پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

کدام بانک به سپرده گذاران خود 23 درصد، سود یعنی 5 درصد بیشتراز سایر بانک ها پرداخت کرد؟

24 خرداد 1401
 کدام بانک به سپرده گذاران خود 23 درصد، سود یعنی 5 درصد بیشتراز سایر بانک ها پرداخت کرد؟

به گزارش بانک اول نرخ سود پرداختی بانک ها به سپرده گذاران خود در سال 1400 همان نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار در تیرماه 1399 می باشد که بر این اساس نرخ سود پرداختی بانکها به شرح ذیل می باشد:

بر اساس آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سودهای بانکی به این شرح است؛

سپرده کوتاه‌مدت عادی (کارت‌های بانکی): ۱۰ درصد  (در بانک ملت ۸ درصد) 

سپرده کوتاه مدت ویژه سه‌ماهه: ۱۲ درصد

سپرده کوتاه‌مدت ویژه شش‌ماهه: ۱۴ درصد

سپرده بلندمدت با سررسید یک‌سال: ۱۶ درصد

سپرده بلندمدت با سررسید ۲ سال: ۱۸ درصد

 

سپرده گذاران سال 99 بانک ملت تا 5درصد بیشتر سود گرفتند و این سود اضافه در مرداد ماه 1400 به حساب مشتریان این بانک واریز شد.

بانک ملت به سپرده های سرمایه گذاری مدت دار مشتریان خود در سال 1399 تا 5 درصد مابه التفاوت سود قطعی بیشتر پرداخت کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این بانک موفق شد برای دومین سال پیاپی به سپرده های سرمایه گذاری مدت دار مشتریان در سال 99 تا 5 درصد، مابه التفاوت سود قطعی پرداخت کند.
بر اساس این گزارش، عملکرد درخشان بانک ملت در جذب منابع، اعطای تسهیلات و کسب سود عملیاتی در سال 1399، این موفقیت متمایز را در دومین سال پیاپی برای سپرده گذاران و مشتریان وفادار این بانک در شرایط سخت اقتصادی و آثار ناشی از شیوع کرونا بر اقتصاد به ارمغان آورده است.

این سود اضافه در مرداد ماه 1400 به حساب مشتریان بانک ملت واریز گردید.

ببشترین سود بانکی


بر این اساس، تا 5 درصد مابه التفاوت سود قطعی نسبت به سود علی الحساب پرداختی به سپرده های سرمایه گذاری کوتاه و بلند مدت سال 1399 براساس معیارهایی از قبیل نرخ اسمی سپرده در زمان افتتاح آن، نوع، میزان ماندگاری و ... محاسبه و به حساب سپرده گذاران بانک ملت واریز شده است.


به گزارش بانک اول  سال گذشته نیز بانک ملت پس از 17 سال، تا 3.3 درصد به عنوان مابه التفاوت سود قطعی به سپرده گذاران سال 1398 خود پرداخت کرده بود. که این سود اضافه در تیرماه سال 99 به حساب سپرده گزاران بانک ملت واریز گردید.

اخبار مرتبط
آمارهای مربوط به پرداخت سود سپرده‌های بانکی در اسفند ماه منتشر نشده،در این گزارش آمارهای ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در حال حاضر اغلب بانک‌ها حساب سپرده یک‌ساله دارند و تفاوت چندانی در جزئیات و آیتم‌های این سپرده‌ها نیست و امکان واریز وجه هم وجود ندارد. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، جدول سود سپرده‌های بلندمدت ما مدام به‌روزرسانی می‌شود.
طبق آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار، به انواع سپرده‌های کوتاه و بلندمدت از پنج درصد تا ۲۲.۵ درصد سود تعلق می‌گیرد. سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی، سپرده‌هایی هستند که به‌صورت ماه‌شمار بوده و واریز و برداشت از آن محدودیتی از نظر زمانی ندارند. نرخ سود سپرده کوتاه‌مدت سه ماهه هم ۱۲ درصد و سود سپرده‌های کوتاه‌مدت شش ماهه ۱۷ درصد است.
بانک مرکزی در واکنش به افزایش نرخ سود بین‌بانکی، کریدور این نرخ را که پیش از این از ۱۴ تا ۲۲ درصد بود به ۱۷ تا ۲۴ درصد افزایش داد، نرخ بهره بین‌بانکی بار دیگر به سقف کریدور جدید خود نزدیک می‌شود و باید دید که بانک مرکزی اجازه شکسته شدن این سقف را خواهد داد یا خیر.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها