پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

وام ویژه ۹۰ میلیون تومانی +جزئیات

24 خرداد 1401
وام ویژه ۹۰ میلیون تومانی +جزئیات

به گزارش بانک اول بهروز رحیمی، با بیان اینکه حضور دانشجو در دانشگاه باید با آرامش خاطر باشد، اظهار کرد: ما در صندوق رفاه رسالتی جز توجه کردن به دانشجویان و ایجاد زمینه رشد برای آنان نداریم و با همه توان تلاش می کنیم با ارتقا زیرساخت های رفاهی به این مهم دست یابیم تا دانشجو بتواند در سایه خروجی این تلاش با آرامش، مسیر رشد و بالندگی را طی کند و تردید نداشته باشیم که آینده ای نزدیک همین دانشجوها سکاندار جامعه خواهند شد و این آرامش را به جامعه تزریق خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: این رسالت به عنوان یک مأموریت اصلی همیشه مد نظر صندوق رفاه بوده است، در این میان یکی از مهم ترین نکاتی که باید به صورت همگانی به آن توجه کرد، نهضت توجه همه جانبه نه فقط در بعد آموزش، بلکه در ابعاد مختلف رفاهی، مالی، خوابگاه، ورزش و مسائل فرهنگی دانشجویان است.

 

وی با اشاره به تاکید رهبری بر تسهیل ازدواج جوانان و اهمیت خانواده در تمدن اسلامی و نقش بی بدیل این نهاد بر صحت روحی و روانی جامعه، ادامه داد:  یکی از مسائل بسیار مهمی که نباید از آن غافل شویم، مقوله ازدواج دانشجویان است، به گفته مقام معظم رهبری خانواده، سلول حقیقی مجموعه پیکره جامعه است و دانشجویان ما در دانشگاه ها در سنینی هستند که بحث ازدواج و تشکیل خانواده برای آنها از جمله ضرورت هاست، تسهیل ازدواج فی نفسه ارزشمند  وعلاوه بر اینکه مایه کمال و اتمام شخصیت انسان است، می تواند گام بزرگی در جهت رشد و تکامل جامعه باشد و همه نهادها باید در راستای ترویج این امر مهم اقدامات لازم را انجام دهند، البته ما نیز در صندوق رفاه سعی کردیم با اندیشیدن تمهیداتی تا حدودی در راستای تسهیل این مهم ایفای نقش کنیم.

رحیمی ضمن برشمردن اقدامات صندوق رفاه در راستای تسهیل ازدواج از جمله ارائه وام ویژه ازدواج به دانشجویان ، افزایش وام ودیعه مسکن و همچنین همکاری با دانشگاه ها برای ساخت خوابگاه متاهلی، عنوان کرد: طی دو سال گذشته در کنار دیگر اقدامات انجام شده در راستای ازدواج به موقع و رفع محدودیت ها وکاهش موانع تلاش کرده‌ایم و در این مسیر رشد خوبی را در مجموعه صندوق رفاه ایجاد کرده ‌ایم.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات خوب انجام شده، رشد چشمگیر وام ودیعه مسکن دانشجویان است که امسال با پیگیری هایی که انجام شد، موفق شدیم از لحاظ کمی و کیفی رشد بسیار بالای 3 تا 4 برابری را در این حوزه تجربه کنیم، به نحوی که این وام از عدد 200 میلیون ریال در سال 1399 به عدد 600 میلیون ریال در سال 1400 رسید و با مشارکت دانشگاه‌ ها تا مبلغ 900 میلیون ریال افزایش می یابد.

وی افزود: در صورتی که زوجین هر دو دانشجو باشند، این مبلغ شصت میلیون تومان تا یک و نیم برابر مقدار ذکر شده یعنی نود میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در پایان  به طراحی سه بسته وام ودیعه مسکن در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اشاره کرده و گفت: ردیف اول ویژه دانشگاه‌ های مستقر در شهر تهران است که به دلیل شرایط خاص اقتصادی و تأمین مسکن در تهران برای این عزیزان در نظر گرفته شده است. ردیف دوم مراکز استان‌ها، دانشگاه‌ ها و دانشکده‌ هایی که در این مراکز مستقر هستند و ردیف سوم وام ودیعه مسکن برای گروه سایر شهرستان‌ ها، دانشگاه‌ ها و دانشکده‌ های علوم پزشکی دیده شده است./ایلنا

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها