جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

قیمت سکه در دولت سیزدهم

24 خرداد 1401
قیمت سکه در دولت سیزدهم

به گزارش بانک اول ابراهیم رییسی در پاسخ به پرسشی درباره موانع تولید، انحصار ،مداخلات دولتی و راهکارها برای رفع این موانع، اظهار داشت: جذابیت برای تولید باید ایجاد کرد و جذابیت های امور غیر مولد را بکاهیم مانند ارز و طلا و...

وی افزود: ایجاد مالیات برای کارهای غیرمولد و کاهش مالیات برای تولید. مالیات از ۲۵ به ۱۰ درصد برسد. صدور مجوز ها باید تسهیل شود. نقدینگی باید به سمت تولید برود.

قیمت طلا، سکه و دلار پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری

 انتخابات ریاست جمهوری برگذار شد و نتایج انتخابات مشخص شد و سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران برگزیده شد. حال بازار طلا و دلار چه واکنشی به انتخابات داشته است؟

چون نتیجه انتخابات قابل پیش بینی بود لذا دلار پس از انتخابات، نوسانات معناداری را تجربه نخواهد کرد و در ثبات نسبی به سر خواهد برد.در دو دوره پیشین انتخابات نیز، دلار نوسانات قابل توجهی را پس از انتخابات تجربه نکرد.

همچنین برجام تا اواسط تیرماه احیا خواهد شد و با افزایش درآمدهای نفتی، سمت عرضه دلار به اندازه‌ای قوی خواهد شد که فرصت رشد معنادار برای دلار به وجود نیاید

احیای برجام و لغو تحریم‌ها، انتظارات تورمی را پایین خواهد آورد و فعالیت سفته‌ بازان را محدود خواهد کرد که در میان مدت می تواند باعث افت نسبی قیمت دلار شود.

از طرف دیگر مبهم بودن خروجی مذاکرات هسته‌ای که در اواسط تیر ماه برگزار خواهد شد، افزایشی شدن نرخ حواله درهم و تثبیت دلار در بالای 24200 تومان می تواند عوامل افزایشی شدن دلار باشند.

همچنین نزول شدید اونس، سکه بازان را هم وارد بازار دلار خواهد کرد که می تواند دلار را افزایشی کند. به علاوه نگرانی‌های سیاسی و ابهام در مورد آینده موجب فشار خرید شده و بازارساز نیز پس از انتخابات عرضه آرامتری را صورت خواهد داد و این عامل دلار را افزایشی خواهد کرد.

 

کشتی‌آرای معتقد است روال عادی معاملات به بازار طلا و سکه برگشته است و افزایش تقاضا در بازار و افزایش خرید طلای آب شده در بازار دیده نمی‌شود و خرید و فروش در حات عادی خودش قرار دارد.

 

نایب رئیس اتحادیه طلا درباره بازار طلا در پایان هفته اول تیر ماه اعتقاد دارد به دلیل ثبات نسبی انس جهانی طلا در چند روز گذشته، احتمال دارد انس جهانی و همچنین قیمت‌ها در بازار طلا داخلی با تغییرات زیادی همراه نباشند.

پس از ریزش بیش از ۱۰۰ دلاری اونس جهانی طی هفته گذشته در معاملات بازار جهانی، اکنون تمایلات رشد قیمتی طلا برای سرمایه‌گذاران کمی بهبود یافته است. بازارها پس از واکنش به سیاست‌ها‌ی پولی از سوی فدرال رزرو، همچنان در رابطه با چشم‌انداز نرخ تورم این کشور با تردید روبه‌رو هستند و روند ترکیبی را از خود نشان دادند.

تحلیلگران بر این باورند که نرخ این فلز ارزشمند با توجه به روند شاخص دلار و سیاست‌های پولی بانک مرکزی و با توجه به تمایلات صعودی طلا، با رنجی خنثی روبه‌رو است و تغییرات مثبت قابل‌توجهی در موقعیت فعلی دیده نمی‌شود.

ارزش ذاتی سکه نه تنها بالای مرز ۱۰ میلیون تومانی باقی ماند که به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی نفوذ کرد. افزایش ارزش ذاتی، امیدواری شماری از معامله‌گران به ادامه روند صعودی سکه را بیشتر کرد. در روزهای قبل، قیمت دلار و طلای جهانی به اندازه‌ای دچار نزول شده بود که ارزش واقعی فلز گران‌بهای داخلی حتی به محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی ریزش کرده بود. بالا رفتن ارزش ذاتی تا حدی خبر از تغییر جنس انتظارات بازیگران سکه دارد.

حباب سکه چقدر است؟

حباب سکه مثبت باقی مانده و در حال نوسان بالای محدوده ۲ درصدی است. برخی از معامله‌گران اعتقاد دارند که حباب مثبت سکه در شرایط فعلی، تایید کننده وجود انتظارات افزایشی در بازار است. به نظر می‌رسد سکه بازان انتظار دارند که طی روزهای آتی، قیمت اونس طلا و دلار در سطوح بالاتری قرار بگیرد و به انتظار رشد قیمت‌ها رفته‌اند. با این حال در صورتی که دلار بالای محدوده ۲۴ هزار و۲۰۰ تومانی باقی نماند، سمت و سوی انتظارات در بازار سکه نیز عوض خواهد شد.

اخبار مرتبط
رکوردشکنی ها پی در پی بهای جهانی طلا، بازار داخلی فلز زرد را هم تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که قیمت هر سکه طرح جدید از حدود ۳۴ میلیون تومان در روز ۱۰ اسفند سال گذشته، به حدود ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روز جاری رسانده است. همچنین بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در روز ۱۰ اسفند به ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در روز جاری رسیده است.
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت طلا اما افزایش یافت
یک اقتصاددان، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد.
رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها