ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

ثبت نام وام اجاره مسکن از فردا آغاز می شود + شرایط و مدارک لازم

24 خرداد 1401
ثبت نام وام اجاره مسکن از فردا آغاز می شود + شرایط و مدارک لازم

وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای جزئیات ثبت‌نام دریافت کمک ودیعه مسکن را اعلام کرد.

به گزارش بانک اول در این اطلاعیه آمده است: ثبت‌نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۲۶ خرداد آغاز می‌شود. تمامی مستأجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن می‌توانند از ۲۶ خرداد به سامانه tem.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

نکات حائز اهمیت در خصوص ثبت نام برای دریافت این تسهیلات شامل این موارد است: سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلانشهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار باشند.

در ادامه آمده است: متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی باید مربوط به شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ باشد.

چنانچه متقاضی تا حداکثر ۲ هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌شود.

گفتنی است، سایر موارد و نکات در خصوص دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، متعاقباً در سامانه tem.mrud.ir اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

اخبار مرتبط
با توجه به هماهنگی های انجام شده با بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل و تامین اعتبار لازم از سوی این بانک، واریز وام ۳۰ میلیون تومانی نوبت هفتم از عصر دیروز به حساب بیش از ۳۲ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط آغاز شده است.
وام سیم کارت نوعی تسهیلات مالی است که به شما امکان می‌دهد تا به اندازه ارزش سیم کارت دائمی همراه اول خود وام دریافت کنید
علاوه براین براساس این اصلاحیه امکان انتقال به بازار سرمایه یا خرید دین اوراق گام (طبق ماده ۵ دستورالعمل) توسط دارنده اوراق گام به صورت ۲۵ درصد توسط متقاضی اول،‌۵۰ درصد توسط متقاضی دوم و ۷۵ درصد توسط متقاضی سوم و بعد از آن فراهم شد.
پیش از این هم محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور گفته بود: بانک مرکزی به شکل رسمی و در دستورالعمل خود اعلام کرده که بانک‌ها موظف هستند برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک ضامن را قبول کنند، اما گاهی ممکن است متقاضیان فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند که بر اساس ارزشیابی بانک، فرد صلاحیت کافی برای ضامن شدن را نداشته باشد بر این اساس بانک اعلام می‌کند که فرد ضامن دیگری را هم معرفی کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها