پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

وام و تسهیلات بانک سینا / وام 200 میلیون تومانی با سود 5 درصد!

24 خرداد 1401
وام و تسهیلات بانک سینا / وام 200 میلیون تومانی با سود 5  درصد!

آشنایی با انواع وام و تسهیلات بانک سینا و نحوه دریافت آنها

طرح آذین بانک سینا

تسهیلات بانک سینا طرح آذین

تسهیلات ویژه بانوان تا 200 میلیون تومان در طرح آذین بانک سینا

طرح آذین بانک سینا با هدف ارائه تسهیلات ارزان قیمت به بانوان معرفی شده است ! این تسهیلات ارزان قیمت که شامل اعطای تسهیلات با نرخ سود ۵ درصد می باشد،در ازای سپرده گذاری مستقیم توسط مشتری و یا استفاده از سپرده سایر مشتریان قابل استفاده می باشد.

بانوان متقاضی دریافت تسهیلات وام، بعد از سپرده‌ گذاری در بانک سینا و به پشتوانه حساب افتتاح‌ شده، می‌ توانند برای دریافت تسهیلات موردنیاز خود اقدام کنند. تسهیلات ارائه شده در این طرح به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان می باشد. لازم به بیان است اگر سپرده سرمایه گذاری در حساب شما، خوب باشد این مبلغ تا ۲۵۰ میلیون تومان نیز قابل افزایش است،

مدت زمان باز پرداخت این وام، ۳۶ ماه می باشد.

طرح آذین بانک سینا چیست؟

این طرح درواقع تسهیلاتی است که بانک سینا ویژه بانوانی در نظر گرفته که قصد سرمایه‌گذاری در بانک‌ها را دارند و درواقع با آن می‌توانند یک تیر و دو نشان بزنند، یا اینکه با پشتوانه سپرده خود تسهیلات دریافت کنند. در طرح آذین بانک سینا تا سقف 200 میلیون تومان به بانوان واجد شرایط، تسهیلات با نرخ سود حداقلی پرداخت می‌شود.
 

نوع حساب سپرده بلندمدت
سود سپرده 6 درصد
میزان تسهیلات 80 درصد سپرده
سقف تسهیلات 200 میلیون
سود تسهیلات 5 درصد
سقف اقساط 36 ماه
ضامن مسدودی سپرده

 

 

 

 

 

شرایط دریافت تسهیلات آذین بانک سینا

شرط اصلی پرداخت تسهیلات طرح آذین بانک سینا که ویژه بانوان است، افتتاح حساب بلندمدت در این بانک خواهد بود. درواقع بانوانی که متقاضی دریافت تسهیلات طرح آذین هستند، بعد از سپرده‌گذاری در بانک سینا و به پشتوانه حساب افتتاح‌شده، می‌توانند برای دریافت تسهیلات موردنیاز خود اقدام کنند.
 

میزان تسهیلات طرح آذین چقدر است؟

میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان، با توجه به میزان سرمایه‌گذاری بانوان در حساب مربوطه به طرح آذین تعیین می‌شود. درواقع بانوان بعد از سرمایه‌گذاری در بانک سینا می‌توانند تا 80 درصد میزان سپرده خود تسهیلات دریافت کنند. همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم سقف تسهیلات پرداختی به بانوان در طرح آذین 200 میلیون تومان خواهد بود که در صورت سرمایه‌گذاری 250 میلیون تومانی، قابل پرداخت خواهد بود.
 

سود سپرده و تسهیلات طرح آذین بانک سینا

یکی از مزیت‌های طرح آذین بانک سینا، نرخ سود پایین و حداقلی تسهیلاتی است که متقاضی با پشتوانه حساب سپرده خود دریافت می‌کند. نرخ سود تسهیلات آذین ویژه بانوان بانک سینا 5 درصد اعلام‌شده است. دریافت‌کننده تسهیلات بابت حساب سپرده بلندمدتی که برای استفاده از طرح تسهیلاتی در بانک سینا افتتاح می‌کند نیز سود سالیانه 6 درصدی دریافت می‌کند.
 

اقساط و ضمانت بازپرداخت تسهیلات آذین

 یکی از مواردی که شاید برای افرادی که مشکل ضامن تسهیلات دارند مزیت مهمی محسوب شود، عدم نیاز به ضامن برای دریافت تسهیلات آذین بانک سینا است. درواقع حساب سپرده مشتری نقش ضامن را برای دریافت تسهیلات ایفا می‌کند و دیگر نیازی به معرفی ضامن شخص، چک، سند ملکی و … برای دریافت وام نیست. حداکثر مدت‌زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات طرح آذین بانک سینا 36 ماهه خواهد بود.
 

تسهیلات طرح آذین مسدودی دارد؟

برخلاف برخی تسهیلات با پشتوانه حساب سپرده، در طرح آذین مشتری تمامی مبلغ تسهیلات (80 درصد مبلغ سپرده) خود را دریافت می‌کند و هیچ بخشی از سپرده از سوی بانک بلوکه نمی‌شود. البته با این توضیح که سپرده مشتری تا زمان تسویه کامل تسهیلات مسدود خواهد بود و امکان برداشت از آن وجود ندارد.

البته به گزارش خبرنگار بانک اول بسیاری از افراد با ایراد به چنین روش هایی برای پرداخت تسهیلات , عنوان می کنند که در این تسهیلات که به پشتوانه سپرده پرداخت می شود توجیهی ندارد چرا که از سپرده خود مشتری وام پرداخت می گردد , ولی باید توجه داشته باشیم که اولا بسیاری از اشخاص ترجیح می دهند در عین حفظ سپرده خود در بانک و دریافت سود آن از تسهیلات استفاده کنند و در پایان تسهیلات باز هم سپرده خود را در اختیار داشته باشند, دوما" باید به این نکته هم توجه داشت که در این قبیل طرح ها می توان از سپرده سایر مشتریان ( اقوام و آشنایان) جهت دریافت تسهیلات استفاده کرد, به این ترتیب که شخص دیگر از سود سپرده خود استفاده می کند و شما از تسهیلات آن سپرده بهره می برید.

جدول قسط و سود وام طرح آذین بانک سینا:

سقف وام ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قسط وام ۵,۹۹۴,۱۷۹ تومان
کل سود وام ۱۵,۷۹۰,۴۵۹ تومان
مجموع رقم وام و سود ۲۱۵,۵۲۶,۶۶۷ تومان

تسهیلات بانک سینا طرح خوشه

تسهیلات طرح خوشه بانک سینا

پردخت تسهیلات تا سقف 500 میلیون ریال با سود 10 درصد

در طرح خوشه بانک سینا تا سقف 500 میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود 10 درصد و 17 درصد پرداخت  به ترتیب زیر می شود

  • اگر نسبت وام به سپرده ۲ برابر باشد سود وام ۱۰ درصد می شود
  • اگر باشد نسبت وام به سپرده ۳ برابر سود وام ۱۷ درصد می شود

جهت استفاده از تسهیلات طرح خوشه بانک سینا لازم است یک حساب سپرده کوتاه مدت با سود 4 درصدی در این بانک افتتاح نمایید.

سقف وام طرح خوشه بانک سینا 500 میلیون ریال می باشد و حداکثر زمان باز پرداخت وام 36 ماهه است.

هر یک از اقساط وام  با سود 10 درصدی 1,613,359 تومان است و برای وام با سود 17 درصدی مبلغ هر قسط 1782636 می باشد.

کل سود وام وام طرح خوشه  10 درصدی 8,080,937 تومان است و کل سود وام 17 درصدی 14174910 می باشد.

نحوه محاسبه میزان تسهیلات بر اساس میزان سپرده فرد

در خصوص چگونگی کارکرد و محاسبه میزان و مبلغ این تسهیلات بانک سینا به این ترتیب عمل می‌کند که؛ اگر فرد مبنا را بر دریافت تسهیلاتی معادل دو برابر میزان سپرده خود بگذارد، نرخ کارمزد دریافتی از او 10 درصد می‌شود و تنها به دو ضامن برای تضمین بازپرداخت اقساط خود نیاز خواهد داشت.

اگر این میزان به سه برابر افزایش پیدا کند نه تنها نرخ کارمزد با 7 درصد افزایش به 17 درصد خواهد رسید که فرد تسهیلات گیرنده برای تضمین بازپرداخت اقساط ماهانه خود به یک ضامن معتبر دیگر نیز احتیاج پیدا خواهد کرد؛ این همه در حالی است که این افراد یا ضامن‌ها گذشته از وجه ضمانی خواهند بود که به تعبیری باید آن را ضامن اصلی فرد متقاضی به شمار آورد.

از سویی دیگر در طرح خوشه بانک سینا وجه اولیه فرد را با میزان نرخ سود مصوب شده، تا پایان تاریخی که فرد تسهیلات‌گیرنده آخرین قسط ماهانه خود را پرداخت می‌کند، مسدود خواهد کرد.

همانند همه تسهلات بانکی، فرد متقاضی باید خوش‌حساب باشد، هیچگونه چک معوقه بانکی یا برگشتی نداشته باشد. البته گواهی اشتغال اعم از جواز کسب یا فیش حقوقی و هرچه از این دست نیز از باقی مدارکی است که فرد می‌باید آنها را در دست داشته باشد و این شرایط همچنین برای ضامن‌ها نیز برقرار است و اعتبار آنان بسته به میزان دریافتی و درآمدهای ماهانه‌ آنها خواهد بود.

تعیین مدت زمان بازپرداخت وام نیز بر مبنای همان میانگین و معدل گردش حساب بوده و از 5 ماه تا 3 سال متغییر است و مبلغ ماهانه هر قسط برای سقف وام با نرخ بهره 10 درصد که 50 میلیون تومان است و در بازه‌ 36 ماهه که طولانی‌ترین مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات است، چیزی حدود 1 میلیون و 600 هزار تومان خواهد شد. همین میزان برای تسهیلاتی که سه برابر سرمایه سپرده فرد بوده و نرخ کارمزد آن 17 درصد است، به 1 میلیون و 780 هزار تومان خواهد رسید.

طرح یاس بانک سینا ویژه بانوان خانه دار یا شاغل + سقف وام و میزان اقساط

وام و تسهیلات بانک سینا

 این طرح تسهیلات بانکی (در قالب کارت اعتباری)، نیاز به سپرده‌ گذاری یا میانگین حساب ندارد!

بر اساس طرح یاس مطابق با ضوابط بانک سینا، امکان صدور کارت اعتباری مرابحه تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال (۱۰ میلیون تومان) برای بانوان خانه دار وجود دارد؛ همچنین طبق این طرح، بانوان شاغل نیز می توانند با ارائه گواهی اشتغال به کار ضامن/ضامنین معتبر مطابق با ضوابط بانک سینا نسبت به دریافت کارت اعتباری مرابحه با مبالغ ۱۵۰ یا ۲۰۰ میلیون ریال (۱۵ یا ۲۰ میلیون تومان) اقدام کنند.

نوع حساب قرض‌الحسنه
نوع تسهیلات کارت اعتباری
سقف تسهیلات 20 میلیون
سود تسهیلات 18 درصد
سقف اقساط 36 ماه
ضامن رسمی کسر از حقوق

 

 

 

 

میزان تسهیلات طرح یاس بانک سینا

رقم تسهیلات ویژه بانوان طرح یاس، با توجه به شاغل یا خانه‌دار بودن متقاضی وام متغیر خواهد بود. اگر خانه‌دار هستید و متقاضی تسهیلات، می‌توانید در این طرح کارت اعتباری 10 میلیون تومانی بگیرید و اگر هم شاغل هستید که می‌توانید تسهیلات 15 یا 20 میلیون تومانی در قالب کارت اعتباری دریافت کنید. کارت‌های 15 و 20 میلیون تومان بر اساس انتخاب مشتری و البته اعتبار سنجی که برای بازپرداخت اقساط تسهیلات صورت می‌گیرد، قابل پرداخت است. بنابراین میزان حقوق دریافتی یا میزان درآمد شما برای دریافت این کارت‌ها آیتم مهمی محسوب می‌شود.

 

سود تسهیلات و اقساط طرح یاس

 نرخ سود تسهیلات طرح تسهیلاتی یاس بانک سینا، ۱۸ درصد خواهد بود! همچنین در خصوص سوال مربوط به اقساط بازپرداخت وام نیز بد نیست بدانید که خود شما می‌ توانید تعداد اقساط وام را تا سقف ۳۶ ماه انتخاب کنید!

درباره نوع ضمانت دریافت این وام نیز بایستی گفت به ازای هر ۱۰ میلیون تومان، یک ضامن کسر از حقوق موردنیاز است.

عدم محدودیت برای استفاده از کارت اعتباری طرح یاس بانک سینا

از نکات جالب توجه این تسهیلات بانکی می توان به عدم محدودیت برای استفاده از آن اشاره کرد! به زبان ساده‌ تر شما برای استفاده از اعتبار کارت خود محدودیت خاصی ندارید و می‌ توانید از تمامی فروشگاه‌ ها و مراکز خرید، اقلام موردنیاز خود را خریداری کنید… تنها محدودیتی که برای استفاده از کارت‌ های اعتباری طرح یاس بانک سینا وجود دارد، مهلت خرید با این کارت‌ ها است! در حقیقت بعد از صدور کارت اعتباری، شما یک ماه فرصت دارید که به‌ صورت یکجا یا متناوب از اعتبار کارت خود استفاده کنید.

متقاضیان می توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک سینا نسبت به ارائه درخواست و صدور کارت اعتباری اقدام کنند.

حساب سپرده لازم حساب سپرده قرض الحسنه
سود ۱۸ درصد
حداکثر زمان بازپرداخت ۳۶ ماه
سقف وام

۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان (در این طرح بانوان خانه می توانند کارت اعتباری ۱۰ میلیون تومانی و بانوان شاغل کارت اعتباری ۱۵ یا ۲۰ میلیون تومانی دریافت کنند)

قسط وام ۷۲۳,۰۴۸ تومان
کل سود وام ۶,۰۲۹,۷۲۵ تومان
مجموع رقم وام و سود ۲۶,۰۶۰,۰۰۰ تومان

ضمانت مورد نیاز در استفاده از تسهیلات طرح یاس بانک سینا

 در طرح تسهیلاتی یاس بانک سینا و با توجه به عدم سپرده‌گذاری، طبیعی است که شما برای دریافت وام باید ضامن رسمی کسر از حقوق و یا مشتری دارای حساب جاری با معدل حساب مناسب در بانک سینا داشته باشید. طبق قوانین و مقررات این طرح، برای دریافت تسهیلات 10 میلیون تومانی ویژه بانوان خانه‌دار، ارائه یک ضامن رسمی کسر از حقوق و یا حساب جاری  ضروری است. خانم‌های شاغل هم برای دریافت وام 15 میلیون تومانی باید یک ضامن و برای دریافت وام 20 میلیونی، دو ضامن رسمی کسر از حقوق یا حساب جاری(و یا ترکیبی از این دو)به بانک معرفی کنند.

سایر وام ها و تسهیلات بانک سینا:

تسهیلات اعتباری بانک سینا

اعطای "تسهیلات اعتباری" از طریق عقود مضاربه و مشارکت مدنی برای فعالیتهای مختلف بازرگانی، تولیدی، خدماتی و ساختمانی به متقاضیان واجد شرایط

اعطای تسهیلات جهت "تکمیل و احداث ساختمان و واحدهای مسکونی" از طریق: مشارکت مدنی، به منظور تشویق و ترغیب متقاضیان و فعالان بخش ساختمان و مسکن و کمک به رفع معضل مسکن و بهبود بافتهای فرسوده شهر

اعطای تسهیلات به فعالان واجد شرایط، بخشهای مختلف اقتصادی جهت: خرید، تجهیز و بهره برداری دفتر و محل کسب و کار از طریق مشارکت مدنی (در خصوص املاک تجاری، خرید ملک و سرقفلی باید به صورت توأمان باشد)

اعطای تسهیلات به مالکین واحدهای مسکونی، اداری و تجاری جهت: "تعمیرات اساسی، مقاوم سازی و بازسازی" در قبال ترهین وثیقه ملکی و اعطای تسهیلات جهت "تعمیرات جزئی" ساختمان به مالکین واحدهای مسکونی با ارائه اصل و کپی سند مالکیت و در قبال چک و سفته و ضامن معتبر

اعطای تسهیلات در مقابل "وجوه اداره شده تودیعی" سازمانها، موسسات و شرکتهای معتبر به کارکنان واجد شرایط آنها بر اساس توافقنامه منعقده فیمابین

صدور ضمانتنامه های مختلف به نفع سازمانها و موسسات دولتی بنا به درخواست مشتریان بانک شامل:

ضمانتنامه شرکت در مناقصه / مزایده

ضمانت نامه حسن اجرای تعهدات ناشی از قرارداد (حسن انجام کار)

ضمانت نامه پیش پرداخت

ضمانت نامه استراداد کسور وجه الضمان

ضمانت نامه گمرکی

سایر ضمانت نامه ها

تسهیلات اعتباری به تولید کنندگان و مشاغل بازرگانی و خدماتی:از طریق مشارکت مدنی جهت توسعه و سرمایه در گردش متقاضیان

مدت بازپرداخت تسهیلات جهت خرید ماشین آلات و تجهیزات حداکثر 60 ماه است که با بررسی بانک و در صورت تصویب قابل افزایش و به منظور تامین سرمایه در گردش نیز حداکثر 12 ماهه است.

اعطای تسهیلات به پزشکان

تسهیلات ویژه مشتریان حقوقی

این تسهیلات در راستای اعطای امکانات و امتیازات ویژه به مشتریان حقوقی که دارای رسوب منابع مناسب در حسابهای خود نزد بانک سینا (جاری و کوتاه مدت روز شمار) باشند، پرداخت می گردد.
پرداخت تسهیلات به میزان 20 درصد میانگین رسوب سالیانه منابع (مطابق محاسبه بانک) و در قالب عقود مشارکت مدنی و مبادله ای می باشد.
این تسهیلات بر حسب میانگین رسوب منابع مشتری، قابلیت پرداخت به دفعات را دارا می باشد.
این تسهیلات می تواند بر اساس توافق بین شخص حقوقی و بانک، به کارکنان سازمان یا شرکت مربوطه اعطا گردد.
حداکثر زمان بازپرداخت تسهیلات 36 ماه می باشد.

ارائه تسهیلات در سایر عقود به شرح ذیل:

اجاره به شرط تملیک

جعاله

فروش اقساطی مسکن

فروش اقساطی مواد اولیه لوازم یدکی و ابزار کار

فروش اقساطی وسایل تولید ماشین آلات وسایل حمل و نقل کالای مصرفی بادوام ساخت داخل و تاسیسات

قرض الحسنه

مرابحه

مزارعه

مساقات

مشارکت مدنی

مضاربه

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رسول موسوی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ه این نوع تسهیلات ، ۸۰ درصد پول خودش را با ۵ درصد سود بهش می دهید بعد منت هم میگذارید.

وحید
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

پول مردمو مسدود میکنید بعد با پول خودشون به خودشون وام میدید ایول چه ایده خوبی منم برم یه بانک بزنم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها