پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

فروش سفته و برات بیش از ۲ برابر شد

24 خرداد 1401
فروش سفته و برات بیش از ۲ برابر شد

به گزارش بانک اول علاوه براین در دو ماه اول سالجاری نیز حدود ۱۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شـد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۶۹.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین، در اردیبهشـت‌مـاه ۱۴۰۰ معادل ۳۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۱۵ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان در شهر تهران برگشت خورد که در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شـده بـه ترتیـب به اعداد ۴۳.۵ و ۸۳.۲ رسید که در مقایسه با ماه قبل از لحاظ تعداد ۱۶.۳ درصد کـاهش و از لحاظ مبلـغ ۳۲.۷ درصد افزایش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبـل هر دو شاخص مذکور به ترتیب ۵۷.۸ و ۲۶.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

طبق اعلام بانک مرکزی، شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در اردیبهشت ماه نیز به عدد ۱۹۱ رسید که عدد شاخص مذکور در اردیبهشت ماه سال گذشته معادل ۱۰۹.۲ بوده است.

علاوه براین، در دو ماه اول سال ۱۴۰۰ معادل ۸۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معـادل ۲۶ میلیـارد و ۹۱۰ میلیون تومان در شهر تهران برگشت خورد.

در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۴۷.۸ و ۷۳ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۲۶.۶ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۱۲.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در دو مـاه اول سـال ۱۴۰۰ به عدد ۱۵۵.۸ رسید که عدد شاخص مذکور در دوره مشابه سال گذشته معادل ۸۵.۷ بوده است                                                                                                                                                                                                                                  ایسنا                     

اخبار مرتبط
یکی از مهم‌ترین مزایا چک صیادی، امکان استعلام از وضعیت اعتباری صاحب چک پیش از معامله است.این کار از طریق سامانه صیادی و کد ۱۶ رقمی روی چک انجام می‌شود.
اسماعیل محمدجانی ضمن تشریح آخرین وضعیت عملیاتی‌سازی ابزارهای نوین تأمین مالی زنجیره تأمین مانند اوراق گام و فاکتورینگ از عملیاتی‌سازی ابزار «برات الکترونیکی» در آینده نزدیک و هم‌چنین اجرایی‌سازی ابزار جدید تأمین مالی با عنوان «کارت رفاهی متصل به اوراق گام» در سال جاری خبر داد.
در زمان دریافت هر فقره چک از شخص صادرکننده، باید در مورد نقد شدن آن کاملاً مطمئن شوید. همان‌طور که گفتیم، وضعیت نقدینگی چک صیادی برعکس چک‌های قدیمی قابل بررسی است. در واقع برخلاف گذشته، می‌توانید از خوش‌حسابی صاحب چک و وضعیت اعتباری او مطمئن شوید.
در ادامه هم سیاوش غیبی پور دیگر کارشناس اقتصادی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: افزایش شفافیت در حوزه معاملاتی که با چک‌های الکترونیکی شکل می‌گیرد علاوه بر مزیت‌هایی که برای خود افراد دارد در بحث‌های مالیاتی و موارد اقتصادی هم به کمک دولت خواهد آمد. همچنین می‌تواند به رونق معاملات و حتی کاهش بار ترافیکی و صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها نیز کمک شایانی کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها