پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

اقساط کارت اعتباری معیشت چطور پرداخت می‌شود؟

24 خرداد 1401
اقساط کارت اعتباری معیشت چطور پرداخت می‌شود؟

به گزارش بانک اول قرار است برای خانوارهای پنج دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر شود. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد.

همچنین به خانوارهایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند یارانه بازپرداخت اقساط تعلق می‌گیرد.

برای این وعده رئیسی که قرار است از آذر امسال اجرایی شود مشخص نشده که مردم چگونه می‌توانند اقساط کارت اعتباری معیشت خانوار را بپردازند. آیا این اقساط از یارانه خانوارها برداشت می‌شود؟

دولت روحانی که دو مرحله وام یک میلیون تومانی کرونا داد، اقساط آن را به صورت خودکار از یارانه نقدی و معیشتی خانوار کسر می‌کند.

۲۱ میلیون خانوار یارانه‌بگیر نقدی در بهار پارسال مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا را گرفتند که به صورت ماهانه ۳۵ هزار تومان آن برای اقساط این وام کسر می‌شود.

 

همچنین هفت میلیون خانوار دیگر در پاییز پارسال مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا گرفتند که از اقساط وام از یارانه معیشتی بنزین آنها برداشت می‌شود.

در واقع الان حداقل برای خانوار یک نفره این امکان وجود ندارد که اقساط کارت اعتباری را از یارانه‌اش برداشت کنند. چرا که از هر یارانه ۳۵ هزار تومان برای اقساط وام کرونا برداشت می‌شود.

همچنین بانک مرکزی اعلام کرده که برای حمایت از معیشت و افزایش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و بهبود فرایند تامین مالی زنجیره تولید چندین بانک به دارندگان سهام عدالت و یارانه‌بگیران وام هفت میلیون تومانی پرداخت می‌کند.

بنابراین قرار است یارانه‌بگیران به پشتوانه یارانه‌ای که هر ماه می‌گیرند وام هفت میلیون تومانی از پنج بانک دریافت کنند که قطعا برای اقساط این وام یارانه ماهانه خانوارها در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد.

در مجموع پرداخت اقساط کارت اعتباری معیشت خانوار از یارانه ماهانه خانوار ممکن نیست. باید دید دولت آینده چه روشی را برای پرداخت اقساط پیش پای مردم می‌گذارد؟

اخبار مرتبط
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.
از بین تمام ایده‌ها و فعالیت‌های ایلان ماسک از خودرو‌های تسلا گرفته تا موشک‌های اسپیس ایکس، تصاحب توئیتر، برنامه‌های استعمار مریخ شاید شرکت مخفی تراشه‌های مغزی او با نام "نورالینک" خطرناک‌ترین آن‌ها باشد. نورالینک برای چه به وجود آمده است؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها