جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

خدمات درمانی رایگان برای ۳ گروه از بیمه شدگان

24 خرداد 1401
خدمات درمانی رایگان برای ۳ گروه از بیمه شدگان

به گزارش بانک اول مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی وظیفه خدمت به 45 میلیون نفر را بر عهده دارد و خدمات بیمه‌ای و درمانی را به این جمعیت بزرگ که نیمی از جمعیت کشور هستند را برعهده دارد.

وی افزود: دستورات و حمایت ریاست جمهوری برای ارتقاء خدمات به جامعه شریف تحت پوشش تأمین اجتماعی همواره مورد توجه بوده است. نسخه الکترونیک کار بسیار بزرگی است و یکی از بزرگترین طرح‌های تحول دیجیتال در کشور است که با اجرای آن امروز در همه جای کشور امکان نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک فراهم شده و چاپ دفترچه‌های کاغذی از اسفند سال گذشته متوقف شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با تأکید ریاست محترم جمهوری ارائه خدمات درمانی رایگان برای سه گروه از بیمه شدگان تأمین اجتماعی در مراکز درمانی دولتی محقق شده است. گروه اول بیمه شدگان سالمند هستند که در همه بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور خدمات درمانی رایگان دریافت می‌کنند.

سالاری افزود: گروه دوم بیمه شدگان شهرهای فاقد مرکز درمانی تأمین اجتماعی هستند که می‌توانند بدون شرط سنی از خدمات درمانی رایگان در مراکز درمانی دولتی استفاده کنند.

وی ادامه داد: گروه سوم بیماران خاص و بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن و صعب العلاج هستند که این عزیزان نیز از خدمات درمانی رایگان و در برخی گروه‌ها از خدمات نزدیک به رایگان در مراکز دولتی استفاده می‌کنند.

سالاری دریافت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت را زمینه ساز اجرای موفق این برنامه‌ها برشمرد و گفت: انجام این کارها با عنایت ریاست محترم جمهوری برای واگذاری 140 هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی محقق شده است و از جمله واگذاری 89 هزار میلیارد تومان که در هفته گذشته نهایی شده است پشتوانه این سازمان برای ارتقاء و توسعه خدمات به جامعه تحت پوشش است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی متناسب سازی حقوق بازنشستگان را از دیگر اقدامات ارشمند انجام شده در این سازمان برشمرد و گفت: این برنامه نیز با دریافت مطالبات از دولت محقق شده است و حقوق بازنشستگان عزیز در ابتدای سال 1400 نسبت به سال 98 یعنی در مدت 13 ماه دو نیم برابر شده و این افزایش حقوق بی‌سابقه باعث رضایتمندی این عزیزان شده است.

سالاری افزود: در حوزه درمان تأمین اجتماعی نیز 29 پروژه درمانی از جمله یک بیمارستان به بهره برداری رسید و 42 پروژه دیگر نیز شروع به ساخت و تجهیز می‌شود تا با این اقدامات ارزشمند زمینه توسعه خدمات تأمین اجتماعی به جامعه شریف کارگران و بازنشستگان فراهم شود.

 

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها