جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

هفت ترفند ساده برای تقویت بینایی

24 خرداد 1401
هفت  ترفند ساده برای تقویت بینایی

به گزارش بانک اول مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها (CDC) تخمین می‌زند که ۱۲ میلیون نفر از افراد آمریکایی بالای ۴۰ سال، دچار بعضی از انواع اختلالات بینایی هستند.

هنگام کار کردن عینک ایمنی بزنید

چشم‌های ما می‌توانند در نتیجه‌ بعضی از فعالیت‌های روزمره مانند ورزش کردن، کار کردن با بعضی از وسایل یا قرار گرفتن در محیط‌های خطرناک آسیب ببینند. استفاده از عینک ایمنی می‌تواند از آسیب، جراحت و تحریک چشم‌ها توسط مواد شیمیایی، خاک، آلودگی و سایر ترکیبات مضر محافظت کند.

از عینک آفتابی استفاده کنید

متاسفانه در ایران، عینک آفتابی یک کالای لوکس به‌شمار می‌رود. استفاده از عینک آفتابی می‌تواند از چشم‌های شما در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید (UV) محافظت کند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه‌های UV می‌تواند به چشم‌ها آسیب بزند.

معاینه چشم

بر اساس گزارش‌های موسسه‌ ملی بینایی، معاینه‌ منظم چشم تنها روشی است که می‌توانید از طریق آن مطمئن شوید چشم‌های شما به‌طور کامل سالم هستند و ایرادی ندارند. طی معاینه‌ چشم، فرد متخصص از یک قطره‌ مخصوص استفاده‌ می‌کند که باعث گشاد شدن مردمک چشم می‌شود و به او اجازه می‌دهد چشم را به‌طور کامل بررسی کرده و مشکلات آن را شناسایی کند.

مدام به صفحه‌ موبایل و کامپیوتر نگاه نکنید

کار کردن با کامپیوتر یا تمرکز بر روی چیزی برای مدت زمان زیاد، می‌تواند باعث فشار به چشم و خستگی آن شود. افرادی که مدت زمان زیادی راجلوی کامپیوتر یا موبایل می‌گذرانند، بهتر است قانون ۲۰_۲۰_۲۰ را به‌کار بگیرند. هر ۲۰ دقیقه، به مدت ۲۰ ثانیه به چیزی که دست‌کم در ۲۰ قدمی شما قرار دارد، نگاه کنید.

سیگار را ترک کنید

یکی دیگر از راه‌های تقویت بینایی و محافظت از چشم ترک سیگار است. تحقیقات به‌طور واضح نشان داده‌اند که استعمال دخانیات برای سلامتی بدن مضر است و می‌تواند منجر به سرطان شود. با این حال، بسیاری از افراد ممکن است این موضوع را ندانند که بین استعمال دخانیات و بعضی از بیماری‌های مربوط به چشم هم ارتباط وجود دارد.

دیابت را کنترل کنید

یکی از عارضه‌های مهم دیابت «رتینوپاتی دیابتی» است. بالا بودن قندخون می‌تواند به‌تدریج به رگ‌های خونی موجود در شبکیه‌ چشم آسیب برساند و باعث شود متورم، مسدود یا همراه با ترشح شوند. این مساله می‌تواند باعث رشد اسکار و رگ‌های خونی جدید و غیرعادی در شبکیه شود.

اگر دیابت رتینوپاتی درمان نشود، می‌تواند منجر به مختل شدن بینایی و در نهایت کوری شود. افرادی که بر روی قندخون خود کنترل ندارند، بیش‌تر در معرض این عارضه قرار دارند.

بیماری‌های مزمن را مدیریت کنید

به‌غیر از دیابت، بیماری‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانند منجر به بیماری‌های چشم شوند. مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها عنوان می‌کند که احتمال اینکه افراد ۶۵ سال به بالا که اختلال بینایی دارند، مبتلا به بیماری‌ها و عارضه‌های مزمن باشند بیش‌تر است.

اخبار مرتبط
پزشک طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی راه کارهایی را برای کاهش ضعف و بی حالی در ماه مبارک رمضان مطرح کرد و گفت: برای کاهش ضعف و بی حالی باید حتما وعده سحری مصرف و در این وعده برای جبران کمبود آب بدن از غذاهای خورشتی استفاده شود.
سبک زندگی غلط، تغذیه اشتباه، عدم تحرک و استرس روزانه، از طول عمر ما کم می‌کند و زمینه را برای بیماری‌های حاد و غیر معمول فراهم می‌کند. یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌های تهدید کننده سلامت عمومی بدن، تغذیه درست است
محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد، گفت: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، درصورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.
دریافت بیش از اندازه برخی ویتامین‌ها ممکن است سلامتی انسان‌ها را به خطر بیندازند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها