شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

جزئیات تازه از تصادف اتوبوس در دهشیر یزد / مسافران همگی سربازمعلم بودند

24 خرداد 1401
 جزئیات تازه از تصادف اتوبوس در دهشیر یزد / مسافران همگی سربازمعلم بودند

به گزارش بانک اول، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: متأسفانه امروز صبح یک دستگاه اتوبوس در محور زاهدان – آباده در دهشیر یزد واژگون شد که در این حادثه پنج نفر کشته و ۳۳ نفر مصدوم شدند.

وی افزود: تمامی مسافران این اتوبوس سرباز بودند که در حال اعزام به محل خدمت بودند.

 

تمامی سربازان، سربازمعلم بودند

یک منبع آگاه نیز خبر داد که تمامی سرنشینان این اتوبوس مشمولینی بودند که قرار بود به عنوان سرباز معلم در آموزش و پرورش خدمت کنند.

این منبع آگاه گفت که این مشمولین اعزامی‌های امسال بودند که از مهرماه بنا بود به عنوان معلم در محل‌های تعیین شده ادامه خدمت سربازی خود را بگذرانند.

 

علت واژگونی اتوبوس در دهشیر تفت نقص فنی ترمز است

رحیم حاجی ده آبادی رییس پلیس راه استان یزد: علت اصلی واژگونی یک دستگاه اتوبوس روز پنجشنبه در مسیر دهستان دهشیر شهرستان تفت به استان فارس نقص فنی ترمز خودور و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه است.


اکنون کارشناسان پلیس راه در محل حضور حادثه دارند و بررسی بیشتر این رویداد ترافیکی در دست بررسی است.

 

جزئیات تازه از تصادف اتوبوس در دهشیر یزد | مسافران همگی سربازمعلم بودند

 

جزئیات حادثه تصادف اتوبوس در دهشیر یزد

رئیس سازمان اورژانس استان یزد گفت: اتوبوس زاهدان – آباده صبح امروز روبروی پمپ بنزین دهشیر ترمز برید و با یک تریلی در لاین مقابل برخورد کرد.

احمد دهقان اظهار داشت: این حادثه ساعت ۶:۲۰ صبح امروز اتفاق افتاد و به سرعت نیروهای اورژانس و امدادرسان به محل حادثه اعزام شدند.

وی عنوان کرد: این اتوبوس پس از ترمز بریدن با یک تریلی در لاین مقابل برخورد کرده و سپس واژگون شد.

دهقان یادآور شد: این حادثه پنج نفر فوتی داشت که چهار نفر از فوتی‌ها از مسافران اتوبوس و یک نفر از نیز سرنشین تریلر بوده است.

رئیس اورژانس یزد همچنین از مصدومیت ۳۳ نفر خبر داد و گفت: ۱۲ مصدوم توسط اتوبوس آمبولانس اورژانس، دو مصدوم توسط بالگرد اورژانس، هفت مصدوم توسط بالگرد هلال احمر، ۹ مصدوم توسط آمبولانس‌های اورژانس، سه مصدوم توسط آمبولانس‌های هلال احمر به بیمارستان‌های شهید بهشتی تفت، خاتم الانبیا ابرکوه و شهید صدوقی یزد منتقل شدند.

وی با بیان اینکه یکی از مصدومان حادثه نیز از انتقال به مرکز درمانی امتناع کرد و در محل حادثه درمان شد، افزود: در مجموع ۳۳ مصدوم روانه بیمارستانها شدند و یک مصدوم در محل حادثه درمان شد و پنج نفر نیز متاسفانه جان باختند./مهر

اخبار مرتبط
گلپور با بیان اینکه حق رأی 3تشکل جامعه کارگری در شورای عالی کار به یک اندازه نیست، گفت: مطابق آئین نامه شورای عالی کار حضور تمام تشکل‌ها باید به صورت کارگروهی باشد که متأسفانه اینگونه نیست؛ حق رأی برای 3نماینده از یک تشکل در این شورا به معنی عدم اجرای عدالت است در حالی که جایگاه تمام تشکل‌ها باید حفظ شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:، اما هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابه جایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است، اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند.
انسیه خزعلی درباره اینکه چه تلاشی برای آوردن اسم مادر در کارت ملی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که ۲ سال پیش با رئیس جمهور داشتیم برخی از بانوان درخواست نوشتن نام مادر روی کارت ملی و در کنار نام پدر را مطرح کردند و رئیس جمهور هم از این مطلب استقبال کردند و ما هم پیگیر مطلب در کمیسیون‌های مختلف دولت شدیم.
چنانچه بازرگان بخواهد تخصیص ثبت سفارش در اولویت قرار گیرد، اخذ نظر دستگاه از سازمان مجوز‌دهنده الزامی می‌باشد در غیر این‌صورت می‌بایست در صف تخصیص ارز بماند تا سهمیه ارزی به دفتر وزارتخانه مربوطه تعلق گیرد. بابت تسریع در فرایند تخصیص ارز این امکان برای وزارتخانه‌های متولی در بستر سامانه جامع تجارت فراهم شده است تا از طریق فیلد نظر دستگاه نسبت به اعلام اولویت سیستمی برای ثبت سفارشهای مورد نظر اقدام نمایند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها