جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

جزییات مهم برقراری و قطع «حق اولاد» کارگران

24 خرداد 1401
 جزییات مهم برقراری و قطع «حق اولاد» کارگران

به گزارش بانک اول طبق ماده ۸۶ قانون تامین اجتماعی، کمک عائله‌مندی منحصراً تا دو فرزند بیمه‌ شده پرداخت‌ می‌شود؛ مشروط بر آنکه بیمه شده حداقل سابقه پرداخت حق بیمه ۷۲۰ روز کاری را داشته باشد. سن فرزندان او از هجده سال کمتر باشد یا منحصراً به تحصیل اشتغال داشته باشند تا پایان تحصیل یا در اثر بیماری یا نقص عضو طبق گواهی کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده ۹۱ این قانون قادر به کار نباشند.

میزان کمک عائله مندی معادل سه برابر حداقل مزد روزانه کارگر در مناطق مختلف برای هر فرزند در هر ماه است. توجه شود که در حال حاضر و طبق قوانین و مقررات موجود محدودیت و سقف تعداد فرزند برداشته شده است و باید برای تمام فرزندان حق اولاد پرداخت شود.  

 

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها