پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

کمک‌هزینه نگهداری بازنشستگان ۸۸ درصد افزایش یافت

24 خرداد 1401
کمک‌هزینه نگهداری بازنشستگان ۸۸ درصد افزایش یافت

به گزارش بانک اول  از صندوق بازنشستگی فولاد ، در اطلاعیه این معاونت آمده است: از جمله خدمات حمایتی ارائه شده در صندوق بازنشستگی فولاد، پرداخت کمک‌هزینه نگهداری به‌منظور جبران بخشی از هزینه‌های جاری از کار افتادگان کلی بیش از ۷۰ درصد تحت پوشش صندوق است.

برپایه این اطلاعیه، با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات این افراد، یکی از دغدغه‌های صندوق افزایش مبلغ یادشده بود که با پیگیری‌های به عمل آمده و تامین منابع مالی مجوز افزایش مبلغ کمک هزینه نگهداری از اسفندماه ۱۳۹۹ به میزان ۵۰ درصد، از ارکان صندوق اخذ شد.
همچنین علاوه بر افزایش ۵۰ درصدی، مقرر شد همه ساله به میزان درصد افزایش سنواتی اعلامی از طرف هیات وزیران، مبلغ کمک‌هزینه نیز افزایش یابد.

بر این اساس در خردادماه امسال، کمک‌هزینه نگهداری مشمولان صندوق فولاد پس از اعمال موارد مذکور با ۸۸ درصد افزایش پرداخت و معوقه آن نیز پرداخت می‌شود.

پیشتر «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سه برابر شدن بازده سرمایه‌گذاری‌ها نسبت به سال ۹۸، پرداخت مطالبات بازنشستگان فولاد پس از هشت سال، متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق و اجرای طرح‌های ساخت وتوسعه و سامانه خدمات الکترونیکی، به عنوان مهمترین کارهای بزرگ صندوق بازنشستگی فولاد در سال ۹۹ یاد کرد.

اخبار مرتبط
از بین تمام ایده‌ها و فعالیت‌های ایلان ماسک از خودرو‌های تسلا گرفته تا موشک‌های اسپیس ایکس، تصاحب توئیتر، برنامه‌های استعمار مریخ شاید شرکت مخفی تراشه‌های مغزی او با نام "نورالینک" خطرناک‌ترین آن‌ها باشد. نورالینک برای چه به وجود آمده است؟
گم کردن یا دزدیده شدن گوشی، تبلت یا لپ تاپ همیشه پر استرس و ناراحت کننده است اما خوشبختانه ابزارها و روش‌هایی وجود دارد تا صاحبان آن‌ها بتوانند دستگاه الکترونیکی خود را ردیابی و در نهایت پیدا کنند.
نرخ بلیت ورودی موزه ها، بناها و پایگاه‌های تاریخی تا پایان سال گذشته برای شهروندان ایرانی بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان بود، که از اول فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. این بها برای اتباع خارجی نیز از ۵۰ و ۱۰۰ هزار تومان به ۲۵۰ و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از افزایش نرخ ورودی موزه‌ها، گروه‌هایی را که مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها می‌شوند، اعلام کرد.
در واقع مالیات ارزش‌افزوده یک نوع مالیات غیرمستقیم است که بر ارزش خلق شده‌ی کالا اعمال می‌شود. مالیاتی که بر ارزش‌افزوده لحاظ می‌شود در نهایت توسط خریدار پرداخت می‌شود و عمده‌فروشان، تولیدکنندگان و تمام افراد حاضر در زنجیره تولید هر کدام در مرحله‌ای با توجه به ارزشی که به محصول اضافه می‌کنند، موجب افزایش پلکانی این مالیات روی محصول نهایی می‌شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها