چهارشنبه, 29 فروردین 1403 2024,April

افزایش تعداد مشمولان دریافت یارانه معیشتی

24 خرداد 1401
افزایش تعداد مشمولان دریافت یارانه معیشتی

به گزارش بانک اول  آمار مشمولان دریافت یارانه معیشتی در سال ۹۹ مشخص شد.براساس اطلاعات دریافت شده در مجموع ۲۲۹ میلیون و۴۰۲ هزار و ۵۰۰ خانوار سال گذشته مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند که در فروردین ماه تعداد این خانوار‌ها ۱۸ میلیون ۵۶۲ هزار ۹۱۷ خانوار بوده ولی در اسفند ماه تعداد آنها افزایش یافته و به ۱۹ میلیون و ۶۲۲ هزار ۸۳۷ خانوار رسید.

تعداد نفراتی که سال گذشته یارانه گرفتند، در مجموع ۷۰۱ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۱۶ نفر بود که حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از فروردین ماه سال ۹۹ تا پایان همان سال به تعداد آنها اضافه شد. به نظر می‌رسید که آمار مشمولان دریافت یارانه معیشتی ثابت بماند اما طبق آمار، تعداد آنها زیاد شده است.

 

hZsrdd7QjU9a

 

بنابر این آمار سال ۹۹ بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان یارانه از محل افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ به خانوارها پرداخت شده است که میانگین هر ماه ۲۳۰۰ تا ۲۵۰۰ میلیارد تومان پرداختی ثبت شد. همچنین مبالغ کسر شده در فصل زمستان مربوط به اقساط وام کرونایی پرداختی به برخی خانوارها بوده که بازگشته است./فارس

اخبار مرتبط
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به ثبت آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی خانوارها، گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود. علیرضا محمدی، اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.
یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۸ مربوط به فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به حساب تمام سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا سوم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه قابل برداشت است.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به ثبت آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی خانوارها، گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود.
اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ دولت ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی و معیشتی و کالابرگ الکترونیک پیش‌بینی کرده که این رقم نسبت به سال قبل تغییری نکرده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها