جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

اعلام زمان جدید فروش خودرو فیدلیتی+جزئیات

24 خرداد 1401
 اعلام زمان جدید فروش خودرو فیدلیتی+جزئیات

به گزارش بانک اول پس از اعلام ستاد ملی کرونا در خصوص تعطیلی مراکز مالی و بانک‌ها زمان فروش آنلاین از تاریخ ۵ مرداد به روز سه شنبه ۱۲ مرداد تغییر یافت.فیدلیتی مطابق با مرحله نخست فروش، در دو مدل 5 و 7 نفره به صورت نقدی و مانند مرحله اول با قیمت قطعی و موعد تحویل شهریور ماه 1400 عرضه خواهد شد. این محصول  در شش رنگ سفید، مشکی، سربی، آبی اطلسی، قرمز روناسی و خاکستری کهکشانی و همچنین رینگ های ۲۰ اینچی و در دو طرح متمایز و بر اساس سلیقه ی خریداران عرضه خواهد شد.


خودرو فیدلیتی ساخت کجاست؟

فیدلیتی یک خودرو ساخت چین است و یکی  از محصولات زیرمجموعه چری، است.  این برند در چین به نام جتور شناخته می شود.برند جتور (Jetour)  در سال 2018 در کشور چین معرفی شد اما پشت آن چری قرار گرفته  است. در واقع جتور یکی از زیر مجموعه‌های لوکس چری به حساب می‌آید قبلا محصولاتی مانند چری تیگو 7 یا آریزو 6 در بازار ایران عرضه شده و اکنون قرار است جتور X70 که در ایران با نام فیدلیتی شناخته می‌شود وارد بازار شود فیدلیتی بر خلاف محصولات گذشته چری که توسط مدیران خودرو به کشورمان عرضه می‌شد، این بار با گروه خودروسازی بهمن قرارداد امضا کرده است.

فیدلیتی؛ اولین کراس اور جتور

چری در همان مراسمی که از برند جدید جتور رونمایی کرد، از اولین محصول این برند، یعنی جتور X70 هم پرده برداشت. عجله چری برای عرضه جتور X70 آنقدر زیاد بود که خیلی زود، تولیدش را در کارخانه هنان (Henan) شروع کرد و نهایتا در اواسط سال 2018 نیز جتور X70 را به خیابان‌های چین فرستاد.

با اینکه چری گفته می‌خواهد جتور X60 را هم در سگمنت کراس‌اورهای جمع و جور معرفی کند، اما هنوز چری موفق به انجام این کار نشده، پس فعلا باید جتور X70 را ارزان‌ترین عضو خانواده چری جتور بدانیم.

 
 

همچنین یک پله بالاتر از X70، خودروهای سری 90 جتور ایستاده‌اند؛ یعنی مدل جتور X90 که اواخر 2018 معرفی شد و مدل جتور X95 که در سال 2019 راهی بازار چین شده است. البته محصولات چری جتور، محدود به خودروهای کراس‌اور نیست چراکه بزودی شاهد معرفی ون‌های چندمنظوره‌ای هستیم که با نام‌های جتور V60، جتور V70 و جتور V90 به این خانواده، اضافه خواهند شد.

فیدلیتی یک کراس‌اوور نسبتاً بزرگ است. برای درک بهتر ابعادش باید گفت جثه‌ای کوچک‌تر از توسان TL و بزرگ‌تر از چری تیگو 7 دارد. شاید در بخش قوای فنی و توانایی‌های حرکتی نکته هیجان‌انگیز خاصی در این محصول (بخصوص به نسبت قیمت) یافت نکنید اما به لطف پیشرانه توربو و گشتاور کافی و گیربکس 6 سرعته دو کلاچه سازنده مدعی است که برای استفاده‌های معمول خانوادگی و سبقت‌گیری‌های جاده‌ای، با مشکل و کمبودی مواجه نخواهید شد.
البته با توجه به ساختار تک دیفرانسیل و ویژگی‌های فنی و مشخصات پلتفرم و شاسی، کاملاً مشخص است که فیدلیتی برای آفرود ساخته نشده و همچون سایر کراس‌اوورهای تک دیفرانسیل، صرفاً برای جذابیت‌های ظاهری و جادار شدن اتاق و عبور راحت‌تر از دست اندازهای معمول، قد کشیده است.

داخل فیدلیتی

به نظر می‌رسد طراحی کابین و بخصوص داشبورد فیدلیتی با الهام از محصولات آلمانی ترسیم شده است. خطوط ساده ،استفاده از نمایشگر تبلتی در قسمت بالای کنسول مرکزی، از جمله اِلمان‌های شاخص ماشین‌های آلمانی در سال‌های اخیر بوده که در این کراس‌اوور چینی نیز رعایت شده‌اند.

در بازار ایران، فیدلیتی بهمن موتور با موتور 1.5 لیتری عرضه خواهد شد. نکته مهم دیگر اینکه موتور 1.5 لیتری فیدلیتی که با کد موتور SQRE4T15C در بازار چین شناخته می‌شود، دقیقا همان موتوری است که مدیران خودرو، برای خانواده چری آریزو و چری تیگو از آنها استفاده می‌کند.

موتور

در بازار ایران، فیدلیتی بهمن موتور با موتور 1.5 لیتری عرضه خواهد شد. نکته مهم دیگر اینکه موتور 1.5 لیتری فیدلیتی که با کد موتور SQRE4T15C در بازار چین شناخته می‌شود، دقیقا همان موتوری است که مدیران خودرو، برای خانواده چری آریزو و چری تیگو از آنها استفاده می‌کند.

قیمت فروش فیدلیتی

 فیدلیتی در مدل ۵ سرنشین با ۶۵۵ و در مدل ۷ سرنشین با قیمت ۶۷۰ میلیون تومان به صورت نقدی به فروش می‌رسد.

 
 

فیدلیتی بهمن موتور  در بازار چین، قیمت چری جتور X70 از 70 هزار یوآن شروع شده و حداکثر به 100 هزار یوآن می‌رسد. در حالیکه قیمت جتور X70S بین 110 تا 120 هزار یوآن است؛ یعنی معادل تقریبی 16 تا 18 هزار دلار. در واقع ارزش دلاری این خودرو در محدوده 430 تا 435 میلیون تومان است/اقتصادنیوز

اخبار مرتبط
گارانتی خودرو در جهان قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد و برای نخستین بار شرکت فورد در سال ۱۹۰۸ به منظور ادای احترام به حقوق مشتری و نشان دادن کیفیت خودروهای تولیدی، محصول فورد T را ۹ ماه گارانتی کرد. پس از آن به‌تدریج دیگر خودروسازان هم به بحث گارانتی خودرو ورود کردند و امروزه اغلب خودروسازان مطرح جهانی برای محصولات تولیدی خود خدمات پس از فروش گسترده‌ای ارائه می‌دهند.
در حال حاضر قیمت حواله های پژو پارس در بازار آزاد بین ۲۲۰ الی ۲۹۰ میلیون تومان اعلام می‌شود. خودرویی که بسیاری برای تحویل آن به مشکل خورده بودند حالا در بازار آزاد با قیمت های عجیب و غریب حواله‌هایش به فروش می‌رسد.
بک X۳ پرو دارای ظاهری زیبا با جزئیاتی مانند جلوپنجره با گرافیک عمودی، سپر جلو با ورودی هوای عریض، و چراغ‌های جلو و عقب زیبا است. ابعاد آن کوچک با فضای باری معادل ۴۰۰ لیتر است. از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۲ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که با گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر به طور متوسط ۶.۱ لیتر است. کابین آن ساده و زیبا با داشبوردی با خطوط افقی و نمایشگر ایستاده است.
ایران‌خودرو شرایط فروش جدید پژو‌پارس در ۱۴۰۳ را اعلام کرد. همچنین شرایط فروش جدید آریزو ۶ نیز اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها