جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

پیش بینی بورس فردا11مرداد1400

24 خرداد 1401
پیش بینی بورس فردا11مرداد1400

به گزارش بانک اول امروز یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ شاخص‌ها باز هم سبزپوش بودند با این تفاوت که بسیاری از نماد‌ها در بازه قرمزرنگ قیمت مورد معامله قرار می‌گرفتند.

شاخص کل دوباره امروز ۸۷۸۶ واحد دیگر رشد کرد و به سطح یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۲۸۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۱۱۶۹ واحد افزایش معادل ۰.۲۹ درصد خود را به ارتفاع ۴۰۲ هزار و ۸۹ واحدی رساند.

ارزش معاملات در بورس امروز ۵۵ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال گزارش شد و از ۶۳۸ نماد حاضر، ۹۸ نماد (۱۵ درصد) در صف خرید و ۱۰۷ نماد (۱۷ درصد) در صف فروش بودند.

همچنین باز هم شاهد ورود پول حقیقی به بازار در روز جاری بودیم و میزان پولی که حقیقی ها به بازار وارد کردند ۴۵ میلیارد تومان بود.

بورس فردا چگونه خواهد بود؟

مهران کاویانی جوپاری کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در روز یکشنبه با معاملات پر حجم در دامنه مثبت به کار خود پایان داد و شاخص موفق شد تا به عدد ۱.۳۶ میلیون واحدی دست یابد.

اوادامه داد: در انتهای هفته قبل خبرهایی مربوط به سیاست خارجی و ایفای تعهدات از سوی آمریکا مطرح شد که از ابتدای هفته سمت خریدار بازار را تا حدودی تقویت کرد. از سوی دیگر تحرکات رو به بالای دلار که تا حوالی ۲۶ هزار تومان رشد کرده بود، عامل دیگری برای تقویت تقاضا در بازار بوده است. همچنین اخبار کلان اقتصادی گواه از کسری بودجه با ارقام بالا به همراه تورم شدید برای دوره پیش رو است. در میان مدت این عوامل می توانند مسیر رشد بازار را هموار کنند‌.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: گروه پتروشیمی با توجه به شرایط با ثبات تر خود در بخش تولید بیشتر مورد اقبال بازار می باشد. از سوی دیگر گروه فلزات و معادن با توجه به بخشنامه در خصوص افزایش عوارض صادرات و قطعی برق، کمتر مورد توجه قرار گرفتند.

وی در انتها اظهار داشت: شاهد قوت گرقتن معاملات حقیقی ها در بازار سرمایه به همراه رشد قابل توجه ارزش معاملات خرد بعلاوه خروج قابل توجه منابع از سمت صندوق های درآمد ثابت هستیم که این عوامل نشان می دهد که بخشی از پول های پارک شده با توجه به جمیع موارد ذکر شده، تحرکات در بازار را مناسب ارزیابی می کنند‌. در آخر تنها دو روز دیگر تا مراسم تحلیف رئیس جمهوری منتخب فاصله است که پس از مشخص شدن کابینه و سیاست های پیش روی هر یک از وزارتخانه ها می توان گروه های پر پتانسیل برای رشد شاخص را بهتر ارزیابی کرد.

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها