پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

اینترنت بانک رسالت

24 خرداد 1401
اینترنت بانک رسالت

بانک قرض الحسنه رسالت (معرفی و بررسی خدمات)

جهت ورود به اینترنت بانک رسالت  به آدرس اینترنتی https://ibank.rqb.ir/ مراجعه کنید. در این صفحه شما با درخواست رمز و نام کاربری مواجه می‌شوید. شما برای دریافت نام کاربری و رمز عبور خود لازم است برای یکبار به بانک مراجعه کنید.

بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان یک بانک اجتماعی و خدماتی، یکی از بانک‌هایی است که با پرداخت تسهیلات بانکی به مراجعه کنندگان و مخاطبان خود، هیچ گونه سودی دریافت نمی‌کند و از آن طرف به سپرده گذاران خود برای پس اندازهایشان، سودی پرداخت نمی‌کند.

این بانک به عنوان یک الگو در زمینه بانکداری اسلامی برای پرداخت وام، هیچ گونه شرطی ارائه نمی‌کند و تنها بر اساس ضوابط و آئین نامه بانکی خود، خدماتی در این زمینه به مشتریان خود ارائه می‌کند. این بانک به تازگی اعلام کرده‌است که قصد دارد اولین بانک دیجیتال کشور شود و فعالیت‌های خود را در عرصه اینترنت، افزایش دهد.

امروز در این مطلب با بررسی تاریخچه، خط مشی و چشم انداز، خدماتی مثل اینترنت بانک رسالت و همراه بانک رسالت، سعی می‌کنیم که اطلاعات کاربردی و مهمی را در این زمینه به شما ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

همراه بانک رسالت

بررسی تاریخچه بانک قرض الحسنه رسالت

در اردیبهشت ماه سال 1376، بانک رسالت با هدف ترویج فرهنگ قرض الحسنه فعالیت خود را شروع کرد. این بانک باتوجه به هدف خود در زمینه خدمات دهی به جامعه ایرانی، تمام سعی خود را کرد تا به عنوان یک حل کننده مشکلات اقشار عمومی مردم شناخته شود. 

این بانک تا حدود 5 سال پیش، با ارائه 540 هزار فقره تسهیلات در قالب وام به افراد مختلف و اشتغال زایی حدود 1000 نفر توانست در این زمینه موفقیت‌هایی بدست آورد.

چشم انداز بانک رسالت 

حدود دو سال پیش بود که خبری از سمت مدیرعامل بانک رسالت راجع به این موضوع منتشر شد که بانک رسالت قصد دارد به عنوان اولین بانک بدون شعبه در سراسر کشور باشد که راهکارهایی مبنی بر خدمات غیرحضوری مشتریان ارائه می‌کند. بر اساس این گفته‌ها، افق 5 ساله بانک رسالت ایجاد گروه‌های شغلی مختلف در شهرهای گوناگون ایران است که به واسطه آن اشتغال زایی نیروهای جوان قابل انجام باشد.

در واقع مدیران این بانک قصد دارند در زمینه بانکداری الکترونیکی، فعالیت‌های مختلفی انجام دهند تا به عنوان انتخاب اولین مشتریان در نظر گرفته شوند. این بانک با سیاست‌هایی مثل توسعه فرهنگ همیاری در سطح جامعه، ترویج فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی می‌خواهد به اهداف کلان خود دست پیدا کند.

همراه بانک رسالت و خدماتی که به شما ارائه می‌کند

یکی از فعالیت‌های اساسی بانک رسالت برای تبدیل شدن به اولین بانک تماما دیجیتال ایرانی، ارائه نسخه‌های مختلفی از همراه بانک است. شما می‌توانید با دریافت نسخه iOS، نسخه اندروید و حتی نسخه تحت وب (PWA) همراه بانک رسالت، از خدمات متنوعی در این زمینه بهره مند شوید.

ورژن‌های جدید همراه بانک رسالت نسبت به نسخه‌های قبلی، امکانات بیشتری مثل ورود با اثر انگشت در سامانه موبایلی را به صاحبان حساب در این بانک ارائه می‌کند که می‌توانید از آن‌ها برای ورود امن‌تر و راحت‌تر استفاده کنید.

 

برخی از قابلیت‌ها و امکاناتی که می‌توانید با نصب و دانلود همراه بانک رسالت در اختیار داشته باشید را در ادامه این مطلب معرفی خواهیم کرد. مدنظر داشته باشید که شما می‌توانید برای فعال سازی همراه بانک خود به سایت رسمی بانک رسالت مراجعه کرده و مراحل ذکر شده را طی کنید.

برخی از امکانات و خدمات همراه بانک رسالت

شما با دریافت و دانلود همراه بانک رسالت، می‌توانید از خدمات متنوعی بهره مند شوید. برخی از این خدمات عبارت‌اند از:

تغییر رمز اینترنتی کارت در سامانه همراه بانک رسالت

شما با استفاده از این قابلیت، می تونید رمز اینترنتی (دوم)، کارت بانکی خود را به راحتی تغییر دهید. برای این کار لازم است که از منوی کارت (موجود در درون اپلیکیشن همراه بانک)، وارد بخش تغییر رمز دوم شوید و با وارد کردن رمز فعلی، رمز جدید همراه بانک خود را وارد کنید. بعد از این عملیات، شما می‌توانید بر روی دکمه ثبت و ارسال کلیک کنید.

اشتراک گذاری تراکنش‌ها و رسیدهای بانکی در همراه بانک رسالت

مخاطبان اپلیکیشن همراه بانک قرض الحسنه رسالت می‌توانند تراکنش‌های بانکی خود را به صورت الکترونیکی به اشتراک بگذارند. شما می‌توانید با انتخاب تراکنش مدنظر خود و کلیک بر روی آیکن اشتراک گذاری به راحتی از طریق پیامرسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی یا حتی پیام کوتاه، تراکنش‌های خود را به اشتراک بگذارید.

امکان نوشتن توضیحات در عملیات‌های کارت به کارت

شما می‌توانید در هنگام انتقال پول به صورت کارت به کارت، توضیحات و شرحی برای مبدا و مقصد وارد کنید تا در گزارشات تراکنش‌های خود، اطلاعات دقیق‌تری داشته باشید. برای این کار لازم است که در هنگام انجام عملیات در بخش منوی بیشتر بر روی گزینه شرح‌های لازم کلیک کرده و توضیحات خود را وارد کنید.

قابلیت انتقال پول به شیوه‌های مختلف در همراه بانک رسالت

شما می‌توانید از طریق روش‌های تعریف شده مانند حساب به حساب، کارت به کارت، ساتنا و پایا، وجه مورد نظر خود را به کمک همراه بانک رسالت منتقل کنید. برای این کار لازم است که از طریق بخش‌های مختلف تعبیه شده درون اپلیکیشن همراه بانک، وارد منوی مربوطه شده و بعد از وارد کردن اطلاعات لازم، عملیات پرداخت را انجام دهید.

قابلیت مشاهده ریز اقساط در سامانه همراه بانک رسالت

شما می‌توانید در اپلیکیشن همراه بانک به راحتی تاریخ سر رسید اقساط، شماره قسط، مبلغ کل قسط، کارمزد دریافتی و اصل جریمه را به راحتی مشاهده کنید. برای این کار لازم است که از منوی تسهیلات موجود در اپلیکیشن، وارد بخش اقساط و پرداخت اقساط شده و بعد از انتخاب قسط مورد نظر آن را پرداخت کرده و یا در قسمت جزئیات قسط، توضیحات بیشتری در این زمینه مطالعه کنید.

قابلیت پرداخت قبض به صورت گروهی در اپلیکیشن همراه بانک

از جمله دیگر خدماتی که می‌توانید با کمک همراه بانک قرض الحسنه رسالت دریافت کنید، امکان پرداخت قبض به صورت گروهی است. شما می‌توانید با کمک بارکد خوان، قبض‌های خود را اسکن کنید و یا حتی با وارد کردن شناسه قبض، آن را به راحتی پرداخت کنید.

برای انجام عملیات پرداخت قبض به صورت گروهی، لازم است که از منوی کارت بر روی گزینه پرداخت قبض کلیک کرده سپس با اسکن یا وارد کردن مشخصات قبض آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت کنید.

اینترنت بانک رسالت

اینترنت بانک رسالت، خدماتی بر بستر فضای مجازی

یکی از کلمات پرکاربرد این روزهای بانک رسالت، اینترنت بانک است. شما با کمک اینترنت بانک رسالت می‌توانید بدون هیچ نگرانی و مراجعه حضوری به شعبه‌های بانک رسالت، تمامی خدمات بانکی را به صورت اینترنتی دریافت کنید. شما با کمک اینترنت بانک رسالت، هیچ نگرانی از بابت رفت و آمد، انتظار در صف‌های بانکی و ... ندارید. 

شما برای ورود به این سامانه کافی است که به آدرس اینترنتی https://ibank.rqb.ir/ مراجعه کنید. در این صفحه شما با درخواست رمز و نام کاربری مواجه می‌شوید. شما برای دریافت نام کاربری و رمز عبور خود لازم است برای یکبار به بانک مراجعه کنید.

بعد از مراجعه حضوری به بانک و پر کردن فرم‌های مربوطه، شما یک نام کاربری، شماره مشتری و رمز عبور دریافت می‌کنید که به شما کمک می‌کند در مراجعات بعدی خود به اینترنت بانک رسالت به راحتی وارد این سامانه شده و از خدمات آن بهره ببرید.

شماره مشتری چیست؟

یکی از سوالات عمومی که معمولا بعد از پرسیدن در مورد خدمات اینترنت بانک رسالت پرسیده می‌شود، این است که شماره مشتری چیست؟ شماره مشتری در واقع یکی از اطلاعات درج شده بر روی کارت بانکی است که 7 رقم دارد و برای درخواست‌ها و تراکنش‌های اینترنتی به آن نیاز دارید.

اگر به دنبال دانلود اپلیکیشن همراه بانک رسالت هستید، می‌توانید با مراجعه به مارکت‌های معتبری مثل بازار، سیبچه و یا حتی سایت رسمی بانک رسالت، نرم افزار متناسب با سیستم عامل موبایل خود را دانلود کنید.

یک نکته مهم برای ورود به اینترنت بانک رسالت که باید بدانید!

بسیاری از مشتریان و کاربران اینترنت بانک رسالت با وارد کردن اطلاعاتی که بانک به آن‌ها ارائه کرده‌است، بازهم مشکل ورود به اینترنت بانک دارند! در اکثر اوقات دلیل این مشکل، عدم ورود رمز کاربری و نام کاربری به صورت انگلیسی است. شما با وارد کردن اطلاعات خود با کیبورد فارسی، احتمالا متوجه می‌شوید که امکان ورود به این سامانه را ندارید.

چگونه از خدمات اینترنت بانک رسالت، استفاده کنیم؟

بعد از ورود به صفحه اینترنت بانک رسالت از شما خواسته می‌شود که یک رمز عبور جدید مطابق با سلیقه و نیاز خود انتخاب کنید تا خدمات بانکی را از این به بعد راحت‌تر به صورت اینترنتی انجام دهید و ورود امن‌تری به این محیط داشته باشید. شما با استفاده از سامانه اینترنت بانک رسالت، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک رسالت و یا حتی عابر بانک‌ها ندارید.

شما می‌توانید با کمک اینترنت بانک رسالت خدمات مختلفی از جمله موارد زیر را دریافت کنید:

⦁ گزارش‌گیری صورت حساب‌ها و تراکنش‌های بانکی

⦁ بررسی موجودی حساب و کارت‌های بانکی

⦁ خرید شارژ و بسته‌های اینترنت همراه

⦁ پرداخت قبوض انرژی، جریمه، تلفن همراه و ...

⦁ بررسی تاریخ اقساط و جزئیات مرتبط با آن‌ها

⦁ درخواست تسهیلات

⦁ و ...

قبل از انجام تراکنش اینترنتی با کمک همراه بانک و اینترنت بانک رسالت، این موضوع را در نظر بگیرید که اگر احساس می‌کنید، نیاز دارید تا مبالغ بالایی را منتقل کنید، حتما در مراجعه حضوری خود به بانک از کارشناسان بخواهید که سقف تراکنش‌های شما را افزایش بدهند.

چرا باید در بانک رسالت، حساب داشته باشیم؟

اگر به دنبال ترویج فرهنگ مقدس قرض الحسنه هستید و علاقه دارید که خدمات بانکی را به بهترین شکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنید، توصیه می‌کنیم که حتما در این بانک یک حساب افتتاح کنید. شما بعد از افتتاح حساب، می‌توانید از خدمات اینترنت بانک رسالت و همراه بانک آن بهره مند شوید.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا در بانک رسالت، حساب دارید؟ چه تجربه‌ای در استفاده از خدمات الکترونیک این بانک دارید؟ در پایان اگر در این زمینه سوال، نظر و یا تجربه‌ای دارید، می‌توانید با ما و دیگر افراد در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط
بانک اول - وام‌های بانک رسالت از منابع قرض الحسنه بانک به اشخاص واجد شرایط پرداخت می‌شود. تسهیلات اعطایی این بانک اغلب از طریق آنلاین قابل درخواست است .
بانک اول - بانک رسالت اولین تسهیلات کرونایی سرپرستان خانوار مبتلا به این ویروس را پرداخت کرد. مبلغ این تسهیلات 10 میلیون تومان و زمان بازپرداخت آن 36 ماه اعلام شده بود.
بانک اول - بانک رسالت به گروه دانشجویان هم وام می‌پردازد. این بانک به منظور تامین مالی بیشتر و همچنین افزایش رفاه گروه مذکور، سقف تسهیلات مالی آن‌ها را بالا برده است.
بانک اول - برخی از شرکت‌ها با آگهی خیابانی تبلیغ وام می‌کنند. در یکی از تبلیغات آمده است که هر فرد می‌تواند وام یک ماهه ۴۰ میلیون تومانی بدون ضامن، از بانک رسالت دریافت کند. شرایط دریافت این وام بانکی چیست؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رضا توانا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من از سال 87 تو بانک رسالت حساب دارم و کل کارهای بانکی رو تو این بانک انجام میدهم. هر وقت هم مشکل مالی داشتم به راحتی و در کمترین زمان وام می گیرم.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها