جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

پیش‌بینی بورس یک تیر / روند صندوق‌های دولتی تغییر می‌کند؟

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس یک تیر / روند صندوق‌های دولتی تغییر می‌کند؟

به گزارش بانک اول بازار سرمایه بعد از انتخابات و ریاست جمهوری و مشخص شدن رئیس جمهور جدید، در دو روز گذشته مثبت پیش رفت  اما فقط رنگ شاخص کل سبز بود و دیگر شاخص‌های بازار مثل حجم معاملات و ارزش معاملات رضایت‌بخش نبودند. امروز نمادهای بانکی و برخی از تک سهم‌های پالایشی و پتروشیمی روندی مثبت را در بازار داشتند.

محمد باقر خادمی کارشناس بازار سرمایه درباره موثر نبودن روند مثبت نمادهای پالایشی و بانکی بر صندوق پالایشی یکم و دارایکم گفت: در حال حاضر ترس اصلاح و ریزش دوباره در بازار وجود دارد اما اگر در یک دوره‌ای نمادهای خودرویی و بانکی معاملات خوبی را داشته باشند و این اطمینان را بدهند که احتمال ریزش در آن‌ها کم است روند صندوق‌های دولتی هم مثبت خواهد شد. وی افزود: به دلیل آنکه اعتماد دیرتر به به صندوق‌های دولتی برمی‌گردد باید منتظر روند مثبت آنها به شرط معاملات قانع کننده نمادهای بانکی و پالایشی باشیم.

خادمی در بخش دیگری از این مصاحبه به تاثیر مهم نرخ سود بین بانکی در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: عامل اصلی ریزش بازار تغییرات نرخ بهره بین بانکی در سال گذشته بوده است که که ابتدا تا ۸ درصد آن را پایین آوردند و دوباره تا ۲۴ درصد بالا بردند و همین موضوع در روند منفی بازار موثر واقع شد.وی افزود: نرخ سود بین بانکی به دلیل آنکه p/e بازار را مشخص می‌کند از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

این کارشناس بازار درباره پیش‌بینی بازار فردا یک تیر ۱۴۰۰ گفت: در حال حاضر بازار در فاز نوسانی رفته و ترس در آن غالب شده است و باید فروشنده‌ها سهم‌های خود را بفروشند که بازار بتواند روند بگیرد. خادمی می‌گوید: روند بازار فارغ از دو تا سه روز آینده به نظر می‌رسد تا یکی دو ماه آینده معقول‌تر نسبت به حال شود و مثبت پیش برود

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها