پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

واگذاری سهام دولت به صندوق‌های تامین اجتماعی/ تصویب بسته‌های حمایتی از زنان

24 خرداد 1401
واگذاری سهام دولت به صندوق‌های تامین اجتماعی/ تصویب بسته‌های حمایتی از زنان

به گزارش بانک اول علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود گفت: هیأت وزیران به منظور تقویت تأمین اجتماعی افراد تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشگری و فولاد، عشایر و روستاییان و همچنین بابت رد بخشی از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی، با واگذاری سهام متعلق به دولت در برخی شرکت‌ها به این سازمان به ارزش تقریبی یک میلیون و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال موافقت کرد.

به گفته او، یکی از اقدامات قابل توجه دولت دوازدهم، تلاش برای تسویه بدهی‌های چندین دهه دولت به صندوق‌های تامین اجتماعی بوده است.

حمایت از زنان سرپرست خانوار

ربیعی با اشاره به مصوبه هیأت دولت در زمینه «طرح تقسیم کار ملی توسعه، ترویج و نهادینه‌سازی سیاست‌های راهبردی خانواده‌محور» و «بسته حمایتی کمک به تأمین مسکن زنان سرپرست دهک‌های (۱) تا (۶) درآمدی»، گفت: به موجب «طرح تقسیم کار ملی توسعه»، کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلفند متناسب با محورها و مؤلفه‌های شاخص‌های خانواده موضوع مصوبه مذکور و مبتنی بر راهبردهای مندرج در این مصوبه، برنامه ارتقای وضعیت شاخص‌ها را تدوین و نسبت به درج آن در سامانه رصد و پایش وضعیت زنان و خانواده اقدام کنند.

سخنگوی دولت گفت: دولت همچنین «بسته حمایتی کمک به تأمین مسکن زنان سرپرست دهک‌های (۱) تا (۶) درآمدی» را براساس توزیع آماری زنان سرپرست خانوار ثبت شده در طرح اقدام ملی مسکن، با منابع یارانه‌ای مور نیاز سهم دولت به تصویب رساند. (ایسنا)

 

، روز گذشته هیات وزیران با واگذاری ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سهام دولت برای تقویت تأمین اجتماعی و افراد تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشگری و فولاد، عشایر و روستاییان موافقت کرد.

قیمت نهایی سهام شرکت‌های موضوع این مصوبه طبق آیین‌نامه اجرایی شیوه‌های قیمت‌گذاری بنگاه‌ها مصوب شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ با تصویب هیات واگذاری تعیین می‌شود و سازمان خصوصی‌سازی موظف است حداکثر ظرف مدت سه ماه از این مصوبه، قیمت سهام شرکت‌ها را طبق آیین‌نامه، جهت تصویب به هیات واگذاری ارایه کند /تجارت نیوز

اخبار مرتبط
مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.
بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس، احتمالا مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها خرداد خواهد بود، سودی که برای دریافت آن نیاز به مراجعه به هیچ سایتی نیست.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: ارائه ابزارهای لازم به بنگاه‌ها برای تأمین مالی یکی از اقداماتی بود که در سال‌های اخیر از طریق شرکت‌ سهامی عام پروژه‌ها برای مشارکت افراد حقیقی انجام دادیم. تاکنون دو پروژه به این شکل تأمین مالی شده، در پروژه اول ۱۰۰ هزار نفر شرکت کردند و ماه بعد به بهره‌برداری می‌رسد و در پروژه دوم هم ۸۰ هزار نفر مشارکت داشتند و در دست اجراست.
وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها