ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش بینی بورس فردا پنج شنبه سوم تیر

24 خرداد 1401
پیش بینی بورس فردا پنج شنبه سوم تیر

به گزارش بانک اول بازار سرمایه در هفته جاری روند صعودی را داشت و با رشد ارزش معاملات تا محدوده هشت هزار میلیارد تومان مواجه شد و صف‌های فروش که در هفته آخر خرداد ماه حدودا ۴۰ درصد بازار را در برمی‌گرفتند حالا در هفته اول تیر ماه کم‌تر شدند و نقدشوندگی نمادهای کوچک بازار هم تسهیل شد.

در اواخر هفته گذشته عمده نمادهای شاخص‌ساز بازار روند مثبتی را در پیش گرفته بودند و با کاهش ریسک‌های سیاسی هیجان و ترس غالب شده در بازار مقدار زیادی تعدیل شد.

روزبه شریعتی کارشناس بازار سرمایه درباره تغییرات در نرخ سود بین بانکی و تاثیر این تغییرات در بازار سرمایه گفت: تغییراتی که در روزهای گذشته در نرخ نرخ سود بین بانکی شاهد آن بودیم در غالب عملیات بازار باز است و در جهت مدیریت نرخ پول این تغییرات عمل می‌کنند و ساز و کارش با بازار مالی مرتبط نیست.
وی می‌‌گوید: کاهش در این نرخ در کوتاه مدت بازار را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و متغیرهای مختلف با وزن‌های مختلف در بازار موثر هستند.

شریعتی می‌گوید: اگر تغییرات در نرخ بهره به صورت مستمر ادامه‌دار باشد و به ۱۲ تا ۱۳ درصد برسد و نرخ اوراق شکسته شود و این روند ماندگار شود حالا می‌توانیم از p/e در محدوده ۴ و ۵ معاملاتی را انجام دهیم تا p/e بازار به ۶ و ۷ برسد. وی افزود: البته این مسائلی که به آن‌ها اشاره کردیم منوط به این شرط است که تورم را کنترل شود و تا زیر ۲۰ درصد بیاید و نرخ بهره بین بانکی را هم تا ۱۵ درصد کم شود و سود سپرده‌های بین بانکی هم ۱۵ تا ۱۶ درصد پایین بیاید، این منطق تقریبا برابری می‌کند.

اخبار مرتبط
خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.
گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
تا اسفند سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود که مشکلی برای مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 3 اردیبهشت ماه 1403، مبلغ 5 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 1 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها