چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

چگونه پول را مدیریت کنیم؟

24 خرداد 1401
چگونه پول را مدیریت کنیم؟

به گزارش بانک اول، هر یک از ما دلایل و بهانه‌های زیادی برای فرار از غولی خود ساخته به نام «مدیریت پول» داریم. عدم وجود ثبات اقتصادی، تورم، درآمد کم، هزینه‌های بالای زندگی، تنوع اقساط، خرج‌های پیش‌بینی نشده و هزار و یک دلیل و بهانه بزرگ و کوچک دیگر وجود دارند که به ما اجازه نمی دهند به مدیریت پول و پس انداز خود بپردازیم.

امامدیریت پول غول مهربانی است که اگر نحوه برخورد و نگرش درستی نسبت به آن داشته باشیم، با هر میزان درآمد و در هر شرایط اقتصادی می تواند وضعیت مالی ما را بهبود بخشد.

 

مراقب خرج‌های کوچک و به ظاهر ناچیز باشید

به دقت مراقب هزینه های خود باشید. خریدهای کوچک و جزئی که به چشم نمی‌آیند به سرعتی که باور نمی‌کنید از پول شما کاسته و پیش از اینکه متوجه شوید از میزان بودجه بندی خود خارج شده‌اید. پس به دقت حواستان به هزینه‌ها و خریدهایتان باشد تا متوجه شوید که چه جاهایی بدون اینکه بدانید و یا ناخودآگاه هزینه‌های غیرضروری انجام می دهید.

 

یک شغل جانبی را شروع کنید

متنوع سازی درآمد شما می تواند به اندازه متنوع سازی سبد سرمایه گذاری شما مهم باشد. با شروع یک شغل جانبی، می توانید با به میان آوردن پول نقد، امنیت مالی بیش تری به خودتان بدهید.

شغل جانبی هر کاری است که شما برای کسب درآمد خارج از شغل تمام وقت خود انجام می دهید.

با این که ممکن است در انجام هر کاری با فشار رو به رو شوید، منتها در صورت شروع شغل جانبی که از انجام آن لذت می برید و باید برای آن زمان و هزینه صرف کنید، احتمالا موفق خواهید بود.

فاکتورها و رسیدهای خرید خود را نگه دارید و در یک دفترچه به صورت دسته‌بندی شده یادداشت کنید. بدین صورت و با بررسی یادداشت‌های خود متوجه خواهید شد که در چه مواردی دست و پایتان شل شده و بیش از حد هزینه کرده اید.

 

به دنبال بهترین قیمت باشید

اجناس را به بهترین قیمت خریداری کنید. در هنگام خرید با مقایسه قیمت‌ها بین محصولات و خدماتی که قصد خرید یا استفاده از آنها را دارید، می توانید پایین‌ترین قیمت مربوط به هر محصول یا خدمات را پیدا کنید.

هر زمان که قصد خرید دارید تحقیق کنید که آیا تخفیف، بن یا راه‌های جایگزین ارزان‌تری وجود دارد که بتوانید از آنها استفاده کنید. این نگرش به هیچ عنوان خساست محسوب نمی شود، بلکه روشی هوشمندانه در مدیریت پول است.

 

حساب های خود را چک کنید و پس انداز کنید

بین درصد درآمد حاصل از پس انداز شما (میزان پس انداز) و تعداد سال هایی که برای بازنشستگی زود هنگام زمان سپری می شود، رابطه مستقیمی وجود دارد.

وقتی یک حساب پس انداز با بازده بالا و یک حساب بازپرداخت با سود بالا را با هم ترکیب می کنید، مطمئن شوید که همه پول شما به جای این که در آن جا ثابت بماند؛ همیشه برای شما کار می کند.

اگر به دنبال حساب های قابل بررسی و پس انداز عالی با سود بالا هستید، بانک های با عملکرد سالانه 1.60 درصد را بررسی کنید. آن ها گزینه های رایگانی ارائه می دهند که می تواند به شما کمک کند از پول خود بیش ترین بهره را ببرید.

 

قرض گرفتن را تا جای ممکن فراموش کنید

تا زمانی که می توانید از قرض گرفتن اجتناب کنید. قرض کردن بزرگ‌ترین دشمن مدیریت پول و سرمایه است. وقتی پولتان تمام می شود، تن به قرض گرفتن ندهید. معمولا در چنین زمان‌هایی بیش از فکر کردن به نحوه و زمان بازگرداندن پول، به نیازها و خریدهایی که قرار است با آن انجام دهیم فکر می‌کنیم.

در برابر وسوسه قرض کردن مقاومت کنید و بی‌خیال چیزی که در آن لحظه نمی‌توانید بخرید شوید، خصوصا اگر آن چیز، چیزی نیست که به آن نیاز مبرمی دارید و یا ضروری باشد.

اخبار مرتبط
با آغاز سال جدید، شاید بزرگ‌ترین سوال همه افراد این باشد که با سرمایه‌گذاری دارایی‏‌های خود در چه بازاری می‌توانند بیشترین بازده ممکن را کسب کنند.
کارآفرینان، میلیاردرها و خالقان شرکت‌ها و پروژه‌های موفق تجاری همواره الگویی برای بسیار از سرمایه‌گذاران خرد و مردم بوده‌اند. نقطه نظر این شخصیت‌ها در رابطه با نحوه انجام سرمایه‌گذاری، تجارت دارایی‌ها، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری در بازار برای بسیاری از افراد جذاب و قابل توجه است.
اگر شما هدف ثروتمندشدن در سر دارید،‌ آگاهی از طرز تفکر ثروتمندان و اینکه چگونه توانسته اند پولدار شوند برای رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند.
نشریه فوربس طبق روال گذشته، در سال 2024 نیز اقدام به معرفی ثروتمندترین افراد جهان کرده است، امسال رکورد تعداد میلیاردهای جهان شکسته شد و فوربس تعداد میلیاردرهای جهان در سال 2024 را دو هزار 781 نفر اعلام کرده است. میلیاردرها نقش بزرگی در اقتصاد جهانی، سیاست و رشد بشردوستی در میان ملت ها ایفا می کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها