ستاد کل نیروهای مسلح در این مورد منتشر کرد حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن نیز چهار میلیون تومان در مناطق عملیاتی است.

اما حالا با گذشت دو ماه از این اطلاعیه برخی از سربازان می‌گویند نه تنها خبری از افزایش حقوق نبوده بلکه چند ماه است حقوق آنها پرداخت نشده است.

دو سال از زندگی عقب می‌افتیم، فرصت کار و تحصیل را از دست می‌دهیم، افسردگی و مشکلات روانی هم برایمان پیش می‌آید اما از کمترین حقوق هم محروم هستیم.

در گزارشی به مشکلات حقوق سربازان پرداخت. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را در این مورد می‌خوانید:

«سرباز وزارت دفاع هستم و مدرک فوق لیسانس دارم با درجه ستوان دومی ، همه جا از حقوق یک و نیم میلیون تومانی حداقل واسه ما صحبت می‌کردند ولی فروردین ۹۰۰ تومان واریز کردند و اردیبهشت ماه یک میلیون ۱۹۰ هزار تومان.»

«سرباز دادگستری هستم. ماهی ۳۰۰ هزار تومان بیشتر نمی‌گیرم. گفتند ماه‌های بعد زیاد می‌شود ولی نشد. »

 

«همسر من با فوق لیسانس مهندسی گاز ۶ ماه است که در نیروانتظامی خدمت می‌کند بدون یه قرون حقوق! زیر فشار قسط و مشکلات مالی له شدیم.»
«پسر من سرباز زندان است. نه تنها بیشتر نشده بلکه حقوق قبلی را هم برای او پرداخت نشده است.»

«من یک پسر سرباز دارم که یک سال است در انتقال خون شبانه‌روزی کار می‌کند. هیچ گونه حقوقی هم برایش پرداخت نشده است.»

«سرباز امریه آموزش و پرورش هستم. قرار بود اضافه کنند ولی نکردند. متاهل هم هستم. کلا ۷۰۰ هزار تومان حقوق برایم پرداخت می‌شود.»

«۲ ماه از خدمت پسرم می‌گذرد و حقوقی هم برایش پرداخت نشده است. در۲۰ روز گذشته به دلیل بی‌برنامگی ۷ بار او را به خانه فرستادند، هزینه هر بار رفت و آمد او حدود ۴۰۰ هزار تومن است. چطور این هزینه‌ها را بدهیم؟!»

« ۴ ماه است سرباز جزیره کیش هستم ولی فقط یک بار ۳۶۰ هزار تومان برایم پرداخت شد.»

«سرباز معلم هستم و حقوقم هیچ تغییری نکرده و اضافه نشده است. فقط ۳۹۱ هزار تومان برایم واریز می‌شود!»

روایت سربازان از وضعیت حقوق و مشکلات آن کم نیست. برخی می‌گویند حقوق دارند ولی کم است و برخی هم می‌گویند چند ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند. نکته دیگری که بسیاری از سربازان به آن اشاره دارند، افسردگی در دوران سربازی است. آنها می‌گویند گاهی تا مرز خودزنی هم می‌روند.

اخبار مرتبط
سیدامیر سیاح رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار با اعلام این مطلب افزود: امیدواریم تا ۲۵ اردیبهشت یک میلیون و ۶۰۰ هزار مجوز کاغذی مانده در دست مردم در این مدت زمان باقی مانده به شناسه یکتا تبدیل شوند و شاهد تبدیل بیش از ۲ میلیون پروانه کاغذی اعم از صنفی و غیرصنفی در کشور به مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا باشیم.
اسعدی درباره پرداخت وام به زنان سرپرست خانوار گفت: سالانه به بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش، آموزش مهارت‌های کارآفرینی و کسب و کار، مهارت‌های زندگی، فنی و حرفه‌ای، آشنایی با قوانین کار و تأمین اجتماعی، اصول ایمنی در محیط کار، اطلاع‌رسانی و آگاه کردن خدمت گیرندگان از مزایای بیمه‌های تأمین اجتماعی و بازرگانی به تعداد قریب به ۱۲۰۰۰ نفر ارائه می‌گردد.
عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بهابازار (بورس)ها و بازارهای خارج از بهابازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات موضوع این فصل نمی‌باشد
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است حسب نیاز سازمان، اطلاعات ریز تراکنش‌های «ورودی به» و «خروجی از» هر حساب اعم از تجاری و غیرتجاری به تفکیک وجوه نقد و غیرنقد و نیز اطلاعات «بابت تراکنش» موضوع بند «ج» ماده (۱۰) این قانون را حداکثر ظرف ده روز پس از درخواست سازمان به‌صورت سامانه‌ای برای سازمان ارسال نماید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها