چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

امضای سند همکاری میان بورس‌ تهران و تاجیکستان

24 خرداد 1401
 امضای سند همکاری میان بورس‌ تهران و تاجیکستان

به گزارش بانک اول به نقل از  شرکت بورس تهران، بازارهای سرمایه ایران و تاجیکستان که نقاط اشتراک زبانی و فرهنگی فراوانی را در میان کشورهای منطقه دارند با یک سند همکاری جدید فرصت همکاری و توسعه مشترک بیشتری به دست آوردند.

همایش بررسی روابط تجاری ایران و تاجیکستان با هدف آشنایی فعالان اقتصادی دو کشور از فرصت‌های همکاری مشترک روز سه‌شنبه (5 مرداد ماه ۱۴۰۰) به همت اتاق بازرگانی تهران و با همکاری پلت فرم نمایشگاه مجازی ایران برگزار شد.

در این رویداد که با حضور سفرای دو کشور ایران و تاجیکستان به همراه نمایندگان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی دو کشور برپا شده بود، مدیران عامل بورس های تهران و تاجیکستان، این سند همکاری را امضا کردند.

بر اساس تفاهم نامه یاد شده، بورس های دو کشور در راستای مقررات بازارهای سرمایه خود به تبادل تجارب و توسعه بازارها می‌پردازند. این امر زمینه های سرمایه گذاری و مشارکت ذینفعان و فعالان اقتصادی دو کشور را تسهیل می‌کند/اقتصادنیوز

اخبار مرتبط
خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.
گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
تا اسفند سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود که مشکلی برای مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 3 اردیبهشت ماه 1403، مبلغ 5 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 1 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها