جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

پرداخت وام ۷ میلیون تومانی برای بیش از ۴۰۰ هزار بازنشسته

24 خرداد 1401
پرداخت وام ۷ میلیون تومانی برای بیش از ۴۰۰ هزار بازنشسته

به گزارش بانک اول، علی جهانی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۰۰ هزار نفر از تسهیلات وام ۷ میلیون تومانی استفاده می‌کنند، همچنین مستمری بگیران و بازنشستگانی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و از سازمان تامین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند شامل دریافت این وام می‌شوند.

وی افزود: متوسط هر وام برای هر مستمری بگیر و بازنشسته ۷ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه با سود ۴ درصد است، بیش از ۶۰ هزار از طریق سایت ثبت نام کرده اند که در سامانه‌ی تسهیلات وام قرض الحسنه سازمان تامین اجتماعی عملیات ۵۵ هزار نفر نهایی شده است.

جهانی بیان کرد: با توجه به اینکه بانک عامل یا همان بانک پرداخت مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی بانک رفاه است، بانک رفاه طبق تفاهم نامه و رابطه‌ی ساختاری و تشکیلاتی که با سازمان تامین اجتماعی دارد کلیه‌ی اقدامات را در خصوص پرداخت وام انجام می‌دهد.

 

وی در رابطه با سایر مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی که از سایر بانک‌ها مستمری دریافت می‌کنند یادآور شد: با توجه به اینکه کلیه‌ی اطلاعات مالی و بانکی و پرداخت حقوق و مستمری این افراد از طریق بانک‌های عامل انجام می‌شود این موضوع را در دستور کار قرار داده ایم.

جهانی توضیح داد: امیدواریم با انعقاد قرار داد و تفاهم نامه و نیز پیگیری‌های همه جانبه که صورت می‌گیرد مشکلات دریافت وام را برای سایر مستمری بگیران محدودی که از طریق سایر بانک‌ها مستمری خود را دریافت می‌کنند حل کنیم تا بتوانند همانند سایر همکاران خود وام ۷ میلیون تومانی را دریافت کنند.

وی ادامه داد: ایرادات جزیی سامانه ثبت نام در فرآیند ثبت نام اصلاح و تکمیل شده است و مشکلی برای مستمری بگیران در خصوص دریافت وام نیست، این سامانه برای کانون بازنشستگی سراسر کشور فعال شده و مستمری بگیران درخواست‌های خود را به کانون‌ها ارائه کرده اند.

جهانی گفت: کانون بازنشستگی به عنوان کاربران و به دلیل دارا بودن دسترسی ثبت نام را انجام می‌دهند، همچنین اگر مشکلی وجود داشته باشد مشکلات مستمری بگیران را در فرآیند ثبت نام حل و فصل می‌کنند./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها