پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

این ارز دیجیتال قانونی می‌شود

24 خرداد 1401
این ارز دیجیتال قانونی می‌شود

به گزارش بانک اول وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که راه اندازی روبل دیجیتال توسط بانک مرکزی این کشور یکی از پروژه های کلیدی دیجیتالی شدن در این دهه خواهد بود.

وزارت دارایی روسیه گفت: یکی از پروژه های کلیدی آینده در بخش دیجیتالی شدن، راه اندازی روبل دیجیتال قبل از سال 2030 است. (روبل دیجیتال) سومین شکل پولی است که توسط بانک مرکزی روسیه منتشر می شود.

 

به گفته این وزارتخانه، راه اندازی روبل دیجیتال به توسعه بیشتر زیرساخت های پرداخت، افزایش رقابت و گسترش ابزارهای جدید مالی جدید کمک می کند. این ارز همچنین به افزایش دسترسی و کاهش هزینه خدمات برای مردم و مشاغل کمک خواهد کرد.

 

بر اساس این گزارش، مفهوم ارز ملی دیجیتال توسط بانک مرکزی روسیه در اواخر سال 2020 اعلام شد.

انتظار می رود که این شکل جدید پول با روبل های نقدی و غیرنقدی همزیستی داشته باشد. برخلاف ارزهای مجازی مانند بیت کوین، پیش بینی می شود که روبل دیجیتال دارای حداقل ریسک است چرا که توسط تنظیم کننده پولی دولت منتشر می شود و با پول سنتی پشتیبانی می شود.

هفته گذشته، کرملین اعلام کرد که روسیه آمادگی به رسمیت شناختن بیت کوین یا سایر ارزهای رمزنگاری شده را ندارد، زیرا مساوی بودن ارز رمزنگاری شده با پول به سیستم مالی این کشور آسیب می رساند.

اخبار مرتبط
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها