چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

دستورالعمل های عجیب و غریب مانع خرید متقاضیان مسکن!

24 خرداد 1401
دستورالعمل های عجیب و غریب مانع خرید متقاضیان مسکن!

به گزارش بانک اول هادی ساداتی با بیان اینکه نگاه به مقوله مسکن کارگران باید تغییر کند، اظهار کرد: امروز قشر کارگری به عنوان قشری آسیب پذیر تحت تاثیر بحران‌های اقتصادی و مالی در شرایط سخت امرار معاش می‌کند و به دلیل افزایش هزینه های مسکن و اجاره بها در سبد معیشت، نیازمند تامین مسکن ارزان قیمت است.

وی گفت: اگر کارگران با همین شرایط پیش بروند با توجه به اینکه قدرت پس انداز ندارند نمی‌توانند صاحبخانه شوند لذا از مسئولان و دولتمردان انتظار داریم با تغییر نگاه به مقوله مسکن کارگری در جهت خانه دار شدن آنها اقدام کنند.

ساداتی ادامه داد: در حال حاضر واحدهایی داریم که خریدار ندارد و اگر طالب داشته باشد چنان قیمتی به آن بسته اند و برخی گزینش ها و دستورالعمل های عجیب و غریب برای متقاضیان وضع کرده اند که افراد از خرید منصرف می شوند لذا می خواهیم شرایط را برای افراد آسان کنند.


نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی تصریح کرد: انتظار داریم از محل صندوق‌های حمایتی با بودجه غیر شمول که در امور معیشتی کمک رسانی می کنند وام و تسهیلات برای کارگران تعریف کنند تا به هیچ بخشی آسیب وارد نشود و به لایحه بودجه تسری پیدا نکند و از بودجه کشور جدا باشد تا چنانچه به تصویب نرسید نگویند مسکن کارگری فشار مالی به بودجه وارد کرد.

وی با اشاره به عدم بهره مندی کارگران ساختمانی و آزاد از طرح مسکن کارگری گفت: دو سال قبل طرحی درباره مسکن کارگری آغاز شد که به نتیجه نرسید و به ما اعلام کردند که ثبت‌نام های اولیه را انجام بدهیم و افراد متقاضی را مشخص کنیم اما بعد دیدیم آنقدر گلوگاه برای ورود افراد گذاشته شده که امکان ورود کارگران ساختمانی به این طرح وجود ندارد.

این مقام کارگری افزود: طرح مسکن کارگری شامل کارگران ساختمانی و آزاد نمی شود و فقط برای گروه خاصی از کارگرانی است که در واحدهای صنفی یا صنعتی مشغول کار هستند و از بین آنها هم تعداد محدودی می توانند انتخاب شوند.

 

اخبار مرتبط
ابوالفضل نوروزی با اشاره به انتشار آگهی املاک در سکوهای دیوار و شیپور،‌ اظهار کرد: بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکوها آگهی می‌کنند. وی با بیان این‌که این کار به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود، افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود.
دیگر لزومی ندارد که قرارداد اجاره با حضور مشاوران املاک نوشته شود و کد رهگیری بگیرد؛ سامانه «خودنویس» برای عموم مردم امکان ثبت قرارداد رایگان را فراهم کرده و البته بار حقوقی و مسئولیت‌های معامله را نیز بر عهده خود مردم گذاشته است.
وی با بیان اینکه این سامانه اگرچه برای رفاه حال مستاجران راه اندازی شده اما می‌تواند برخی مشکلات را ایجاد کند، افزود: برای ثبت قراردادها در این سامانه حتما باید ضریب امنیتی رعایت شود، در غیر این صورت ممکن است مواردی از کلاهبرداری و یا اجاره مال غیر رخ دهد که چون از مجاری بنگاه‌های معاملات املاک صورت نگرفته، امکان بررسی و پیگیری آن وجود ندارد.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران - درباره جزئیات تفاهم‌نامه اخیر با وزارت راه و شهرسازی می‌گوید منابع مالی طرح نهضت ملی مسکن آنطور که پیش‌بینی و ریل‌گذاری شده بود محقق نشد. بانک‌ها همکاری لازم را با این طرح نداشتند. اعداد و ارقام نشان می‌دهد میزان تمکین آنها از بخشنامه‌ها بسیار پایین بوده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها