جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

وام ازدواج در بانک ملت غیرحضوری شد

24 خرداد 1401
 وام ازدواج در بانک ملت غیرحضوری شد

به گزارش بانک اول، بانک ملت هم زمان با میلاد حضرت امام رضا (ع) خبری خوش را به مشتریان و به ویژه جوانان اعلام کرد.

براین اساس، مشمولان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، پس از ثبت نام در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک مرکزی و دریافت شماره رهگیری، در صورت تایید درخواست و تعیین شعبه توسط بانک عامل(بانک ملت)، می توانند نسبت به ثبت درخواست در سامانه برخط فرابانک اقدام نمایند.

ثبت درخواست در سامانه فرابانک ملت

برای ثبت درخواست تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سامانه فرابانک ملت، ابتدا به سامانه بانکداری اینترنتی‌ بخش تسهیلات فرابانک‌ملت مراجعه کنید، شرایط و مقررات را مطالعه و تایید کنید و سپس با انتخاب گزینه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج شماره رهگیری دریافتی از سامانه تسهیلات بانک مرکزی را در فیلد مربوطه وارد و بر روی گزینه بررسی کلیک کنید

نکته امنیتی: برای مراجعه به سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملت نشانی وب سایت بانک ملت را در مرور گر وارد کنید:

www.bankmellat.ir

 

توجه داشته باشید شماره رهگیری باید متعلق به کاربر سامانه بانکداری اینترنتی و مربوط به بانک ملت باشدکه قبلا در سامانه بانک مرکزی تعیین شعبه نیز شده باشد. چنانچه شماره رهگیری وارده در وضعیت پرداخت تسهیلات یا حذف توسط شعبه باشد، کاربر قادر به ثبت درخواست نخواهد بود.

پس از بررسی وضعیت شماره رهگیری بانک‌مرکزی و صحت اطلاعات آن براساس استعلام از سامانه بانک مرکزی، فرآیند ثبت درخواست با انتخاب شماره حساب متقاضی و اخذ استعلام‌های تسهیلات فرابانک ادامه می‌یابد.

مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در گام چهارم  و بر اساس مبلغ دریافتی از سامانه بانک مرکزی بابت شماره رهگیری وارده به کاربران نمایش داده می شود و بانک ملت دخل و تصرفی در این مبلغ ندارد.

در واقع سامانه بانک مرکزی بر اساس آیتم هایی از قبیل تاریخ وقوع عقد، سهمیه ایثارگران و همچنین شرایط سنی خاص متقاضیان، مبلغ تسهیلات را محاسبه و اعلام می کند.

در سامانه فرابانک ملت، رتبه اعتباری وام گیرنده و ضامن ها براساس اطلاعات بانکی و عملکرد مشتری در بازپرداخت اقساط دیگر تسهیلات در دوره های زمانی قبل و جاری ارزیابی می شود و  اگر وام گیرنده و ضامن وی دارای رتبه های اعتباری خوبی باشند، شرایط ضمانت برای آن ها تسهیل می شود. افراد در سامانه رتبه بندی فرابانک ملت در سطوح A تا E طبقه بندی می شوند و البته برخی نیز فاقد رتبه هستند.

در تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک ها به طور معمول سخت گیری کمتری درباره شرایط وام گیرنده و ضامنین دارند اما شروطی مانند نداشتن چک برگشتی و بدهی معوقه به بانک ها حتماً باید رعایت شود و مستندات درآمدی مانند فیش حقوقی، گواهی اشتغال به کار، پروانه کسب معتبر ارایه شود.

این سامانه کاربردی و مفید در بانک ملت، مراجعه به شعب و تردد غیرضروری افراد را کاهش می دهد و فرآیندهای آن به گونه ای طراحی شده که وام گیرنده پس از ثبت درخواست و ارسال الکترونیکی مدارک، تنها با یک بار مراجعه به شعبه می توانند تسهیلات را دریافت کند.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها