شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

سقوط سنگین بیت کوین و از دست دادن کانال 30 هزار دلاری

24 خرداد 1401
سقوط سنگین بیت کوین و از دست دادن کانال 30 هزار دلاری

به گزارش بانک اول در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی، شاهد سقوط سنگین رمزارزها بودیم به گونه‌ای که علی رغم آنکه ظهر امروز قیمت بیت کوین 4.6 درصد نسبت به 24 ساعت قبل از آن کاهش یافته بود و به حدود 31 هزار و 600 یا 700 دلار رسیده بود، اما طی چند ساعت گذشته هم حدود 1800 دلار از ارزش خود را از دست داد و هم‌اکنون حدود 29 هزار و 820 دلار در حال معامله است. این قیمت نسبت به هفته پیش 25 درصد کاهش داشته است.

اتریوم هم 1782 دلار در حال معامله است. ریپل نیز 56 سنت، و دوج کوین 17 سنت در حال خرید و فروش شدن هستند که هر کدام از این ارزها بین 16 تا 21 درصد نسبت به 24 ساعت پیش همین‌ موقع سقوط کرده‌اند.

به طور کلی در 24 ساعت گذشته ارزش کل بازار ارزهای مجازی هم 9 درصد کاهش یافته و به 1220 میلیارد دلار رسیده است. گفته می‌شود، اقدامات چین در ممنوع کردن استخراج رمزارزها و تراکنش‌های مربوط به آنها و الزام بانک‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه خدمات پرداخت از جمله بانک ساخت و ساز و کشاورزی در کنار شرکت علی پی به مقابله با تراکنش‌های مربوط به ارزهای مجازی از جمله مهم‌ترین دلایل سقوط این بازار بوده است.

با اعلام گزارش از مشکلات فنی از سوی کاربران بایننس، فشار فروش بیت‌کوین باعث عقب‌نشینی این رمزارز از کانال ۳۰ هزار دلاری شد.

اتفاقاتی که در چین در حال روی دادن است، از جمله دلایلی است که باعث ریزش سنگین بازار ارزهای مجازی شده است. اقداماتی که دولت چین علیه بیت کوین و ارزهای مجازی در دستورکار قرار داده سرمایه‌گذاران در بازار رمزارزها را نسبت به آینده این حوزه به شک انداخته است.

به طور کلی بیت کوین در هفته پیش 20 درصد و از ماه آوریل تاکنون بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است. اخیرا چین سرکوب فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی را شدت داده، به گونه‌ای که مقامات دولت در سیچوان که یکی از مهم‌ترین مراکز این فعالیت‌ها در چین محسوب می‌شود، روز جمعه دستور قطع برق شرکت‌های استخراج‌کننده بیت کوین را صادر کردند.

ماه گذشته هم دولت چین خواستار برخورد بیشتر با خرید و فروش ارزهای مجازی شد. بر اساس دستور صادر شده تا همین دیروز برق 26 شرکت بزرگ استخراج بیت کوین در سیچوان قطع شد، اما کار به اینجا ختم نشد، به گونه‌ای که بانک مرکزی چین هم اخیرا برخی بانک‌ها و موسسات ارائه خدمات پرداخت از جمله بانک ساخت و ساز و الیپی را امضا کرده و از آنها خواسته تا رویکردی جدی‌تر برای مقابله با خرید و فروش ارزهای مجازی در پیش گیرند.

راد فلتکامپ،‌ مدیرعامل کارگزاری خرید و فروش ارزهای مجازی به نام کریپتو هاپر در این باره می‌گوید: مردم به اقدامات دولت چین واکنش سنگینی دارند؛ چراکه این گونه سیاست‌ها به ایجاد بی‌ثباتی جدی در بازار منجر شده و تأثیر منفی خود در قیمت بیت کوین را نشان می‌دهد.

65 درصد بیت کوین‌های استخراج شده طی سال گذشته در چین تولید شده‌اند که در بین استان‌های چین سیچوآن جایگاه دوم را دارد. بانک کشاورزی چین هم که یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور به شمار می‌رود گفته که نظارت بیشتری را برای ریشه کردن کردن فعالیت‌های غیرقانونی به خصوص در استخراج و خرید و فروش ارزهای مجازی در پیش خواهد گرفت.

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها