پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

بیمه عمر بهتر است یا بیمه تکمیلی؟کدام را انتخاب کنیم؟

24 خرداد 1401
بیمه عمر بهتر است یا بیمه تکمیلی؟کدام را انتخاب کنیم؟

به گزارش بانک اول   یکی از دغدغه‌های اکثر مردم، داشتن یک بیمه درمانی مناسب است.به دلیل حجم بالای تصورات غلط قصد داریم در این مطلب تفاوت بین این دو بیمه را شرح داده و بگوئیم “بیمه عمر یا بیمه تکمیلی؟”

بیمه عمر بهتر است یا تکمیلی ؟در پاسخ به این سوال باید گفت که هر یک از بیمه‌ها ویژگی‌هایی داشته و اهداف خود را دنبال می‌کنند. برای درک بهتر شما از این موضوع، هر یک را به صورت جداگانه شرح می‌دهیم. در انتهای مطلب، با توجه به نیازهایی که دارید، بهترین بیمه را برای شخصِ خودتان انتخاب می‌کنید.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر زیرمجموعه بیمه اشخاص محسوب می‌شود. این بیمه، نوعی سرمایه گذاری بلندمدت با مزایای مناسب، پشتیبان مالی برای خانواده و همه افراد دوراندیشی است که امروز سکه‌ای کنار گذاشته و فردا کوزه ها سود می برند.

شرکت‌های بیمه عمر، شما را در برابر حوادث غیر قابل پیش‌بینی مثل فوت طبیعی،فوت در اثر حادثه، نقص عضو، از کار افتادگی، بیماری های خاص تحت پوشش قرار می‌دهد. شایان ذکر است که موارد نامبرده شده جزء پوشش‌های اضافی بیمه عمر محسوب می‌شوند و انتخاب آنها اختیاری‌ست. همچنین اگر شما پوشش یا سقف تعهدات بیشتری را انتخاب کنید تاثیری در مبلغ حق بیمه پرداختی شما نخواهد داشت اما سرمایه نهایی بیمه ‌عمرکاهش پیدا می‌کند.

پوشش‌های درمانی در بیمه عمر

در واقع در بیمه عمر دو نوع پوشش مربوط به هزینه‌های درمانی وجود دارد. پوشش‌های درمانی بیمه عمر شامل:

حوادث

پوشش بیماری‌های خاص

پوشش هزینه پزشکی است.

پوشش هزینه ناشی از حوادث و بیماری‌های خاص

در این پوشش، هزینه درمان بیماری‌های خاص به صورت کامل پرداخت می‌شود. البته با توجه به نوع و تعداد بیماری‌های تحت پوشش که در اکثر شرکت‌های بیمه متفاوت است.

بیمه عمر هزینه حوادث و بیماری‌های خاص نظیر

بیماری‌های سکته مغزی

پپیوند اعضای اصلی بدن

جراحی باز

سکته قلبی و انواع سرطان‌ها را شامل می‌شود.

در ابهام انتخاب بین این بیمه عمر یا بیمه تکمیلی، باید بدانید این دو بیمه  در تعداد بیماری‌های تحت پوشش، محدوده سنی و مدت زمان دوره انتظار می‌باشد.

پوشش‌های هزینه پزشکی ناشی از حادثه در بیمه عمر

این پوشش، یکی از انواع پوشش‌های اضافی بیمه عمر به حساب می‌آید. اگر مایل باشید، هنگام خرید بیمه‌نامه عمر می‌توانید آن را در بیمه‌نامه لحاظ کنید. در این پوشش کلیه هزینه‌های درمانی که به دلیل وقوع حادثه غیر عمدی‌ رخ داده و بدون دخالت بیمه گذار باشد تا حداکثر تعیین شده آن پرداخت خواهد شد.این پوشش حوادث زیر را جبران می‌کند:

مسمومیت با اسید و مواد خورنده یا گاز است.

مبتلا شدن به بیماری‌های ویروسی یا باکتریایی

غرق شدن

پوشش صدمه دیدن در هنگام دفاع مشروع یا نجات اشخاص و دارایی‌ها

اتفاقات ناگوار یا خساراتی که طی بلایای طبیعی مثل فوران آتش‌فشان‌ها، زلزله و سیل رخ می‌دهد، در بسیاری از شرکت‌های بیمه پوشش داده نمی‌شوند. بیمه گذار می‎‌تواند این پوشش را در صورت تمایل انتخاب کند؛ البته که این نوع پوششِ آسیب‌دیدگی ناشی از حادثه بازه‌ی مشخصی نداشته و می‌توانید بلافاصله بعد از شروع بیمه‌نامه از آن استفاده کنید.

وجود کارت بیمه درمان تکمیلی در بیمه عمر

این احتمال وجود دارد که برخی از نمایندگی‌های بیمه برای سوق دادن شما به خرید این نوع بیمه‌نامه‌ها مزیتی به عنوان کارت بیمه تکمیلی ارائه دهند. لذا خوب است که این کارت‌ها از طریق شرکت‌های بیمه موردنظر صادر می‌شود. نمایندگی‌های بیمه هیچ نوع مسئولیتی در قبال این کارت‌ها شاید نداشته باشند.

کارت بیمه تکمیلی در حقیقت بر حسب توافق‌هایی که بین نمایندگی بیمه با یک شرکت خصوصی در زمینه خدمات درمانی صورت می‌گیرد، ارائه می‌شود.

لازم به ذکر است که بیماری‌های تحت پوشش در بیمه عمر محدود هستند!

بیمه درمان تکمیلی چیست؟

بیمه درمان تکمیلی، رشته بیمه ای زیرشاخه بیمه اشخاص است که ریسک های مربوط به سلامتی و هزینه های بیماری های انسان ، داروها و عمل های جراحی و خدمات پزشکی را پوشش می‌دهد که بیمه تامین اجتماعی در قبال آن ها مسئولیتی تقبل نمی کند.

همچنین داشتن بیمه‌تکمیلی برای شما هیچ نوع سابقه و پیشینه‌ای به وجود نمی‌آورد. تنها کاربرد آن برای مصارف درمانی است.

بیماری‌های تحت پوشش در بیمه تکمیلی درمان

همانطورکه در مقاله بیمه تکمیلی اشاره کردیم، بیماری‌های تحت پوشش به غیر از بیماری‌های خاص در بیمه تکمیلی درمان ، شامل: جراحی‌های سرپایی، دندانپزشکی، دارو، خدمات آزمایشگاهی و زایمان هستند.

برای هزینه‌های درمانی، بیمه عمر خوب است یا تکمیلی؟

هیچ وقت نمی‌توان از حقیقت‌ها عبور کرد! بیمه عمر را نمی‌توان به عنوان یک بیمه تکمیلی در نظر گرفت یا جایگزین آن دانست! اگر بر سر خرید بیمه عمر یا بیمه تکمیلی تردید  دارید، باید بدانید  در صورت تمایل می‌توانید برای آسایش و اطمینان خاطر هر دو بیمه را خریداری کنید و از خدمات آن‌ها بهره ببرید.

در صورتی که فقط می‌توانید یکی از این دو بیمه نامه را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم که بیمه عمر را خریداری کنید. زیرا موارد گسترده‌تری را تحت پوشش قرار می دهد!

خرید آنلاین بیمه عمر و بیمه تکمیلی

در این روزها که همه‌ی کسب و کارها به سمت اینترنتی شدن و به اصطلاح آنلاین شدن سوق داده شده است، یکی از ساده ترین روش‌ها نیز برای خرید بیمه عمر و بیمه تکمیلی خرید به صورت آنلاین یا همان اینترنتی‌ست.

کارشناسان سامانه‌های خرید آنلاین بیمه نظیر بیمه دات کام برای یاری دادن شما در این امر، در تلاش‌اند. شما می‌توانید بهترین بیمه تکمیلی را بر اساس شرایط و نیازهای خود از bimeh.com خریداری کنید.

حال که به انتهای مقاله رسیده‌ایم، با خواندن این مطالب و در نظرگرفتن نیازهای خود، شما در پاسخ به این سوال بگوئید که بیمه عمر بهتر است یا بیمه تکمیلی؟؟؟!

اخبار مرتبط
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها