شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

اینترنت بانک خود را در گوگل جستجو نکنید

24 خرداد 1401
اینترنت بانک خود را در گوگل جستجو نکنید

به گزارش بانک اول، مجرمان سایبری با ساخت سایت‌هایی جعلی و فیشینگ مشابه با سامانه‌های اینترنتی بانک‌های مختلف کشور اقدام به درج آن‌ها در بخش تبلیغات گوگل می‌کنند تا در صورتی که کاربر نام بانک و یا سامانه بانکداری الکترونیکی خود را در گوگل جستجو کرد، ابتدا آدرس سایت جعلی به کاربر نمایش داده شود.

در این حالت امکان دارد کاربر به لیست نتایج گوگل اعتماد کرده و به جعلی بودن آدرس سایت دقت نکند، و با وارد کردن رمز و نام کاربری توسط کاربر در سایت فیشینگ، اطلاعات بانکی وی در اختیار مجرم قرار گرفته و امکان دستیابی به حساب‌های بانکی و برداشت غیرمجاز از آنها برای مجرم فراهم می‌شود.

لذا توصیه می‌شود آدرس اینترنت بانک خود را مستقیماً در نوار آدرس مرورگر وارد کنید و یا در صورتی که نام بانک و سامانه بانکداری خود را در گوگل جستجو می‌کنید علاوه بر لیست نتایج به آدرس سایت نیز دقت داشته و از صحت آن اطمینان پیدا کنید.

اخبار مرتبط
گلپور با بیان اینکه حق رأی 3تشکل جامعه کارگری در شورای عالی کار به یک اندازه نیست، گفت: مطابق آئین نامه شورای عالی کار حضور تمام تشکل‌ها باید به صورت کارگروهی باشد که متأسفانه اینگونه نیست؛ حق رأی برای 3نماینده از یک تشکل در این شورا به معنی عدم اجرای عدالت است در حالی که جایگاه تمام تشکل‌ها باید حفظ شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:، اما هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابه جایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است، اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند.
انسیه خزعلی درباره اینکه چه تلاشی برای آوردن اسم مادر در کارت ملی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که ۲ سال پیش با رئیس جمهور داشتیم برخی از بانوان درخواست نوشتن نام مادر روی کارت ملی و در کنار نام پدر را مطرح کردند و رئیس جمهور هم از این مطلب استقبال کردند و ما هم پیگیر مطلب در کمیسیون‌های مختلف دولت شدیم.
چنانچه بازرگان بخواهد تخصیص ثبت سفارش در اولویت قرار گیرد، اخذ نظر دستگاه از سازمان مجوز‌دهنده الزامی می‌باشد در غیر این‌صورت می‌بایست در صف تخصیص ارز بماند تا سهمیه ارزی به دفتر وزارتخانه مربوطه تعلق گیرد. بابت تسریع در فرایند تخصیص ارز این امکان برای وزارتخانه‌های متولی در بستر سامانه جامع تجارت فراهم شده است تا از طریق فیلد نظر دستگاه نسبت به اعلام اولویت سیستمی برای ثبت سفارشهای مورد نظر اقدام نمایند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها