جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

مشتریان مراقب سوء استفاده از نام و نشان بانک رفاه کارگران در فضای مجازی باشند

24 خرداد 1401
مشتریان مراقب سوء استفاده از نام و نشان بانک رفاه کارگران در فضای مجازی باشند

به گزارش بانک اول  اخیراً تعدادی کانال تلگرامی نسبت به قرار دادن نام و نشان تجاری این بانک در قسمت آرم و نشانه کانال و به عضوگیری با وعده واریز وجه، اقدام کرده اند که این کانال های نامعتبر مشابه در شبکه های اجتماعی، هیچ گونه ارتباط سازمانی با این بانک ندارند و با هدف سوء استفاده از کاربران راه‌اندازی شده اند. شهروندان باید مراقب باشند در دام کلاهبرداران فضای مجازی قرار نگیرند.

 

بر اساس این گزارش، در سال های اخیر، با رشد روزافزون ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی نظیر کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی، متاثر از عدم رعایت نکات حفاظتی و احتیاطی، افزایش سوء استفاده از غفلت کاربران نظیر کلاهبرداری، باج خواهی و ... را شاهد هستیم.

برخی سود جویان، با درج نام و نشان تجاری نهادهای معتبری مانندبانک ها، موسسه های مالی و سازمان های رسمی در شبکه های اجتماعی همچنین با وعده پرداخت وجه به آن ها در قبال افزودن تعدادی کاربر به کانال ها و گروه های تلگرامی، شیوه نوینی را برای بهره‌جویی از اعتماد افراد پی‌ریزی کرده اند. بدین ترتیب، گروه هایی که تحت عنوان "اد کن پول بگیر" معروف شده اند، برای عضوگیری کاذب، کاربران بسیاری را با وعده پرداخت پول فریب می دهند تا دیگران را به گروه اضافه کنند. وعده ای که غالباً به آن عمل نمی شود.

شایان ذکر است، هم وطنان برای اینکه در دام چنین کلاهبردارانی قرار نگیرند، لازم است نکات احتیاطی و ایمنی لازم را رعایت کنند تا راه بر هرگونه سوء استفاده بسته شود. بعضی از نکات ایمنی به این شرح است: 

• با افزایش تعداد کاربران در این قبیل کانال های تلگرامی، ممکن است راهبران آن ها اقدام به فروش کانال مذکور به سایر اشخاص کرده (که این امر نیز ناقض حریم خصوصی تلقی می‌شود)؛ به کاربران توصیه می شود از طریق تنظیمات گوشی موبایل خود مانع این قبیل اقدامات شوند (بخشprivacy and security در (settings)).
• در اغلب موارد، این کانال ها مبلغی به کاربران پرداخت نمی کنند و این صرفاً شگرد تبلیغاتی برای جذب مشارکت بیشتر است و بسیاری از این افراد برای جلب نظر مخاطبان خود رسیدهای جعلی و ساختگی را در کانال های خود قرار می دهند تا همراهی کاربران را به دست آورند.
• در مواردی حتی ممکن است سودجویان به بهانه واریز وجه، اطلاعات کارت بانکی و هویتی افراد را نیز دریافت و از آن سوء استفاده کنند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان بانک هایی که در پایان سه ماه اول امسال مورد بررسی نهایی قرار گرفته اند به همراه اطلاعات تسهیلات کلان غیرجاری به تفکیک هر بانک به روزرسانی و منتشر شد.
بانک اول - در حال حاضر مشتریان بانک‌ها می‌توانند از طریق درگاه‌های اینترنت و موبایل ۲۳ بانک مبتنی بر شماره شبا، روزانه ۱۰ میلیون تومان و در داخل شعب بانک‌ها نیز ۱۵ میلیون تومان جابجا کنند.
بانک اول - معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد:‌ با توجه به پایان مهلت ارزیابی بانک‌های متخلف در زمینه عدم رعایت نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری مدت‌دار، شش بانک از نرخ‌های تعیین شده تخطی کرده‌اند که پرونده یکی از آنها در حال ارسال به هیات انتظامی بانک‌ها است.
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست بدهکاران بانکی حداکثر تا دو هفته آینده به صورت رسمی بر روی تارنمای این بانک منتشر می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها