جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

طریقه ی ثبت نام یارانه نقدی و معیشتی اعلام شد

24 خرداد 1401
طریقه ی ثبت نام یارانه نقدی و معیشتی اعلام شد

به گزارش بانک اول بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای ثبت نام انواع یارانه نقدی – یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی و یارانه معیشتی – نیاز به مراجعه حضوری به این سازمان نیست و ثبت نام به صورت غیرحضوری انجام می شود.

اگر جزو جاماندگان دو یارانه نقدی مستمر پرداختی توسط دولت – یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی و یارانه معیشتی – هستید ، امسال فرصتی جدید برای ملحق شدن شما به فهرست یارانه بگیران فراهم شده است.

شرایط دریافت یارانه به این صورت است که ابتدا باید ثبت نام خود را در سامانه مربوطه که متعاقبا اعلام می شود انجام دهید و پس از راستی آزمایی اطلاعات شما، این که واجد شرایط دریافت یارانه هستید یا خیر به شما اعلام می شود.

تازه ترین تحولی که در این زمینه روی داده این است که در پی برنامه دولت برای ثبت‌نام از جاماندگان یارانه فعلا با ابلاغ آیین‌نامه مربوطه، باید وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مقدمات ثبت‌نام متقاضیان را فراهم و در نهایت فهرستی را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارائه کند تا پرداخت صورت گیرد.

نکته مهم این که در حال حاضر نیازی به مراجعه داوطلبان به سازمان هدفمندی یارانه ها یا هیچ سازمان دولتی دیگری برای ثبت‌نام وجود ندارد و متقاضیان فعلا باید منتظر اعلام وزارت رفاه برای ثبت‌نام الکترونیکی باشند.

 بر اساس مصوبه دولت، ثبت‌نام همه افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی، یارانه حمایت معیشتی خانوار و سایر یارانه‌ها از‌ جمله افراد جدید، افرادی که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند و افرادی که منصرف شده‌اند و همچنین پرداخت یارانه نقدی به افراد واجد شرایط، بر اساس دستورالعمل مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها تعیین و در حد وصولی دریافتی‌ها (منابع) جدول تبصره (۱۴) انجام خواهد شد.

تخصیص بودجه برای پرداخت یارانه به متقاضیان جدید 

شایان ذکر است این مقام مسئول در سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفته بود منابع لازم برای ورود افراد جدید با استفاده از ظرفیت جابه‌جایی ۱۰ درصد منابع که در قانون وجود دارد، فراهم شده و این سازمان آمادگی پرداخت جدید را خواهد داشت. بر این اساس، با فراهم‌شدن بسترهای لازم از سوی وزارت رفاه، ثبت‌نام باز هم حضوری نبوده و از طریق آدرس الکترونیکی انجام می‌شود که آن را این وزارتخانه اطلاع‌رسانی خواهد کرد؛ بنابراین هیچ‌یک از متقاضیان نباید هیچ‌گونه مراجعه حضوری به وزارت رفاه یا سازمان هدفمندی یارانه‌ها داشته باشند.

نیازی به مراجعه حضوری نیست

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شد امکانات مورد استفاده متقاضیان دریافت یارانه نظیر سامانه ثبت اعتراضات، پاسخ‌گویی، آزمون وسع و پیامکی را ضمن انجام آموزش‌های لازم در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار دهد. در این مدت برخی داوطلبان برای ثبت‌نام یارانه به صورت حضوری به سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کرده یا اینکه ابهاماتی در رابطه با نحوه ثبت‌نام داشته‌اند، اما لازم به یادآوری است که تا زمانی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرایط ثبت‌نام را فراهم نکرده و در این رابطه اطلاع‌رسانی نکند، هیچ ضرورتی برای مراجعه وجود ندارد.

این در شرایطی است که طبق اعلام اخیر حاجتی، رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها، پیش از این در جلسات متعددی که بین سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت رفاه برگزار شده، توافقاتی در رابطه با تبادل بانک‌های اطلاعاتی صورت گرفته و وزارت رفاه مسئولیت آماده‌‌سازی بستر ثبت‌نام از‌ جاماندگان را بر عهده دارد و هر زمان که ثبت‌نام نهایی صورت گرفته و فهرست متقاضیان به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شود، آنگاه این سازمان پرداخت را در یارانه آن ماه اعمال خواهد کرد.

اخبار مرتبط
این طرح ۵ دهک از افراد جامعه را تحت پوشش قرار داده است. هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بهمن ماه ۱۴۰۲ در اطلاعیه‌ای با اشاره به تغییر در زمان واریز یارانه نقدی اعلام کرد که واریز یارانه‌های دهک‌های یک تا سه ۲۵ هرماه و دهک چهارم تا نهم ۳۰ هرماه واریز می‌شود.
خواندن این نوشته را برای دفع انواع و اقسام نگرانی مرتبط با موضوع یارانه نقدی فروردین، تاخیر در پرداخت یارانه نقدی فروردین و دلایل واریز نشدن یارانه نقدی فروردین توصیه می‌کنیم.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به ثبت آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی خانوارها، گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود. علیرضا محمدی، اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها