ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

تکلیف مجامع شرکت‌های بورسی در تعطیلات ۶ روزه چیست؟ مجمع بانک ملت امروز برگزار شد

24 خرداد 1401
تکلیف مجامع شرکت‌های بورسی در تعطیلات ۶ روزه چیست؟ مجمع بانک ملت امروز برگزار شد

به گزارش بانک اول روح‌الله دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس، گفت: با توجه به این که مطابق با اساسنامه، شرکت‌ها موظف هستند حداکثر تا 4 ماه پس از پایان سال مالی نسبت به برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه اقدام کنند، از این‌ روی برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی در بازه زمانی ۲۹ تیر تا سوم مرداد به قوت خود باقی است.

او تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی ناشران برای برگزاری مجامع، دسترسی آنها به فهرست آخرین سهامدارن خود پیش از برگزاری مجمع است. با توجه به تعطیلات پیش رو و ضرورت برگزاری مجامع برای برخی از ناشران، این شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به پورتال شرکت مدیریت فناوری بورس به این اطلاعات به صورت غیرحضوری دسترسی پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس ادامه داد: آن دسته از ناشرانی که فهرست آخرین سهامداران خود را از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه دریافت می‌کنند نیز می‌توانند با مراجعه به این شرکت اطلاعات مورد نیاز را در اختیار بگیرند.

دهقان خاطرنشان کرد: شرکت مدیریت فناوری بورس به عنوان پیمانکار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه دسترسی‌های لازم را برای کارشناسان این شرکت فراهم کرده است. به این ترتیب، اطلاعات مورد نیاز ناشران در این مدت از سامانه قابل استخراج است و در اختیار درخواست‌کنندگان قرار می‌گیرد تا اختلالی در روند برگزاری مجامع در فرصت قانونی ایجاد نشود (سنا).

 

بورس امروز تعطیل است

، در مصوبه دیروز ۲۸ تیر ستاد مقابله با کرونا مصوب شد تا تهران و البرز شش روز تعطیل شوند و این تعطیلی از امروز یعنی ۲۹ تیر ماه قابل اجراست و بورس را هم شامل می‌شود.

مجمع بانک ملت برگزار شد

مجمع سالیانه بانک ملت امروز مطابق برنامه انجام شد و صورت های مالی وبملت به تایید شرکت کنندگان رسید.

بانک ملت امسال ۶۶۰ ریال سود شناسایی کرد و ۱۰ درصد آن یعنی مبلغ ۶۶ ریال به ازای هر سهم را بین سهامداران تقسیم نمود.

اخبار مرتبط
گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
تا اسفند سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود که مشکلی برای مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 3 اردیبهشت ماه 1403، مبلغ 5 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 1 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
به‌دنبال جدی شدن واگذاری سهام پرسپولیس به 6 بانک غیردولتی روز یک‌شنبه سازمان بورس این موضوع را غیرقانونی دانست و با ارسال نامه‌ای به بانک‌ها از آنها خواست در این‌باره توضیح دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها